  • Data: 2005-06-26 07:47:03
    Temat: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Zaliczyć w KUP bym nie mógł - a w razie sprzedaży musiałbym zapłatę
    > uznać za "dochód z DG".

    ?????
    Sugerujesz że ona miała wartość 0 w momencie przyjmowania?

    > Ilu prezesów płaci za korzystanie z samochodu służbowego do celów
    > prywatnych - a w szczególności drobiazgowo rozlicza podatki
    > z tego powodu ? I jak to wygląda z handlowcami, serwisantami
    > i innymi "-ami" ?

    Pewnie nic nie znaczące promile.

    > No to się różnimy :)

    No to inaczej - limitem dla VAT-owca powinna być kwota stawka/1.22
    kilometrówki, jako że ta stawka powstała z kwot brutto.
    Wtedy odliczanie VAT jest jak najbardziej na miejscu.

    > IMO nie ma mowy żeby było "tak" - już przedstawiałem swój punkt
    > widzenia. Pracownik realizuje *własną umowę o pracę* - a umowy
    > o pracę pod VAT się nie łapią.

    Moment.
    Mówimy o kosztach.
    Przecież on tankując paliwo ponosi koszty za firmę, co stoi na przeszkodzie
    zapłacić za nie firmowymi pieniędzmi, lub kartą i wziąć rachunek na firmę?
    To samo dotyczy awarii auta podczas tejże podróży?

    > Podatnik VAT realizuje własny cel w ramach DG - więc prawo do
    > odliczenia może (pod warunkami sprzedaży opodatkowaniej, niezwolnienia
    > się podmiotowego i co tam jeszcze :]) powstać.

    Kręcisz.
    Zdecyduj czy ważne jest to na czyj cel są koszty ponoszone, czy do kogo
    należy samochód?

    > Primo: odliczania VAT od paliwa dla samochodów osobowych nie
    > ma, zgadza sie ?

    Nie było założenia "osobowy".
    Ale moeszi rozszerzyć o koszty naprawa w trakcie służbowych podróży.

    > Jeśliby pracownik użyczył owego samochodu pracodawcy - to owszem,
    > na tej samej zasadzie na której pracodawca odlicza VAT od biletów
    > z wyjazdów służbowych (o ile owe bilety >50 km zostaną przedstawione
    > pracodawcy) czy tonera zakupionego "na firmę" ;) - zakupy
    > szłyby 'na firmę' oczywiście. W KUP i do odliczenia VAT (jeśli
    > podlega bo nie paliwo).

    Zgadzam się.
    Z tą różnicą, że auto pracownika należy traktowac identycznie jak auto
    podatnika, ważne jest czy PRZEZNACZONE, UŻYCZONE, WYNAJĘTE itd na potrzeby
    dg.

    A jeśli tego nie ma - pracownik korzysta ze swojego cywilnego auta, podatnik
    też - w grę wchodzić powinna tylko kilometrówka.