  • 11. Data: 2003-04-30 22:07:45
    Temat: Re: pit-36 ostatnie pytanie :)
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Nigdy na firmowe (bo jakim prawem )
    > Niby czemu zwrot podatku chcecie na konto firmowe????
    > Moje zwroty wynikają z wspólnego rozliczania małżonków o dużej rozpiętości
    > dochodów.

    Nie rozumiem wciaz o co Wam chodzi z tym firmowym / prywatnym.
    Oba sa MOJE i jest mi obojetne na ktore mi przeleją.
    Czemu piszesz "jakim prawem"?

    Zwrotu wprawdzie nie bede mial, ale naleznosc przelalem
    z firmowego. Rozumowalem tak, ze skoro zaliczki PIT-5
    wysylam z firmowego, to roczne rozliczenie DG (PIT-36)
    tez z firmowego, a ze PIT-36 jednoczesnie sluzy do
    rozliczenia innych zrodel dochodu, oraz zony, to juz wtorna sprawa.
    Motywem przewodnim PIT-36 jest DG, bo jak ktos nie ma DG,
    to sklada PIT-37. Tak rozumowalem.

    Pozdrawiam,

    tk

  • 12. Data: 2003-04-30 22:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, cef wrote:

    >+ > > W zeszłym roku US przesłał nam zwrot na knto firmowe.
    >+ >
    >+ > Ale co w tym zlego, jesli US przysle na konto firmowe???
    [...]
    >+ A może dlatego, że:
    >+ 1. złożyłem kiedyś zeznanie wspólne z żoną (już 15 stycznia)

    Znaczy: rozdzielności majątkowej niet.

    >+ 2. była kwota do zwrotu (duża)
    >+ 3. ten zwrot był wspólny: pół żony, pół moje

    Mhm... A po czym to poznać (bez rozdzielności) ?? ;)

    [...]
    >+ 4. US "oddał" to na moje konto firmowe 15 marca
    >+ 5. wyobraziłem sobie taką sytuację, że 16 stycznia rozchodzę
    >+ się z żoną
    >+ i ona 15 kwietnia idzie do US się zapytać gdzie są jej pieniądze
    >+ 6. i co wtedy?

    A ja usiłuję sobie wyobrazić że to było twoje konto
    osobiste i trudno mi znaleźć różnicę :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-04-30 22:58:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, berdycz wrote:

    >+ Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał [...]
    [...i Latet i inni...]
    >+ > Nieprawda!
    >+ > Osoba wykonująca DG wogóle nie ma prawa do składania NIP-3!

    Do tego się nie wypowiem - wolę iść spać niż szukać w przepisach ;)
    Nie mam zamiaru podważać możliwości skorzystania z konta
    osobistego (bo niby - czemu by nie ?).
    [...]
    >+ Nigdy na firmowe (bo jakim prawem )

    To inna sprawa: a jakim prawem *nie* ?
    Jeden się upiera że wolno "tylko tak", drugi że "tylko
    inaczej". A co stoi na przeszkodzie żeby oba rozwiązania
    byly poprawne ? Ma ktoś *przepis* w zanadrzu ? (przypomnę
    że opinie o tym co bywa na formularzach mogą naruszać
    ustawę o języku polskim :), więc lepiej się nie powoływać
    że "na formularzu jest" :))
    Mi tam (w koncepcji) w ogóle brakuje możliwości polecenia
    zaliczenia zwrotu na poczet przyszłych podatków. W koncu
    skoro US ma prawo zwrócić pieniądze po 3 miesiącach - to
    dla częsci prowadzących korzystniejsze byłoby zaliczenie
    tych pieniędzy jako zapłaty za najbliższy PIT-5 !

    >+ Niby czemu zwrot podatku chcecie na konto firmowe????

    Jedno - "chcą". Drugie - "mogą". IMO oczywiście :)
    Załóżmy że ktoś ma taki kaprys... Ja tam zwrotu nie dostanę :[,
    ale jakbym miał - to nie widziałbym motywacji do podawania
    USowi mojego n-ru konta osobistego (jak będą chcieli to sami
    znajdą :>).

    >+ Moje zwroty wynikają z wspólnego rozliczania małżonków o dużej rozpiętości
    >+ dochodów.

    No i... ?
    Skoro małżonka akceptuje fakt że ponosi pełną odpowiedzialność
    za twoje ruchy finansowe - to niby skąd sprzeciw wobec zwrotu
    podatku na k-to "DG" ?
    A jakbyście podali *jej* konto (a nie wspólne) - to niby
    US też ma się zastanawiać czy powinien zwrócić ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-04-30 23:00:22
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zwrotu wprawdzie nie bede mial, ale naleznosc przelalem

    Latet, chociaz Ciebie prosze, bo z dziennikarzami i "politykami" walczyc nie
    bede:

    "zobowiazanie"

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 15. Data: 2003-05-01 07:02:15
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    W zeszłym roku US przesłał nam zwrot na knto firmowe.

    Czy jest jakiś problem z tym kontem?
    Czy takie czy takie?
    My z mężem nie podaliśmy konta osobistego dlatego nam przelali na konto
    firmowe. I jaki w tym problem. A jak ktoś chce to niech składa NIP-3 z
    numerem rachunku prywatnego (np. żony) a NIP-1 z kontem firmowym (np. męża).
    W PIT-36 w poz. 41 jest do wyboru czy składasz NIP-1 czy NIP-3. Ja nigdy nie
    składałam NIP-3 więc przelali na konto firmowe.
    I jaki problem?
    Czy trzeba się nad tym tak rozwodzić?

    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 16. Data: 2003-05-01 13:13:28
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Nie rozumiem wciaz o co Wam chodzi z tym firmowym / prywatnym.
    > Oba sa MOJE i jest mi obojetne na ktore mi przeleją.
    > Czemu piszesz "jakim prawem"?

    Bo każdy z uczestników tej dysputy ma odmienną sytuację.
    Jak komuś pasuje firmowe, to czemu nie.
    Mi nie pasuje.

  • 17. Data: 2003-05-01 16:05:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > B5
    > który
    >

    > Uświadom mnie od kiedy tak jest?

    Nie wiem od kiedy.

    > Od dawna prowadzę DG, wielokrotnie byłem kontrolowany przez US.
    > Zawsze mam zwrot podatku i prawie zawsze przelewają mi na konto prywatne
    > zgłoszone w NIP3 (od kiedy go wprowadzono). Nigdy na firmowe
    > (bo jakim
    > prawem )

    W NIP-1 podajesz również KONTO OSOBISTE - nie tylko firmowe.
    Algorytm jest prosty:

    1. Posiadasz DG -> NIP-1, gdzie wpisujesz konto osobiste i konta firmowe;
    2. Nie posiadasz DG -> NIP-3, gdzie wpisujesz konto osobiste.

    W nagłówku każdego z tych NIP-ów jest dla kogo są przeznaczone. Jak byk!

    > Niby czemu zwrot podatku chcecie na konto firmowe????

    Nikt o tym nie pisał. Zwrócą na konto osobiste podane w NIP-1. Jest to tam
    wyraźnie napisane!

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 18. Data: 2003-05-01 16:09:50
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> napisał w
    wiadomości news:b8qgn5$ch6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    nie
    > składałam NIP-3 więc przelali na konto firmowe.

    Porozwodźmy się jeszcze trochę:
    - w PIT-36 piszesz ile NIP-ów składasz łącznie, nie ma wyboru. Ja tam
    wpisałem "2", bo składałem i NIP-1 (za siebie) i NIP-3 (za żonę);
    - U.S. zwrot nadpłaty podatku dochodowego powinien zwrócić na rachunek
    osobisty, nie związany z DG;
    - może to zrobić zarówno na rachunek męża (osobisty, jeśli został podany w
    NIP-1) jak i na rachunek żony (NIP-3);
    - razem z PIT-36 nie trzeba nawet składać NIP-1 bądź NIP-3 jeśli chcesz
    dostać zwrot na rachunek - wystarczy, że kiedyś w przeszłości taki formularz
    został już złożony.

    I taka jest prawda :)

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 19. Data: 2003-05-01 20:49:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > [...]
    >
    > A ja usiłuję sobie wyobrazić że to było twoje konto
    > osobiste i trudno mi znaleźć różnicę :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Nie myslałem "tak daleko" :-)
    Chodziło mi o to, że moje, a nie wspólne.
    (prywatne, a firmowe nie robi mi żadnej różnicy)
    Ale jak widać skoro "nie ma po czym poznać",
    to znaczy, że żadna różnica jednak.

  • 20. Data: 2003-05-02 16:22:35
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > - razem z PIT-36 nie trzeba nawet składać NIP-1 bądź NIP-3 jeśli chcesz
    > dostać zwrot na rachunek - wystarczy, że kiedyś w przeszłości taki
> [...]

    Prawda jest też taka, że z powodów nieznanych (złośliwość?) US lubią wysyłać
    pocztą.
    Zdarzyło mi się w przeszłości dostać pocztą, bo nie radził sobie ich system
    komputerowy z numeracją banków.
    Co będzie teraz powodem ???:-( {a obecnie ich nawet opiedrolić nie można}