    From: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: podatek katastr(of)alny - GP
    Date: Fri, 4 Jun 2004 12:18:49 +0200

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c9i54g$rt2$1@inews.gazeta.pl...

    > W podziale zysku decuduje proporcjonalnosc wkladu,
    > inwestycji.
    > czyli przenoszac te zasade na podatki, nalezaloby powiedzic,
    > ze skoro ktos wiecej placi, to powinien miec wiecej od panstwa.
    > Ja jestem za tym by kazdy placil po rowno (kwotowo)
    > i mial taka sama pomoc panstwa.

    Bo jesteś wyznawcą poglądów socjalistycznych. Ja tam uważam, że większą
    pomoc powinien mieć ten, kto jej bardziej potrzebuje i więcej na nią łoży.
    Idę do sklepu i kupuję to, co jest mi potrzebne za konkretną cenę. Czy
    jestem biedny czy bogaty - zasady są te same. Ubezpieczam się drożej, jeśli
    więcej od ubezpieczenia wymagam. Dlaczego z państwem miałoby być inaczej?

    > Masz dom o wartosc 500.000 a masz jednoczesnie
    > przejsciowe problemy finasowe. Nie starcza Ci na
    > oplaty w tym miesiacu. To co? sprzedasz dom,
    > po to bys mogl zaplacic za gaz w tym miesiacu?

    Przejściowe problemy spowodują jedynie zaległość podatkową, którą wyrównasz,
    gdy miną (bo są przejściwe, prawda?). Jeśli by się jednak utrwaliły -
    sprzedajesz dom, kupujesz coś tańszego, a resztą pieniędzy spłacasz długi,
    jak coś zostanie to jeszcze inwestujesz.

    > Czy idac do sklepu po chleb, cena chleba zalezy
    > od Twojego stanu posiadania?

    Ale ilość i gatunek kupowanego dobra - już tak, i to bardzo. Twój przykład
    był niedopuszczalnie uproszczony.

    T.