  • 1. Data: 2007-01-02 10:13:58
    Temat: podatek od przedmiotów sprzedanych na allegro....
    Od: Piotr <f...@g...pl>

    Witam
    Mam pytanie
    Nie prowadze działalności gospodarczej, mam możliwośc kupowania sprzetu
    AGD po niższej cenie i zarobić sobie na sprzedaniu takiego przedmiotu na
    aukcji Allegro zarabiajac na tym 100zł na czysto.
    Przykładowo wystawiam 10szt mikrofalówek po 160zł, wartosc całej
    tranzakcji ( jezeli sprzedam ) wyniesie 1600zł ( ale w tej kwocie jest
    zawarta kwota wystawienia aukcji, pobrana prowizja od sprzedarzy przez
    portal aukcyjny
    Czy taka sprzedaż jest opodatkowana?
    Musze płacić podatek?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-02 10:17:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 02 Jan 2007 11:13:58 +0100, Piotr napisał(a):

> [...]
    > tranzakcji ( jezeli sprzedam ) wyniesie 1600zł ( ale w tej kwocie jest
    > zawarta kwota wystawienia aukcji, pobrana prowizja od sprzedarzy przez

    No to spróbuję odpowiedzieć krótko. Nie prowadzisz DG. Jak sprzedasz 10
    kuchenek, to będziesz prowadził DG. Koniec, kropka.

  • 3. Data: 2007-01-02 10:42:07
    Od: Piotr <f...@g...pl>

    > No to spróbuję odpowiedzieć krótko. Nie prowadzisz DG. Jak sprzedasz 10
    > kuchenek, to będziesz prowadził DG. Koniec, kropka.

    Pytam, bo wyczytałem w internecie że fiskus dobie ra sie do osób, ktore
    sprzedały przedmiot powyzej 1000zł i nie zpałaciły podatku.
    Czy mnie tez dostyczy podatek?

  • 4. Data: 2007-01-02 11:16:04
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam, bo wyczytałem w internecie że fiskus dobie ra sie do osób, ktore
    > sprzedały przedmiot powyzej 1000zł i nie zpałaciły podatku.
    > Czy mnie tez dostyczy podatek?

    Jest obowiązek zapłacenia podatku od przedmiotu powyżej 1000 zł nawet jak są
    to zabytkowe gacie babci. Dotyczy to sprzedaży przez osoby prywatne.

    Natomiast Ty jeśli sprzedaż trzecią kuchenkę to Twoje działanie bedzie
    nosiło znamiona działalności gospodarczej i jeśli tego nie zalegalizujesz
    (nie otworzysz DG) to będzie to działalność na czarno- Na Allegro akurat
    bardzo łatwe do wykrycia przez Uraząd S. I wtedy będziesz czytał Kodeks
    Karno-Skarbowy:))

  • 5. Data: 2007-01-02 11:33:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Tuesday, January 2, 2007, 11:17:10 AM, you wrote:

    > No to spróbuję odpowiedzieć krótko. Nie prowadzisz DG. Jak sprzedasz 10
    > kuchenek, to będziesz prowadził DG. Koniec, kropka.

    Jeśli zrobi to jeden raz i nie będzie stanowiło to istotnego źródła
    dochodów - nie będzie to DG.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2007-01-02 14:15:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr" <f...@g...pl> wrote in message

    > Pytam, bo wyczytałem w internecie że fiskus dobie ra sie do osób, ktore
    > sprzedały przedmiot powyzej 1000zł i nie zpałaciły podatku.
    > Czy mnie tez dostyczy podatek?

    To zupełnie inna historia. Jeden przedmiot sprzedany za > 1000 zl wymaga
    zapłacenia 2% PCC.
    Sprzedanie 10 szt to ewidentna DG.

  • 7. Data: 2007-01-02 15:45:14
    Od: "zenek" <...@...z>

    > Jeśli zrobi to jeden raz i nie będzie stanowiło to istotnego źródła
    > dochodów - nie będzie to DG.

    A o tym to zdecyduje miejscowy US i mam dziwne wrażenie ,że będzie miał
    inne niż Twoje zdanie.
    Pozdrawiam
    zenek

  • 8. Data: 2007-01-02 17:05:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, Piotr wrote:

    > Pytam, bo wyczytałem w internecie że fiskus dobie ra sie do osób, ktore
    > sprzedały przedmiot powyzej 1000zł i nie zpałaciły podatku.

    Prawdopodobnie idzie Ci o INNY podatek.
    Ale ten podatek dotyczy przedmiotów "własnych" (formalna cecha
    szczególna: nabyte na użytek osobisty).
    W archiwach znajdziesz listę definicji działaności gospodarczej:
    jest ich kilka.
    Na pewno nawet jednorazowy zakup "w celu zbycia" podlega pod VAT,
    i parę przykładów interwencji US jest w archiwach tej grupy,
    wyszukiwarka (już z hasłem allegro) tu:
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+allegro
    ...jak wciśniej "zaawansowane zapytanie" możesz uściślać w tabelce.

    > Czy mnie tez dostyczy podatek?

    IMO co najmniej dwa (VAT i dochodowy), a bardziej (choć nie słychać żeby
    ścigali, chyba zadowalają się "sciganiem papierkologicznym") wypada
    się obawiać kwot które może chcieć ZUS :]

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-02 19:00:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello zenek,

    [...]

    > A o tym to zdecyduje miejscowy US i mam dziwne wrażenie ,że będzie miał
    > inne niż Twoje zdanie.

    Nie sądzę. Oczywiście należy dochód z tej czynności rozliczyć przy
    okazji rozliczenia rocznego.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2007-01-03 00:10:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > Nie sądzę. Oczywiście należy dochód z tej czynności rozliczyć przy
    > okazji rozliczenia rocznego.

    A to zależy.