  • 1. Data: 2008-11-27 08:37:56
    Temat: podpis elektroniczny
    Od: "Majka" <a...@w...pl>

    Pewnie ntg. ale moze ktos podpowie.
    Skonczyl mi sie klucz prywatny w platniku i
    potrzebuje jakiejs dobrej firmy ktora sprzeda ustrojstwo do podpisu
    elektronicznego.
    najlepiej bezstresowo przez net i bez prob wyludzenia kasy.
    narazie znalazlam cennik z instalacja i wyszlo ze wszystko bedzie kosztowalo
    900 zl.
    Np instalacja terminala 120 ( sama potrafie wlozyc wtyczke w USB ) pomoze
    ktos ?

    Pozdrawiam M

  • 2. Data: 2008-11-27 11:29:40
    Temat: Re: podpis elektroniczny
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 listopad 2008 09:37
    (autor Majka
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gglm5b$oa6$1@node2.news.atman.pl>):

    > Pewnie ntg. ale moze ktos podpowie.
    > Skonczyl mi sie klucz prywatny w platniku i
    > potrzebuje jakiejs dobrej firmy ktora sprzeda ustrojstwo do podpisu
    > elektronicznego.

    Nie ma dobrej. Są tylko trzej wystawcy w Polsce, wszyscy do dupy. Ale nie ma
    wyjścia, trzeba u któregoś z nich zamówić...

    > najlepiej bezstresowo przez net i bez prob wyludzenia kasy.
    > narazie znalazlam cennik z instalacja i wyszlo ze wszystko bedzie
    > kosztowalo 900 zl.

    No to wybrałaś sobie dziwnego pośrednika. Ja to załatwiam swoim klientom za
    50zł dodatkowo za instalację, no ale do Gdańska nie pojadę :D

    > Np instalacja terminala 120 ( sama potrafie wlozyc wtyczke w USB ) pomoze
    > ktos ?

    No to zamawiasz np. w Unizeto. Wchodzisz na WWW, wypełniarz formularzyk,
    płacisz około 450zł, idziesz do notariusza za około 30zł i wysyłasz im
    umowę. Tak w skrócie oczywiście i z pamięci. W każdym razie, bez
    pośredników i bezpośrednio u wystawcy.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-11-27 11:36:25
    Od: Asen <a...@g...com>

    On 27 Lis, 12:29, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > płacisz około 450zł, idziesz do notariusza za około 30zł i wysyłasz im
    > umowę. Tak w skrócie oczywiście i z pamięci. W każdym razie, bez

    Załatwiłem wszystko w 8 dni, bez wyjazdu do "dużego miasta", tyle
    tylko, że zapłaciłem dodatkowo notariuszowi za potwierdzenie podpisu.
    http://blipcast.pl/podpis - 460 zł na 2 lata + 48 zł notariusz, bo
    mnie naciągną na dwie kartki (wystarczyło zapłacić za jedną 24zł)
    Firmy są trzy - http://asen.wikidot.com/podpis-elektroniczny - wiec
    dużego wyboru nie masz,
    a z pośrednikami jest ten kłopot, że część z nich nie ma umów o
    prowizję za sprzedaż podpisu (bo są pośrednikami pośrednika), i cały
    ich zysk to to co ściągną extra z Ciebie.
    Asen

  • 4. Data: 2008-11-27 13:39:34
    Od: "Majka" <a...@w...pl>

    Bardzo dziekuje za pomoc :))

  • 5. Data: 2008-11-27 16:26:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:

    > Ale nie ma wyjścia, trzeba u któregoś z nich zamówić...

    I tak i nie. Zgodnie z artykułem 4 ustawy o podpisie elektronicznym
    teoretycznie możesz użyć certyfikatu kwalifikowanego wystawionego na
    przykład przez CA akredytowane w państwie członkowskim EU, o ile spełnia
    wymogi ustawy (zgaduję, że wszystkie akredytowane w EU spełniają).

    Click --> http://tinyurl.com/6bqzyt

    Pytanie tylko czy ktoś już przetarł tę ścieżke.

    Bo jak dla mnie to oszczędność 450 plz jest mocno pozorna w kontekście
    wątpliwej przyjmności "kopania się z koniem" ...

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-11-27 16:55:36
    Od: a...@p...pl

    A ja sie wtrace w watek, ale uwazam, ze cala ta sprawa z wymogiem
    posiadania tego podpisu elektronicznego (dla ZUS Platnika) jest jednym
    wielkim WYLUDZENIEM KASY od malych firm. Wg mnie zadzialalo lobby i
    ktos zrobi na tym wielka kase. Gdyby ten certyfikat kosztowal 50 zl,
    to byl uznal, ze ok, ale te kilkaset zlotych na rok, to juz jest jedno
    wielkie kurestwo.

    Ja wiem, ze obowiazek wysylania elektronicznie do ZUS nie maja
    wszystkie firmy (od jakiegos tam poziomu) - pewnie sie to niedlugo
    zmieni!, ale znam takie przypadki, ze malutkie firmy weszly w
    Platnika, aby miec papiery z glowy. A teraz maja na glowie certyfikat
    za kilkaset zlotych /rok. A czy poprzednie rozwiazanie nie bylo
    wystarczajace? Firmy robily oszustwa, ZUS z tego tytulu mial problemy?
    NIE. Wiec jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ?????

    Reszte sami sobie dopowiedzcie.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2008-11-27 17:35:43
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    a...@p...pl w <news:uojti4thei7kd5tifqq1hqcn79a9gc8lsm@4ax.com>:

> [...]
    > zmieni!, ale znam takie przypadki, ze malutkie firmy weszly w
    > Platnika, aby miec papiery z glowy. A teraz maja na glowie certyfikat

    I co sie dla tych malutkich firm zmieniło, skoro dla własnej wygody
    wysyłały deklaracje elektronicznie, choć nie musiały i mogły te
    deklaracje drukować z Płatnika i wysyłać PP z Trąbką?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-11-27 18:43:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 27 listopad 2008 17:55
    (autor a...@p...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <u...@4...com>):

    > za kilkaset zlotych /rok.  A czy poprzednie rozwiazanie nie bylo
    > wystarczajace? Firmy robily oszustwa, ZUS z tego tytulu mial problemy?
    > NIE. Wiec jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ?????

    Chodziło o to, że wtedy za certa płacił cały naród. Teraz narodowi taniej
    nie będzie :D ale za certa płacisz sobie sam.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-11-27 18:44:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ktos zrobi na tym wielka kase. Gdyby ten certyfikat kosztowal 50 zl,
    > to byl uznal, ze ok, ale te kilkaset zlotych na rok, to juz jest jedno

    Ja podszedlem do zagadnienia od innej strony - poprosilem OUKiK o
    sprawdzenie, czy nie ma zmowy cenowej.

    Bo mim zdaniem ewidetnie jest. Zeby bylo weselej jeden z graczy, przy okazji
    przepychanki z legitymacjami studenckimi, pokazal przy jakich kwotach
    _dalej_ sie biznes oplaca...

    Niestety nie dosc skutecznie, bo od pol roku cisza :(

    sz.

  • 10. Data: 2008-11-27 22:34:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2008, a...@p...pl wrote:

    > za kilkaset zlotych /rok. A czy poprzednie rozwiazanie nie bylo
    > wystarczajace? Firmy robily oszustwa, ZUS z tego tytulu mial problemy?

    Dopisz do listy banki elektroniczne, które jakoś umieją działać
    z prywatnymi mechanizmami autoryzacji, żeby było śmieszniej,
    w każdym inne - od papierowych kodów, przez zdrapki i SMSy
    do tokenów.
    Siakoś wszystkim się opłaca.

    > NIE. Wiec jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ?????
    >
    > Reszte sami sobie dopowiedzcie.

    Oj, to było oczywiste od początku podpisu elektronicznego.
    No może rządzący się tak zachowywali i zachowują jakby
    nie było oczywiste.

    pzdr, Gotfryd