    From: "posejdonn" <rpp22@no_spam.o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwójna faktura
    Date: Wed, 6 Sep 2006 21:51:14 +0200

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:edn29p$j9t$1@proxy.provider.pl...

    > Zacznijmy od tego, że ważniejszym dokumentem od faktury jest umowa. I
    > najlepiej jeszcze potwierdzona jakimś protokołem wykonania usługi albo
    > odbioru towaru. Dopiero wtedy może być mowa o fakturze, która jest tylko
    > dodatkowym papierkiem do tego wszystkiego (dlatego właśnie np. podpisy na
    > fakturze były pomysłem kompletnie od czapy). Dlatego przy dużych kwotach
    > zazwyczaj jest umowa pisemna. Jak kupujesz bułkę w sklepie, to wystarcza
    > ustna.
    >
    > P.

    Bez urazy, ale troszkę pieprzenie z tą umową.
    Sprzedawałem swgo czasu po kilka cystern paliwa Pb95 dziennie. Faktury były
    na ponad 100 tyś zł każda. (Chyba niemała kwota?) I jeśli do każdej cysterny
    miałbym pisać umowę... no to sorry :)))
    Faktura równiez jest swego rodzaju umową i dlatego powinny być na niej
    podpisy obu stron.
    Wystawienie faktury bez podpisu, jest rzeczywiście przyczynkiem do tego, że
    można wystawiać tzw. "tłuste faktury" (do kwoty 10 tyś euro nie jest
    obowiązkowy przelew bankowy) przy wystawieniu 2 - 3 "tłustych faktur" na
    kwotę do ok. 35 tyś zł, zaksięgowaniu u siebie i odprowadzeniu należnych
    podatków, można rzeczywiście narobić komuś kłoptów. Niezależnie od tego co
    będzie mówiła strona kupująca...
    Bo jak udowodni, że takiej transakcji nie było?