  • Data: 2006-09-07 06:19:32
    Temat: Re: podwójna faktura
    Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:ednuc1$iis$1@atlantis.news.tpi.pl>
    posejdonn <rpp22@no_spam.o2.pl> pisze:

    > Nie zaksięgowałaś i Twój błąd

    Jaki konkretnie błąd?
    Nie mam żadnego obowiązku księgowania faktur, których nie uznaję, ba! nie
    wiem nawet o ich istnieniu.

    > dzięki raportom kasowym i bankowym nic
    > nie udowodnisz, bo jesteś tak sprytna, że odkładasz, kasę za sprzedaż
    > niezkasięgowanego towaru w drugą kieszeń.

    Za jaką sprzedaż, jeśli to ja rzekomo_kupuję_od Ciebie paliwo?
    (i niczego potem sprzedawać nie muszę - nie mam takiego obowiązku)

    > Były takie transakcje pomiędzy naszymi firmami, bo ja mam dowody
    > zakupu, sprzedaży, odprowadzone podatki i kasę za towar.
    > Udowodnij, ze tak nie było, to Ty jesteś podejrzana o handel poza kasą
    > fiskalną, nie ja :)))

    Nie prowadzę kasy fiskalnej, więc nie bardzo wiem, co mam udowadniać ;-)
    Ale ponawiam propozycję - podaj mi swoje dane, a ja wystawię Ci parę faktur
    i potem podkabluję do US :)
    Oczywiście nie zdradzę Ci na jakie kwoty są te faktury i nie podam daty ich
    wystawienia.
    Naprawdę uważasz, że coś na tym zyskam, a Ty stracisz? Przecież to naiwne.

    > Jesli kupiłaś coś ode mnie czy skądkolwiek na firmę i dostałaś na to
    > fakturę (bądź była ona wystawiona, a Ty o tym nie wiesz, tak jak w
    > opisywanym przypadku), to MUSISZ bezwzględnie to zaksięgować

    Proszę Cię, przestań.
    Nie mam_żadnego_obowiązku księgowania faktur, o których istnieniu nie mam
    pojęcia bądź z którymi się nie zgadzam.

    > Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być wpisany do
    > księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    > najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.

    No i gdzie tu widzisz logikę?
    Jak mam wprowadzić fakturę, której nigdy nie widziałam na oczy, za towar,
    którego nigdy nie zamawiałam, nie kupiłam i nigdy do mnie nie dotarł?

    BTW - sam piszesz, że księgować należy tylko to, co idzie na magazyn, do
    przerobu lub sprzedaży. Nigdzie nie jest powiedziane, że dany towar nie może
    mieć innego przeznaczenia (np. na użytek firmy) i fakturę za niego traktuje
    się jako fakturę kosztową. A tej księgować tym bardziej nie ma obowiązku.

    > I jak robisz tak jak opisujesz, to w przypadku wykrycia tego przez
    > jakąkolwiek uprawnioną do tego kontrolę, zostaniesz oskarżona o
    > nierzetelność w prowadzeniu KPiR, jeżeli wszystkie te zakupy
    > przekroczą rocznie 0,5% wszystkich zaksięgowanych zakupów.

    Bzdura. Wyjaśnienie powyżej.
    Mogę kupić na firmę trzy zgrzewki wody, zaksięgować to jako fakturę towarową
    i sprzedać dalej.
    Mogę kupić na firmę identyczne trzy zgrzewki wody, zaksięgować to jako
    fakturę kosztową (woda dla pracowników).
    Mogę kupić na firmę identyczne trzy zgrzewki wody, rozmyślić się i w ogóle
    nie księgować faktury, bo uznałam, że kupię je z własnych pieniędzy, na
    własne potrzeby.

    > No chyba jednak nie taki, jak Ci się wydaje :)))

    Może nie głupi, ale trochę mieszający ;-)

    --
    Nixe