    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podwojne opodatkowanie raz jeszcze...
    Date: Wed, 24 Dec 2008 09:31:31 -0600

    p...@g...com wrote:
    > Witam, wiem ze ten temat byl walkowany juz wielokrotnie, ale czasy sie
    > zmieniaja i zasady pewnie tez. Chodzi mi mianowicie o podwojne
    > opodakowanie. Oczywiscie nie rozliczylem sie w polsce za rok 2005 -
    > 2006 ( nie zarobilem nic w kraju, zarabialem w uk ) w 2007 nie
    > istnialem dla urzedu takze. Nie dawno czyli w 2008 zakupilem ziemie w
    > pl. dalej w styczniu odbieram mieszkanie ( razem z zonka ) w polsce. I
    > teraz kilka kwestii.... jak to sie ma do nierozliczonego podatku
    > dochodowego za rok 2005 - 2006 gdy istnialo podwojne opodatkowanie..
> [...]

    Najistotniejsze jest gdzie faktycznie mieszkasz, pracujesz, gdzie
    mieszka twoja rodzina
    Jeżeli wyjechałeś do UK i tam mieszkasz i w polsce w danym roku
    podatkowym nie spędziłeś więcej niż 183 dni, tówj wyjazd nie ma
    charakteru tymczasowego i nie planujesz powrotu to jesteś traktowany w
    Polsce jako nierezydent.
    Skutkuje to tym, że rozliczasz się z podatków tylko i wyłącznie z
    dochodów osiągniętych na terenie Polski.
    Sam sobie odpowiedz na pytanie gdzie jest twój dom.

    Rok 2005 bedzie wyjątkowy, bo w zależności czy wyjechałeś na początku
    czy na końcu roku należało go rozliczyć jeszcze w Polsce z całości
    dochodów. Resztę już normalnie, tylko to co zarobione w Polsce.

    Temat szeroki jak rzeka przegooglaj jeszcze temat "abolicja podatkowa".

    Z drugiej strony angielskie przepisy zobowiązują cię do rozliczenia
    całości twojego dochodu w angli, również tego z Polski. Nie zapomnij, bo
    tam sobie narobisz kłopotów.