  • 10. Data: 2003-11-05 18:12:40
    Temat: Re: roczna prenumerata
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-11-03 20:00, Użytkownik Maddy napisał:
    > Jak masz pełna księgowośc to decyduje kwestia istotności, wydatek
    > istotny przez RMK, nieistotny jednorazowo.
    > W PKPiR jednorazowo.
    > Chyba że wydatk dotyczy jednoczesnie dwóch lat podatkowch, wtedy
    > proporcjonalnie dzielisz wydatek i księgujesz cześc w jednym roku a
    > częśc w drugim.
    Czyli jeśli kupiłem w październiku, to księguję w październiku 3/12, a w
    styczniu 9/12? A co z VATem? Też rozbijam, czy odliczam jednorazowo?

    Maciek

  • 12. Data: 2003-11-06 12:23:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2003, Maciek Bartnik wrote:

> [...]
    >+ > częśc w drugim.
    >+ Czyli jeśli kupiłem w październiku, to księguję w październiku 3/12, a w

    To "w kwestii wróżki" ? (nie napisałeś jaki sposób rozliczania !)
    Widziałeś *cały* wątek ? Czy post Karola jeszcze ci nie
    dotarł do czytnika ? ;) (to jest złośliwość pod kątem mojego
    akumulatorka :>)

    >+ A co z VATem? Też rozbijam, czy odliczam jednorazowo?

    ....ty tak poważnie ?
    Wymień mi choć jeden przypadek kiedy VAT wolno ci "robijać
    i zapłacić później" - później niż przewidują przepisy ??
    VAT się rozlicza albo "zaraz", albo "nigdy" (możesz
    podarować Skarbowi, ustawa przewiduje... :])

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2003-11-06 17:39:32
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-11-06 13:23, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Widziałeś *cały* wątek ? Czy post Karola jeszcze ci nie
    > dotarł do czytnika ? ;) (to jest złośliwość pod kątem mojego
    > akumulatorka :>)
    Ciągnę modemem, Hamster pobiera porcje po 250 listów z grupy dziennie,
    więc pewnie post Karola się wtedy nie załapał, ale teraz już mam. Kup
    lepszy akumulator, albo podłącz się do zasilacza :-]

    Maciek

  • 14. Data: 2003-11-06 21:47:04
    Temat: OT: roczna prenumerata
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ Kup lepszy akumulator, albo podłącz się do zasilacza :-]

    ...dopóki jest podpięty do zalicza to jest OK ;) !
    Pada mi akku na płycie głównej i co wyłączę kompa to
    zegarek stoi. Włączam - i mam "poślizg" o tyle ile stał :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-11-07 11:55:23
    Od: "Marek Masztalerz" <m...@g...pl>

    To zależy, czy prowadzisz koszty tylko w układzie rodzajowym czy tez w
    kalkulacyjnym. Jeśli tylko w rodzajowym, to wrzucasz od razu w koszty
    (konto: Pozostałe koszty rodzajowe). Jeśli masz też UFK, to wrzucasz całość
    całość na RMK i rozliczasz w czasie, co miesiąc 1/12.

    MM

  • 16. Data: 2003-11-07 12:32:02
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Marek Masztalerz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    całość
    > całość na RMK i rozliczasz w czasie, co miesiąc 1/12.

    Zakładając, że kwota jest istotna - jak zapewnisz współmierność kosztów i
    przychodów przy rozwiązaniu nr 1?

  • 17. Data: 2003-11-07 16:02:54
    Od: "Marek Masztalerz" <m...@g...pl>

    > Zakładając, że kwota jest istotna - jak zapewnisz współmierność kosztów i
    > przychodów przy rozwiązaniu nr 1?

    Układ rodzajowy kosztów nie zapewnia współmierności przychodów i kosztów. W
    momencie poniesienia kosztu należy go w całości zaksięgować. Jest to
    oczywiście przekłamanie, bo poniesiony koszt dotyczy również przyszłych
    okresów. Żeby zapewnić ową współmiernośc konieczne jest prowadzenie ksiąg w
    dwóch układach: pozwala to na okresowe rozliczanie kosztów rodzajowych na
    koszty układu funkcjonalno-kalkulacyjnego (Wn - konto 640 "Rozliczenia
    międzyokresowe kosztów", Ma- konto 490 "Rozliczenie kosztów rodzajowych").

    MM