  • 21. Data: 2008-01-08 15:54:47
    Temat: Re: rozliczenie za 2007-trochę skomplikowane
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    news:fm060f$h7d$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy każda osoba wychowująca dziecko bez ślubu jest SAMOTNĄ matką?
    >
    > Problem polega na tym, że jeśli US będzie chciał sie przyczepić to będzie
    > się starał wykazać, że SAMOTNIE dziecka nie wychowywała, bo mieszkała z
    > ojcem dziecka.
    >
    > Tak samo jak US czepiał się "fikcyjnych" rozwodów, gdzie "były" mąż dalej
    > mieszkał z byłą żoną.
    >

    > Moim zdaniem matką samotną od czerwca do sierpnia nie była.

    hmm, mój mąż zameldował się w domu gdzie mieszkam z dzieckiem dopiero po
    ślubie, więc jestem w stanie udowodnić że byłam samotną matką do czasu
    ślubu. Jednak mi się wydaje że US może się czepnąć że na koniec roku nie
    byłam samotną matką, bo będę się rozliczać już ze zmienionym nazwiskiem, ale
    jednak oddzielnie nie z mężem- bo nie jesteśmy cały rok małżenstwem.

  • 22. Data: 2008-01-08 16:38:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > Czy każda osoba wychowująca dziecko bez ślubu jest SAMOTNĄ matką?

    Zgodnie z zapisem ustawy tak. Artykuł 6 ustęp 5 jest precyzyjny aż do bólu.

    "Za osobę samotnie wychowującą dzieci uważa się jednego z rodziców albo
    opiekuna prawnego, jeżeli osoba ta jest panną, kawalerem, wdową,
    wdowcem, rozwódką, rozwodnikiem albo osobą w stosunku, do której
    orzeczono separację w rozumieniu odrębnych przepisów. Za osobę samotnie
    wychowującą dzieci uważa się również osobę pozostającą w związku
    małżeńskim, jeżeli jej małżonek został pozbawiony praw rodzicielskich
    lub odbywa karę pozbawienia wolności."

    Inna sprawa, że nie dla wszystkich urzędników US ten zapis jest
    jednoznaczny i o ile mnie pamięć nie myli naczelnicy US wydawali nawet
    jakieś dziwne decyzje.

    Czy to się kończyło w sądzie i z jakim skutkiem nie wiem.

> [...]
    > dalej mieszkał z byłą żoną.
    >
    > Moim zdaniem matką samotną od czerwca do sierpnia nie była.

    Bo? Czyżby nie spełnia definicji z ustawy?

    Piotrek

  • 23. Data: 2008-01-08 16:40:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bo_tt600s wrote:

> [...]
    > byłam samotną matką, bo będę się rozliczać już ze zmienionym nazwiskiem, ale
    > jednak oddzielnie nie z mężem- bo nie jesteśmy cały rok małżenstwem.

    Akurat końca roku to się czepiał US nie będzie.
    Natomiast jeśli będą mieli wątpliwości co do samotności, to uwierz mi,
    że ostatnią rzecz jaka będzie ich interesowała to będzie meldunek.
    Zastanów się co powiedzą sąsiedzi jak ich np. US zapyta jak często
    widywali męża w czerwcu.

  • 24. Data: 2008-01-08 16:52:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    bo_tt600s wrote:

> [...]
    > ślubie, więc jestem w stanie udowodnić że byłam samotną matką do czasu
    > ślubu. Jednak mi się wydaje że US może się czepnąć że na koniec roku nie

    Koniec roku nie ma tu nic do rzeczy.
    Ale oczywiście "czepnąć" się mogą zawsze i do wszystkiego.

    > bo będę się rozliczać już ze zmienionym nazwiskiem, ale
    > jednak oddzielnie nie z mężem- bo nie jesteśmy cały rok małżenstwem.

    Zadbałaś oczywiście o to, żeby złożyć stosowny NIP (aktualizacyjny).

    Piotrek

  • 25. Data: 2008-01-08 16:55:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:

    > Czy każda osoba wychowująca dziecko bez ślubu jest SAMOTNĄ matką?

    Oczywiście musi być kobietą ;-)

    Piotrek

  • 26. Data: 2008-01-08 17:23:56
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > ostatnią rzecz jaka będzie ich interesowała to będzie meldunek.
    > Zastanów się co powiedzą sąsiedzi jak ich np. US zapyta jak często

    żartujesz? mieszkam w bloku gdzie ludzie się nawzajem nie znają i chciałabym
    sobie wyobrazić sytuację jak US ich wypytuje o to czy w czerwcu 2007 ojciec
    dziecka się pojawiał i ile razy, skoro oni nawet nie wiedzą jak się nazywam.

  • 27. Data: 2008-01-09 06:35:32
    Od: Jano <k...@p...onet.pl>

    witek pisze:

> [...]
    > że ostatnią rzecz jaka będzie ich interesowała to będzie meldunek.
    > Zastanów się co powiedzą sąsiedzi jak ich np. US zapyta jak często

    A jak sasiedzi odpowiedza ze nie widywali tatusia tylko kilkunastu
    innych wujkow to bedzie oznaczalo rowniez ze sama nie wychowywala?
    Nie dajmy sie oglupic i trzymajmy sie jednej umowionej wersji.

    Jano