  • 1. Data: 2004-05-12 19:29:03
    Temat: samochod osobowy w firmie
    Od: "magda_niusy" <n...@g...pl>

    witam,
    prosze mi pomoc,w nastepujacej kwestii. Pracuje w spolce prawa
    handlowego.Spolka zamierza kupic samochody osobowe.Ma podstawy,aby
    skorzystac z odliczenia VAT,w wysokosci okreslonej ustawa.
    Co z VATem, jesli te auta bedzie chciala sprzedac,zaluzmy za rok?
    Prosze o wszelkie wskazowki,nawet jesli wydaja sie oczywiste:)
    pozdr
    magda

  • 2. Data: 2004-05-13 05:45:26
    Temat: Re: samochod osobowy w firmie
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "magda_niusy" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co z VATem, jesli te auta bedzie chciala sprzedac,zaluzmy za rok?
    > Prosze o wszelkie wskazowki,nawet jesli wydaja sie oczywiste:)

    I tutaj pojawia się potwierdzenie TEORII, że parlamentarzyści jednak
    pracując myślą.
    Niestety myślą tylko o tym, jak zabrać podatnikowi jak najwięciej pieniędzy.

    Wg. nowej ustawy o VAT przy zakupie samochodu osobowego przysługuje
    odliczenie 50%, nie więcej niż 5000 zł.
    Takie ograniczenie vat'u nie istnieje niestety przy sprzedaży ww.
    samochodów.

    Przykład tragiczny, ale niestety jak najbardziej realny.
    01.05.2004 - kupujemy nowy samochód osobowy. 100.000 net+22.000 vat.
    do odliczenia vat 5.000.

    01.06 .2004 - sprzedajemy ww. samochód uwzględniając utratę wartości: 90.000
    net+19.800 vat
    vat trzeba naliczyć i odprowadzić w 100%:

    Strata na VAT: 19.800-5.000=14.800
    aż ręce opadają.

    Mam jedynie nadzieję, że to zostanie jednak zmienione przez naszych
    wspaniałych ustawodawców.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-05-13 07:56:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:
    > Użytkownik "magda_niusy" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Za rok (12 miesięcy) sprzedacie ten samochód jako zwolniony.
    Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF (tego dużego, o
    wykonywaniu niektórych przepisów ustawy).

> [...]
    > net+19.800 vat
    > vat trzeba naliczyć i odprowadzić w 100%:

    To teraz opatrz na stara ustawę i "stara teorię".
    Kupujemy 1.01.2004 osobowy 100.000 + 22.000VAT, do odliczenia 0(zero) VAT.
    Sprzedajemy ten samochód 1.02.2004 za 90.000 + 19.800VAT

    Strata 19.800.

    Widzisz róznicę?

    Od dośc dawna (paru lat) sprzedaż rzeczy ruchomych przed upływem 6
    miesięcy skutkowała koniecznością naliczenia VAT nawet gdy prawa do
    odliczenia przy zakupie nie było.

    Dobrze sie spało? ;-)

    > Mam jedynie nadzieję, że to zostanie jednak zmienione przez naszych
    > wspaniałych ustawodawców.

    Alez oczywiście że nie zostanie zmienione, to jest rozwiązanie na którym
    zarabiasz 5 tys w stosunku do poprzedniego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-05-13 10:11:53
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    >Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF (tego dużego, o
    > wykonywaniu niektórych przepisów ustawy).
    >

    > Dobrze sie spało? ;-)

    Tym razem tylko drzemało.
    Od 27.04.2004 niewiele minęło.
    ;-)

    Serdecznie Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2004-05-13 10:37:55
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

    > Za rok (12 miesięcy) sprzedacie ten samochód jako zwolniony.
    > Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF (tego dużego, o
    > wykonywaniu niektórych przepisów ustawy).

    VAT odliczyłeś VAT musisz naliczyć przy sprzedaży.
    patrz.: Rzepa - z 1.04.2004 r. "VAT w firmir" - "Nowe zasady opodatkowania
    samochodów".
    Tadeusz

  • 6. Data: 2004-05-13 11:50:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tadeusz napisał:

    > VAT odliczyłeś VAT musisz naliczyć przy sprzedaży.
    > patrz.: Rzepa - z 1.04.2004 r. "VAT w firmir" - "Nowe zasady opodatkowania
    > samochodów".

    Jezu Chryste, prorocy w tj Rzepie.
    1 kwietnia wyprorokowali co 27 kwietnia zapisze a czego nie w
    rozporządzniu Minister Finansów.

    Kolego, czytaj najpierw przepisy, potem interpretacje.
    Dobrze tez czytywac tylko interpretacje wydane PO wydaniu przepisów. W
    odwrotnej kolejności jakośc nie działa, co nam właśnie ślicznie
    zademonstrowaleś.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-13 12:32:51
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-05-13 09:56, Użytkownik Maddy napisał :

    > Alez oczywiście że nie zostanie zmienione, to jest rozwiązanie na którym
    > zarabiasz 5 tys w stosunku do poprzedniego.
    >
    > Maddy

    ale tylko ty, jako pierwszy użytkownik

    czy nikt nie zauważył, że taki środek trwały po pierwszym użytkowniku
    wyjeżdża na rynek z "piętnem" zwolniony z VAtu? Następny właściciel (DG)
    nie odliczy sobie już nic.

    andy_nek

  • 8. Data: 2004-05-13 13:00:48
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

    Jest twoja dośc dowolna interpretacja, koleżanko.

    Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF dotyczy: "dostawy
    samochodów osobowych", a nie chciałoby sie "sprzedaży"
    Dla mnie to całkiem coś innego.
    Tadeusz

  • 9. Data: 2004-05-13 13:04:27
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    > Jest twoja dośc dowolna interpretacja, koleżanko.
    >
    > Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF dotyczy: "dostawy
    > samochodów osobowych", a nie chciałoby sie "sprzedaży"
    > Dla mnie to całkiem coś innego.

    Czyli co?

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 10. Data: 2004-05-13 19:52:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Jest twoja dośc dowolna interpretacja, koleżanko.
    >
    > Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF dotyczy: "dostawy
    > samochodów osobowych", a nie chciałoby sie "sprzedaży"
    > Dla mnie to całkiem coś innego.

    Jakos dziwnie cała ustawa o VAT obecnie dotyczy dostawy, które to
    pojęcie jest szersze niz sprzedaz i sprzedaż się w nim zawiera.

    "Art. 5. 1. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej
    "podatkiem", podlegają:
    1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium
    kraju;"

    Dalej mamy imort, export dostawa wewnątrzwspólnotowa. I koniec.
    Ani słowa o sprzedaży jako przedmiocie opodarkowania. Sprzedaz nie jest
    juz opodatkowana VAT?

    I dalej:

    "Art. 7. 1. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak
    właściciel [...]"

    W nowej ustawie pojęcie "dostawa" dotyczy sprzedaży ale też wynajmu,
    leasingu itp. czynności którym podlegaja rzeczy ruchome.
    Wiedzialbys to, gdybys zadał sobie trud przeczytania ustawy zamiast
    skupiać sie na starych artukułach z Rzepy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl