    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: soft do obslugi DG pod linuksem
    Date: Wed, 05 Jan 2005 13:18:12 +0100

    BartekK napisał(a):
    > Witam
    > moze nie do konca podatkowa sprawa, ale sadze ze nie calkiem NTG...
    >
    > poniewaz lada chwila otwieram DG, odrazu wskakuje w pelny vat, pelna
    > ksiegowosc itd... - chce od poczatku dzialania calosc firmy miec "pod
    > kontrola" jednego sensownego programu. Tzn faktury, magazyn, zus, us
    > itd.

    Chyba cos poplatałeś.
    Jesteś pewien że pełna księgowość? I sam to chcesz prowadzić, tak z
    marszu? Życie Ci nie miłe?

    > Wiem ze sa przerozne problemy z programami ktore to realizuja (wlasnie
    > przy rocznym remanencie u kolegi okazalo sie ze program X przy
    > wystawianiu faktury proforma dodaje towar do magazynu zamiast go
    > sciagnac lub nic nie robic!)...
    > Tak wiec szukam czegos sprawdzonego, nie koniecznie za darmo... I
    > warunek - musi dzialac pod linuksem. Jestem na tyle przekorny, ze nie

    Naszukasz się.
    Najlepsze co może być to przejrzeć oferty firm które jeszcze wspieraja
    programy pod DOS to dosemu poradzi sobie z nimi.
    Natywne - zapomnij.
    Tzn. możesz sobie zamówic.
    Jeden z duzych hoteli w Warszawie (chyba Sobieski) chodzi cały na
    linuxie. Ale opogramowanie mają tworzone na zamówienie, nie ma go na
    wolnym rynku, o open source nie wspominając.

    A ZUSowski płatnik jako tako chodzi po Winem (pod vmware raczej odpada
    bo, wbrew temu co sie niektórym wydaje, żeby było legalne potrzebny jest
    legalny windows). Janosik zas nie obsługuje teletransmisji.

    > zamierzam uzywac w firmie oprogramowania M$, nie z powodu ceny a samej
    > przekory, ze da sie prowadzic firme pod czyms innym. I nie bedzie mi
    > zadna kontrola szukac licencji...

    Marzyciel...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk