    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzeda? z?ota na allegro
    Date: Tue, 07 Nov 2006 09:27:34 +0100

    Użytkownik s...@o...pl napisał:

    > no dobra, sprzedaję na allegro złoto, załóżmy że jeszcze dziś wpłynie duża
    > kwota na konto bankowe, powiedzmy np. pierwsza partia sprzedana za 50.000zł
    > a ja na drugi dzień polecę do urzędu skarbowego zarejestrować się jako płatnik
    > podatku VAT - złamałem prawo, czy jeszcze nie? Do kiedy muszę zarejestrować
    > się jako płatnik VAT? A jak zrobię to po fakcie, to co mi grozi? Sankcji
    > w postaci braku prawa do odliczeń się nie boję, bo nie mam czego odliczyć.
    > Zanim ktoś do mnie wpadnie z kontrolą zdążę wypełnić wszelkie deklaracje,
    > wszelkie druki, czynne żale itp. sprawy.

> [...]

    jak na razie, obowiązek w podatku od darowizny sie nie przedawnia

    art.6
    4. Jeżeli nabycie niezgłoszone do opodatkowania stwierdzono następnie
    pismem, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sporządzenia pisma; jeżeli
    pismem takim jest orzeczenie sądu, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    uprawomocnienia się orzeczenia. Gdy nabycie w drodze darowizny nie
    zostało zgłoszone do opodatkowania, obowiązek podatkowy powstaje z
    chwilą powołania się przed organem podatkowym na okoliczność dokonania
    tej darowizny.

    problem pojawi sie, jeżeli nie będziesz potrafił udowodnić, że
    faktycznie uzyskałeś to złoto w drodze darowizny, a US zechce wyjaśnić
    skąd wziąłeś środki na zakup takiej ilości złota. I w ten sposób, z
    jedenj strony, zostanie wszczęte postanowienie o niezgłoszenie
    obowiązków podatkowych od prowadzonej działalności a z drugiej w
    zryczałowanym podatku dochodowym ze źródeł nieujawnionych ;-))
    to chyba najczarniejszy scenariusz, tak w skrócie;-)