    From: "elw" <e...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ubezbieczenie, zus, dg i umowa o dzielo (dlugie)
    Date: Mon, 12 Jul 2004 15:47:03 +0200

    > Na to licza nie tylko takie instytucje jak ZUS.
    To prawda, że ZUS tak działa notorycznie licząc na to, że ludzie
    "odpuszczą".
    Na 5 wnioskow o wypłatę odszkodowania po wypadku złożonych do ZUS przez
    naszych pracowników tylko 1 został wypłacony bezpośrednio. Reszta trafiła do
    sądu, gdzie odszkodowania zostały przyznane.

    > Moja synowa juz "prawie przegrywala", ale napisalismy pismo do Pana
    > Rogowskiego (RPU) i poparl nasz "punkt widzenia"
    Kim jest Pan Rogowski?

    > A i tak towarzystwo "urwalo" nalezne odsetki za zwloke,
    > wiec mieli darmowy kredyr przez 2 lata.
    > (a inflacja byla troszke wieksza)
    Ale rozumiem, że jej sprawa nie dotyczyła zasiłku chorobowego, ani
    macierzyńskiego skoro pieniądze wypłacilo towarzystwo ubezpieczeniowe?

    > Mysle, ze ktos uparty powinien z tym "dojechac" do ostatniej instyancji.
    > Skoro mozna legalnie ubezpieczyc synowa w ZUS to ten skoro bierze skladki,
    > powinien wyplacac..
    Powinien wypłacić. Jak najbardziej, ale to co wydaje się logiczne dla
    ubezpieczonego przez ZUS jest często uznawane za wyłudzanie. Czy są w tym
    zakresie jednoznaczne przepisy?...
    Niestety nie znam podstaw prawnych, na które ZUS się powoływał w sprawie
    mojej koleżanki, więc trudno mi więcej o tej sprawie napisać :-( Ona nie
    chce do niej wracać...

    Justyna