  • 11. Data: 2010-08-23 09:30:33
    Temat: Re: umowa cywilnoprawna najmu auta
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-23, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    [...]

    > I jak ktos np. wynajmuje mieszkanie to tak samo wyglada?

    Jak ktoś wynajmuje mieszkanie firmie, pod działalność to tak.
    Najem na cele mieszkaniowe jest sam w sobie z VATu zwolniony
    z tego co pamiętam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2010-08-23 09:31:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010, neoniusz wrote:

    > I jak ktos np. wynajmuje mieszkanie to tak samo wyglada?

    Zależy.
    Jeśli wynajmuje mieszkanie na cele mieszkaniowe (lokatorowi który
    tam będzie mieszkał) to nie, bo wynajem na cele mieszkaniowe
    jest zwolniony *przedmiotowo* (jako wynajem na cele mieszkaniowe,
    bez względu na to kto wynajmuje) i ewidencjonować nie trzeba.

    Ale to samo mieszkanie wynajęte na "biuro dla firmy" tak, podlega
    obowiązkowi ewidencyjnemu.
    Nigdzie nic nie trzeba zgłaszać, ale w razie jak US się spyta
    (równie formalnie, choć to nieprawdopodobne, mają prawo przyjść
    na kontrolę) trzeba okazać ewidencję.
    Nie ma wzoru (na szczęście), ale na zdrowy rozum w ewidencji muszą
    być daty i kwoty powstania wierzytelności (chyba nie ma w przepisach
    prawa aby stosować do limitu VAT ewidencję "dochodową", a tylko
    przy dochodzie z najmu zalicza się przychód uzyskany, a nie
    przychód należny, IMO wychodzi że ewidencja powinna wykazywać
    kwoty należne).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-08-23 10:43:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:

    > Na pewno?
    >
    > "3. Czy umowa najmu podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności
    > cywilnoprawnych?
    >
    > Odp.: Nie. Umowa najmu nie jest wymieniona w katalogu czynności
    > cywilnoprawnych podlegających opodatkowaniu podatkiem od czynności
    > cywilnoprawnych (art. 1 ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od
    > czynności cywilnoprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r., Nr 68, poz.
    > 450 z późn. zm.))."

    eee.
    wróc.
    Nie wolno czytać postów po nocach.
    Jakoś tak wpatrzyłem się w odpłatne użytkowanie.

    najem, o dziwo :) jeszcze z pcc jest zwolniony.

  • 14. Data: 2010-08-23 11:30:49
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-08-23 12:43, witek pisze:
    > eee.
    > wróc.
    > Nie wolno czytać postów po nocach.
    > Jakoś tak wpatrzyłem się w odpłatne użytkowanie.
    >
    > najem, o dziwo :) jeszcze z pcc jest zwolniony.

    Hmm, to teraz juz nie wiem ktora opcje lepiej zastosowac.
    Chce po prostu zrobic tak, ze ja (nieprowadzacy DG) chce wynajac od
    innej osoby (tez nieprowadzacej DG) samochod za pieniadze i pozniej te
    pieniadze zostana mi zwrocone przez ubezpieczyciela. Pewnie nie obedzie
    sie bez sprawy w sadzie, bo ubezpieczalnie niechetnie daja za to
    pieniadze, dlatego tez chcialbym zeby wszystko bylo zgodnie z litera
    prawa i zeby nie mogli sie przyczepic.
    To lepiej najem, odplatne uzytkowanie czy cos innego?
    Bylem w US i dowiedzialem sie, ze tak - przy najmie PCC nie place a
    podatek w deklaracji rocznej, chyba ze chce ryczalt, to musze zglosic.

  • 15. Data: 2010-08-23 13:49:44
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > To lepiej najem, odplatne uzytkowanie czy cos innego?
    > Bylem w US i dowiedzialem sie, ze tak - przy najmie PCC nie place a
    > podatek w deklaracji rocznej, chyba ze chce ryczalt, to musze zglosic.

    Ryczałt to obecnie 8,5% bez progu przychodu
    Zasady ogólne to wg stawek czyli przynajmniej 2 razy więcej.
    Zgłosić ryczałt ma wynamujący przed uzyskaniem pierwszego przychodu.

    Bogdan

  • 16. Data: 2010-08-23 18:54:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bogdan wrote:
    > Zgłosić ryczałt ma wynamujący przed uzyskaniem pierwszego przychodu.

    zdaje sie, ze do 20-tego nastepnego miesiaca, po zuyskaniu pierwszego
    przychodu.
    Moge sie mylic.

  • 17. Data: 2010-08-23 23:35:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010, neoniusz wrote:

    > To lepiej najem, odplatne uzytkowanie czy cos innego?

    Faktycznie to będzie najem i nie ma IMO co kombinować.
    Przeczytaj art.65:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd