  • 11. Data: 2009-02-12 12:37:39
    Temat: Re: umowa o prace + zlecenia
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:1xy3up9kit3lb.2i2idrnryi5l$.dlg@40tude.net...

    > Więc oczekuje na rachunek od zleceniobiorcy. Proste.

    W teorii. W praktyce najczęściej wygląda to tak, że żadnego rachunku nie ma.
    Jest podpisana przez obie strony umowa cywilno-prawna z kwotą wynagrodzenia,
    jest wykonana i zaakceptowana przez zleceniodawcę robota, jest wypłata z
    kasy (podpisane przez zleceniobiorcę KW) albo przelew z banku i wsio.

    > Skąd ma do jasnej cholery zleceniodawca wiedzieć, który US jest właściwy
    > dla zleceniobiorcy (podatnika)??

    Stąd, że przed podpisaniem umowy oczekuje przekazania tych danych (wraz z
    danymi osobowymi) przez zleceniobiorcę.

    > - jesteś w błędzie twierdząc że zleceniobiorca nie wystawia rachunku - to
    > jego obowiązek

    O ile zażyczy sobie tego zleceniodawca.

  • 12. Data: 2009-02-12 12:39:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-12, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Ehhhh - człowieku - prócz rachunku jest jeszcze OŚWIADCZENIE PODATNIKA!!!!
    > Skąd ma do jasnej cholery zleceniodawca wiedzieć, który US jest właściwy
    > dla zleceniobiorcy (podatnika)??

    Po jego miejscu zamieszkania zgłoszonym do umowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2009-02-12 12:47:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 12 Feb 2009 13:39:02 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2009-02-12, Herald <h...@o...eu> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Po jego miejscu zamieszkania zgłoszonym do umowy.

    Nie wyznacza to właściwości US dla podatnika. Może zleceniobiorca mieszkać
    czasowo pod tym adresem, a jego właściwy US jest zupełnie gdzie indziej.

  • 14. Data: 2009-02-12 12:49:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 13:32:45 +0100, Tomek napisał(a):

    > Ale że zleceniobiorca ma absolutny obowiązek wystawiania - to już bzdura.

    Nie zrozumiałeś do końca.
    Pisałem o sytuacji wystawiania rachunku. Wystawcą jest zleceniobiorca a nie
    zleceniodawca.
    Mowa cały czas o umowie zleceniu z "rachunkiem".

  • 15. Data: 2009-02-12 12:54:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-12, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

    > Nie wyznacza to właściwości

    Wyznacza.

    > US dla podatnika. Może zleceniobiorca mieszkać czasowo pod tym adresem,
    > a jego właściwy US jest zupełnie gdzie indziej.

    Ile to jest czasowo? Jak powyżej 30 dni, to masz obowiązek zgłosić
    zmianę adresu do US i zmienić US na właściwy względem miejsca
    zamieszkania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-02-12 13:01:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia 12 Feb 2009 13:54:08 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Ile to jest czasowo? Jak powyżej 30 dni, to masz obowiązek zgłosić
    > zmianę adresu do US i zmienić US na właściwy względem miejsca
    > zamieszkania.

    Jestem w delegacji, mieszkam w hotelu robotniczym - taka delegacja trwała
    będzie około 2 miesięcy. Na tej delegacji znalazłem sobie dodatkowe zajęcie
    i zwarłem umowę zlecenie.
    Twierdzisz że pracując w tej delegacji muszę w USie dokonać aktualizacji
    NIP-3 w trybie zmiany urzędu skarbowego?

    W latach `90 firma w której pracowałem wykonywała usługi na terenie całego
    kraju - dokonywaliśmy tylko "czasowego meldunku" na wulcach ;) - żadnych
    zmian w USach.

  • 17. Data: 2009-02-12 13:05:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-12, Herald <h...@o...eu> wrote:

    [...]

> [...]
    > i zwarłem umowę zlecenie. Twierdzisz że pracując w tej delegacji muszę w USie
    > dokonać aktualizacji NIP-3 w trybie zmiany urzędu skarbowego?

    Sam się zdecyduj. Masz podać miejsce zamieszkania *w obu miejscach*
    (US i na umowie). Nie "adres jaki mi się widzi", tylko "adres
    zamieszkania".

    Jak to jest, że uważasz ten sam adres za zamieszkania "w umowie"
    a nie uważasz "w US"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-02-12 13:14:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2009 o 13:49:17 Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > Nie zrozumiałeś do końca.
    > Pisałem o sytuacji wystawiania rachunku. Wystawcą jest zleceniobiorca a nie
    > zleceniodawca.
    W "Resumując:" faktycznie tak napisałeś. Natomiast wcześniej
    zanegowałeś poprawny merutorycznie post Atomka. Także uznałem
    że kontekstem dla "Reasumując:" jest to co napisałeś wczesniej.

    > Mowa cały czas o umowie zleceniu z "rachunkiem".

    Od tego się zaczeło, ale od momentu w którym Atomek rozwinął
    swoje "nieprawda" jest mowa już o tym czy musi być rachunek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-02-12 14:18:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

> [...]
    > wynagrodzenia, jest wykonana i zaakceptowana przez zleceniodawcę robota,
    > jest wypłata z kasy (podpisane przez zleceniobiorcę KW) albo przelew z

    to może przyjrzyj się nastepnym razem co podpisujesz na tym druczku.

  • 20. Data: 2009-02-12 19:17:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > to może przyjrzyj się nastepnym razem co podpisujesz na tym druczku.

    Na jakim druczku?