  • 11. Data: 2003-11-26 20:48:29
    Temat: Re: wyslanie deklaracji VAT,POMOCY!!!
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Użytkownik "Marcin Ciemny" <m...@W...z.pl> napisał w wiadomości
    news:bq0mif$jnm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To troche niewykonalne, gdyz najblizsza jest 20km stad, a ja niedosc ze
    > jestem chory to jeszcze brak mi transportu (inaczej dawno bym to zrobil)
    :-/
    > Zrobie to jutro i niech tam sie dzieje co chce. A tak nawiasem, to czy
    > odpowiedzialby mi ktos na moje pytania zadane 4 topici nizej.... Z gory
    > dziekuje.
    Strasznie ryzykujesz!!:(
    Sankcje z kodeksu skarbowego to zazwyczaj pryszcz w porównaniu z tym, że wg
    aktualnie obowiązującej interpretacji organów skarbowych, popartych uchwałą
    SN w wyniku kasacji wniesionej przez Suchocką, to , że nie złożyłeś
    deklaracji VAT-7 uznawane jest jako twoja rezygnacja z prawa do odliczenia
    naliczonego podatku VAT z wszelkimi wynikającymi z tego konsekwencjami.
    W pewnych sytuacjach to mogiła:(.
    Pozdr

  • 12. Data: 2003-11-26 20:51:42
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

> [...]
    > naliczonego podatku VAT z wszelkimi wynikającymi z tego konsekwencjami.
    W uzupełnieniu mojej powyższej wypowiedzi dodam, że niezgodne jest to z
    całą ideą podatku VAT, ale oczywiście fiskusa to nie obchodzi. Ciekawe , co
    będzie z tym teraz, bo to również niezgodne z Deklaracją VI przepisów UE.

  • 13. Data: 2003-11-26 23:03:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    odliczenia
    > naliczonego podatku VAT z wszelkimi wynikającymi z tego

    Proponuję dla Pawła "żółtą kartkę".
    Nie przeczytałeś nawet całego wątku.

  • 14. Data: 2003-11-26 23:21:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003, Marcin Ciemny wrote:

    >+ > Za niezachowanie terminu złożenia każdej deklaracji mozna zostac
    >+ > ukaranym. Tu przepisy zawsze były jednoznaczne.
    >+ >
    >+ Chmmm... no dobrze, tylko jak? Jaki rodzaj kary wchodzi tutaj w gre?

    *Rodzaj* ?
    Mandat. Taki jak za przełażenie po pasach na czerwonym świetle...
    Tylko "z innego paragrafu" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2003-11-27 00:09:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Paweł wrote:
    [...]
> [...]
    >+ naliczonego podatku VAT z wszelkimi wynikającymi z tego konsekwencjami.

    ....znaczy, komentarz Maddy czytałeś ?
    Nie żebym zaraz chciał wiedzieć czy premier Suchocka rządziła dawniej
    niż półtorej roku temu, taki pazerny na wiedzę nie będę ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, śpiący - ale nie aż tak żeby ostatnich
    dwu premierów nie pamiętać :))

  • 16. Data: 2003-11-27 07:52:25
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, śpiący - ale nie aż tak żeby ostatnich
    > dwu premierów nie pamiętać :))

    Ostatnich to nawet ludzie dotknięci amnezją będą pamiętać na wieki wieków.

  • 17. Data: 2003-11-30 16:08:55
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    Drodzy koledzy cef i Gotfryd Smolik;- cieszyłbym się, gdybym nie miał tak
    całkowicie racji, jak sugerujecie. Niestety, różnica między nami polega na
    tym ,że Wy teoretyzujecie, ja natomiast w ciągu ostatnich ponad 6 lat
    badałem boleśnie sprawę empirycznie, co skończyło się prawomocnymi wyrokami
    SN i NSA, uznającymi, że niezłożenie deklaracji VAT-7 skutkuję rezygnacją z
    praw wynikających z art. 19.3 ustawie o o VAT ( nazwa skrótowa). Niezłożenie
    deklaracji VAT-7 było jedynym zastrzeżeniem organów skarbowych ( ewidencja,
    wpłaty itp były OK). W związku z tym obecnie komornik usiłuje sciągnąć ode
    mnie ponad 8 mln zł.

  • 18. Data: 2003-11-30 16:15:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    ewidencja,
    > wpłaty itp były OK). W związku z tym obecnie komornik usiłuje

    To może mały cytat z Twojej wypowiedzi:

    "...Sankcje z kodeksu skarbowego to zazwyczaj
    pryszcz w porównaniu z tym, że wg
    aktualnie obowiązującej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    interpretacji organów skarbowych..."

    Pisałeś o OBOWIĄZUJĄCYM stanie prawnym,
    a nie o tym co było 6 lat temu czy nawet trzy lata temu.

  • 19. Data: 2003-11-30 16:18:04
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    A w uzupełnieniu poniższej mojej wypowiedzi, żeby nie być gołosłownym,
    proponuję zapoznać sie z Uchwałą składu 7 sędziów NSA z dnia 22.06.1998
    (FPS9/97) ,która brzmi, cyt:
    "Naruszenie przez podatnika obowiązku złożenia deklaracji podatkowej VAT-7 w
    terminie (...)powoduje utratę prawa do obniżenia kwoty podatyku należnego o
    kwotę podatku naliczonego".
    Istnieje też podobna uCHWAŁA sn, UCHWALONA W WYNIKU KASACJI sUCHOCKIEJ (
    CZY SIE TO KOMUŚ PODOBA, CZY TEŻ NIE) (przepraszam, właczył mi się CL)

  • 20. Data: 2003-11-30 16:19:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    sUCHOCKIEJ (
    > CZY SIE TO KOMUŚ PODOBA, CZY TEŻ NIE) (przepraszam, właczył mi

    No ale to było dawno temu.
    Aktualnie ten stan prawny się zmienił
    i niezłożenie deklaracji nie skutkuje utratą prawa
    do odliczenia.