  • 11. Data: 2008-01-07 04:53:28
    Temat: Re: zamknięcie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2008, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Czyli tak dla wszystkich sprzętów od początku działalności, nie ma
    > znaczenia, że się zużyły i są stare, VAT od wartości zakupu?

    Od którejś-tam nowelizacji.
    Jakiś szpec od wciskania kitu uzasadnił zmianę zapisu w ustawie
    (poprzednio była "wartość rynkowa", czyli z uwzględnieniem zużycia!)
    troską o bankrutujących hurtowników, żeby nie musieli marży doliczyć
    do wartości niesprzedanych *nowych* towarów :>

    > To już wolę je sprzedać jakiejś znajomej osobie fizycznej,

    http://groups.google.pl/groups?as_q=do+go%C5%82ej+zi
    emi&num=100&as_ugroup=*.podatki

    > a potem
    > od niej już prywatnie odkupić. Wtedy VAT tylko od wartości sprzedaży
    > po cenie rynkowej i nie będę tak stratny, prawda? Mam nadzieję, że
    > to legalne, hehe.

    Żeby tylko US się nie dopatrzył "obejścia prawa".
    Niewątpliwie legalne jest sprzedanie na allegro i kupno za tę
    samą kwotę porównywalnego sprzętu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-01-07 11:18:20
    Temat: Re: zamkni?cie DG
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.01.2008 Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisał/a:

    > Czyli tak dla wszystkich sprz?tów od pocz?tku dzia?alno?ci, nie ma
    > znaczenia, ?e si? zu?y?y i s? stare, VAT od warto?ci zakupu?

    Gwoli ścisłości - w praktyce, to jeśli rzecz nie była w EŚT i w ewidencji
    wyposażenia, to chyba tych sprzed ustawowych 'pięciu lat z kawałkiem'
    sprzedawać nie trzeba? Urząd chyba w praktyce nie może wiedzieć, że je
    mieliśmy.
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2008-01-07 18:46:46
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Na kasę fiskalną *też* są limity.
    > Co wprowadza czasem zamieszanie, niewiele ale różnią się od limitów
    > na "wejście w VAT".
    > I bardziej skomplikowane, bo z wyłączeniami (znaczy że jak niektóre
    > towary sprzeda się nawet w minimalnej ilości, to pod kasę się podpada).

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas
    rejestrujących (pewnie z aktualizacjami): 40 tys. zł (lub 20 tys. zł)
    z wyłączeniem, jak piszesz, paru rzeczy. M.in. aparatów foto (dlaczego
    akurat tego, to nie wiem, heh).

    > Zależy CO sprzedaje.
    > Jak sprzeda jeden komputer za 1000 zł to AFAIK nie.
    > Jak sprzeda jeden fotoaparat za 100 zł (słownie sto) to tak,
    > bo jest wyłączenie ze zwolnienia dla fotoaparatów :>

    Bez aparatów; a nawet jak jakiś znajdę, to sprzedam innej firmie,
    albo zlikwiduję, bo skoro muszę szukać, to popsuty. :)

    Dodatkowo znajomy księgowy mi powiedział, że sprzedawać muszę tylko
    rzeczy z wyposażenia (ŚT, znaczy >3500 zł, nie mam), czyli praktycznie
    te, które były kupione za więcej niż 1500 zł. Jako że prowadziłem DG
    wybitnie usługową, to mam raptem notebooka, komputer, monitor czy dwa,
    drukarkę. W sumie tych powyżej 1500 jest za niecałe 8000 zł brutto, ale
    zawsze to lepiej nie płacić 1450 zł VAT-u, niż płacić, prawda? :-)

    p.

    PS Ogólnie sens oddawania VAT-u przy likwidacji widzę, ale ZUPEŁNIE nie
    widzę sensu oddawania VAT-u po cenach zakupu. Taki należny VAT powinien
    się zmniejszać z upływem czasu.

  • 14. Data: 2008-01-07 18:48:11
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > dotąd "raportu" o skorzystaniu z tego przez US (co niczego nie
    > dowodzi).
    > Mamy coraz większy stosik ustaw, a to o ochronie środowiska, a to
    > o składowaniu, a to o rejestracji śmieci... [...]
    > Pytanie: czy NIEPRAWIDŁOWA likwidacja, czyli niezgodna z prawem,
    > czyli *ewentualne* niedopatrzenie, komu należało powierzyć (!)
    > likwidację np. sprzętu elektronicznego, może powodować uznanie,
    > że nie podlega ona pod podatek dochodowy, a tym samym "zniknięcie"
    > z EST/EW/spisu jest bezprawne i należy przekwalifikować je na
    > "przekazanie na cele nie związane z DG"?

    E, to naprawdę prościej sprzedać i ew. później kupić sobie nowsze. :)

    p.

  • 15. Data: 2008-01-07 18:50:23
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Od którejś-tam nowelizacji.

    Tzn. gdy sprzęty były zakupione przed tą nowelizacją, to od nich VAT
    od ceny rynkowej, a późniejsze od zakupu? Jakoś mi się nie chce wierzyć.

> [...]
    > troską o bankrutujących hurtowników, żeby nie musieli marży doliczyć
    > do wartości niesprzedanych *nowych* towarów :>

    Granda. Zupełnie inaczej by można było to zrobić.

    > http://groups.google.pl/groups?as_q=do+go%C5%82ej+zi
    emi&num=100&as_ugroup=*.podatki

    Fakt, dzięki.

    > Żeby tylko US się nie dopatrzył "obejścia prawa".

    No to nie będę odkupywać akurat od nich, kupię sobie zupełnie inne, nowsze. :)

    > Niewątpliwie legalne jest sprzedanie na allegro i kupno za tę
    > samą kwotę porównywalnego sprzętu :>

    OK.

    p.

  • 16. Data: 2008-01-07 18:51:32
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jacek_P <Z...@c...edu.pl> wrote:
    > Limit to masz na uwatowienie.

    To też.

    > Jak sprzedajesz osobom fizycznym, to sie fiskalizujesz :(

    Ale nie od razu...

    p.

  • 17. Data: 2008-01-08 20:54:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2008, Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie kas
    > rejestrujących (pewnie z aktualizacjami)

    Ano, z dnia 20 grudnia 2007 :)
    http://podatki.pl/akty/201207.htm

    > z wyłączeniem, jak piszesz, paru rzeczy. M.in. aparatów foto (dlaczego
    > akurat tego, to nie wiem, heh).

    Też nie wiem, ale podejrzewam że swój udział ma spory przemyt
    "walizkowy".

    > Bez aparatów; a nawet jak jakiś znajdę, to sprzedam innej firmie,
    > albo zlikwiduję, bo skoro muszę szukać, to popsuty. :)

    :)

    > Dodatkowo znajomy księgowy mi powiedział, że sprzedawać muszę tylko
    > rzeczy z wyposażenia

    Jak chodzi o VAT, to jeśli kontrolerowi będzie się chciało przejrzeć
    faktury zakupów wyposażenia nieewidencjonowanego, to też może
    wypadnie się tłumaczyć, jak było mocno nowe :)

    > PS Ogólnie sens oddawania VAT-u przy likwidacji widzę, ale ZUPEŁNIE nie
    > widzę sensu oddawania VAT-u po cenach zakupu.

    W zupełności się zgadzamy.
    I wielokroć podkreślałem, że tak BYŁO.
    Zmieniono pod pozorem defiskalizacji państwa :>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-01-08 20:58:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tzn. gdy sprzęty były zakupione przed tą nowelizacją, to od nich VAT
    > od ceny rynkowej, a późniejsze od zakupu? Jakoś mi się nie chce wierzyć.

    Bo też jest inaczej: do nowelizacji, w momencie zamykania DG albo
    darowania takiego starocia trzeba było zwrócić VAT od wartości
    rynkowej (tylko).
    A od nowelizacji - od wartości nabycia.

    > Granda. Zupełnie inaczej by można było to zrobić.

    Widocznie magiczne słowa "podatnik może" nie mogą przejść przez gardło
    (albo palce) naszym ustawodawcom.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-01-10 17:09:54
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Jak chodzi o VAT, to jeśli kontrolerowi będzie się chciało przejrzeć
    > faktury zakupów wyposażenia nieewidencjonowanego, to też może
    > wypadnie się tłumaczyć, jak było mocno nowe :)

    No to wszystko >1500 i wszystko z tego roku minus typowe zużywalne
    rzeczy typu papier, toner, baterie do laptopa (zostaną sprzedane
    z laptopem).

    Trzeba Palikotowi zgłosić. :>

    p.

  • 20. Data: 2008-01-21 00:46:21
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > No to wszystko >1500 i wszystko z tego roku minus typowe zużywalne
    > rzeczy typu papier, toner, baterie do laptopa (zostaną sprzedane
    > z laptopem).

    Hm. A wie ktoś, jak to dobrze zrobić w Małej Księgowości RzP?
    Wyposażenia nie mam w ewidencji środków trwałych, w magazynie
    (z oczywistych względów) też nie. Usługa toto nie jest. To co
    mam zrobić? Zrobić magazyn wyposażenia i WZ+paragon wystawiać
    osobom fizycznym?

    p.