    From: "MooSHEL" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdolnosci produkcyjne
    Date: Fri, 2 Jul 2004 21:01:22 +0200

    Użytkownik "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl> napisał w wiadomości:

    > okresu
    > To nie byłoby lepiej co by ustawodawca przeszedł na rachunek kosztów
    > zmiennych?
    Że co? Nie kumam... Co to jest "rachunek kosztów zmiennych"?

    > np.
    > Z tym że narzut kosztów pośrednich na przedmiot kalkulacji liczysz na
    > podstawie produkcji dla normalnego wykorzystania zdolności (a nie dla max
    > wykorzystania)
    Tak napisałem wyżej, cytuję sam siebie: "Model alokacji kosztów zmienia się
    wraz ze zmianą
    zdolności produkcyjnych (a dokładniej normalnego poziomu ich
    wykorzystania),"

    > I masz niższy wynik. Mam tylko głupie pytanie co na to skarbowy?
    Twój wynik nie zależy TYLKO od tego jakim kluczem alokujesz koszty, tylko od
    zmiany stanu zapasów. Tylko ich zmiana ma wpływ na wynik. Gdybyś całą
    produkcję zawsze sprzedawał, to wynik zawsze będzie taki sam, niezależnie od
    tego czy stałe koszty produkcji będziesz wrzucał bezpośrednio w koszty, czy
    też obciążał nimi wyroby gotowe - pojawią się w P&L tylko że w innym
    miejscu.

    Pozdro,
    MooSHEL