    From: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdolnosci produkcyjne
    Date: Tue, 6 Jul 2004 08:05:16 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0407030945100.-313123@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 1 Jul 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    > [...komuś...]
    >
    > Moment. Chodzi o amortyzację podatkową (do rachunkowości się nie
    > mieszam :)). Nie mam (no, nie chce mi się ;)) PDOP pod ręką ale
    > w PDOF na pewno sprawdzałem (przy którejś dyskusji) że *celowo*
    > zapisano iż dopuszcza się taki sposób liczenia, żeby *dało się*
    > wpakować max przysługującej (rocznie) amortyzacji dla ST wykorzysty-
    > wanych okresowo ! Coś źle zrozumiałem ?
    > Dla porządku: jest ST ze stawką maksymalną załóżmy 12% :) rocznie
    > czyli przy amortyzacji ciągłej 1% miesięcznie można "wrzucić".
> [...]

    !00% racji - to raczej kwestia moich skrotow myslowych i braku precyzji,
    przez sezonowosc rozumialem sytuacje, kiedy wykazuje sie wykorzystanie
    srodka trwalego, a tak na prawde stoi w kacie lub lezy w magazynie
    (regularnie odkurzany, aby wygladalo, ze jednak cos sie z nim dzieje) - ale
    poniewaz jest na stanie ewidencji srodkow trwalych, firma poniosla wydatki
    na jedgo zakup, to niewielu - pod czujnym okiem zarzadu - odwazy sie
    nieamortyzowac...

    a ze takie przypadki maja miejsce, nie trzeba nikomu udowadniac...

    pozdrawiam
    Lukasz G.