  • 1. Data: 2005-07-06 19:25:00
    Temat: zdrowotne > zaliczka a PIT5 ?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Witam,

    Po odliczeniu połowy straty z lat ubiegłych wychodzi mi na PIT5 do
    zapłacenia zaliczka ok 750 zł
    Jest to pierwszy PIT5 w tym roku - a więc do odliczenia mam 1008,93 zł
    składek zdrowotnych

    czy w takim przypadku powinienem złożyć PIT5? (w US Wawa-Wola, jeśli ma to
    znaczenie)

    czy dobrze obliczyłem składki zdrowotne, uwzględniając tą płaconą do 11
    lipca?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-07-06 19:48:38
    Temat: Re: zdrowotne > zaliczka a PIT5 ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <42cc2db2$0$2137$f69f905@mamut2.aster.pl>, plusz wrote:
> [...]
    > składek zdrowotnych
    >
    > czy w takim przypadku powinienem złożyć PIT5? (w US Wawa-Wola, jeśli ma to

    Stary numer. Urzędy skarbowe mają różne opinie na ten temat. Bezpieczniej
    złożyć, najwyżej opier*lą. ;)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-07-07 09:37:39
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    .

    > Stary numer. Urzędy skarbowe mają różne opinie na ten temat. Bezpieczniej
    > złożyć, najwyżej opier*lą. ;)

    PIT-5 należy złożyć dopiero za miesiąc gdy powstanie obowiązek zapłaty
    podatku.
    Wcześniej NIE nawet gdy wychodzi dochód a podatku nie płacisz tylko dzieki
    odliczeniom.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS

  • 4. Data: 2005-07-07 10:04:01
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > PIT-5 należy złożyć dopiero za miesiąc gdy powstanie obowiązek zapłaty
    > podatku.
    > Wcześniej NIE nawet gdy wychodzi dochód a podatku nie płacisz tylko dzieki
    > odliczeniom.

    czy możesz podać jakiś przepis - tak na wszelki wypadek, gdyby US poddał to
    w wątpliwość :)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2005-07-07 13:52:00
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik plusz <p...@n...irc.beztego.pl>
    w wiadomości <news:daiv03$t1i$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy możesz podać jakiś przepis - tak na wszelki wypadek, gdyby US poddał to
    > w wątpliwość :)

    Poczytaj sobie decyzję:
    <http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=70897&i_smpp_s_strona=1>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2005-07-07 20:48:13
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:1byft0zdsiqba.dlg@int.dyndns.org.invalid,
    niejaki(a): 'Tom N' z adresu <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(a):

    > Poczytaj sobie decyzję:
    > <http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=70897&i_smpp_s_strona=1>

    no i poczytałem

    Warning: ocilogon() [function.ocilogon]: OCISessionBegin: ORA-24327: przed
    identyfikacją użytkownika wymagane jest połączenie in
    /home/site/www/sip/prg/adodb-4.6.0/drivers/adodb-oci
    8.inc.php on line 225

    Fatal error: oci8po error: [24327: ORA-24327: przed identyfikacją
    użytkownika wymagane jest połączenie ] in CONNECT(MF, '****', '****', ) in
    /home/site/www/sip/prg/adodb-4.6.0/adodb-errorhandle
    r.inc.php on line 77

    :)))))

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 7. Data: 2005-07-07 20:51:05
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:1byft0zdsiqba.dlg@int.dyndns.org.invalid,
> [...]

    a dla tych, którym się nie udało:

    Rodzaj dokumentu decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego
    Sygnatura IS.IX/1-415/23/05 Data 2005.05.23

    Autor Izba Skarbowa w Rzeszowie Ośrodek Zamiejscowy w Krośnie

    Temat Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Pobór podatku lub zaliczek na
    podatek przez płatników --> Zaliczki od dochodów z działalności
    gospodarczej, najmu i dochodów zagranicznych

    Słowa kluczowe obowiązek składania deklaracji
    zaliczka miesięczna
    zaliczka na podatek

    Działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. -
    Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60), Dyrektor Izby
    Skarbowej w Rzeszowie, po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 28.03.2005 r.
    wniesionego na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sanoku z dnia
    18.03.2005 r. (znak: US.Pda-406/9/05) w sprawie interpretacji prawa
    podatkowego dotyczącego podatku dochodowego od osób fizycznych w przedmiocie
    obowiązku złożenia pierwszej deklaracji PIT-5, zmienia zaskarżone
    postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego w Sanoku i uznaje stanowisko
    strony przedstawione we wniosku z dnia 14.03.2005 r. za prawidłowe.

    Wnioskiem z dnia 14.03.2005 r. zwróciła się pani do Naczelnika Urzędu
    Skarbowego w Sanoku o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie
    stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w
    przedmiocie obowiązku złożenia pierwszej deklaracji PIT-5. Z przedstawionego
    w piśmie stanu faktycznego wynika, że prowadzi pani działalność gospodarczą
    w formie przedsiębiorstwa osoby fizycznej, opodatkowaną według skali
    podatkowej. Zdaniem pani pierwsza deklaracja PIT-5 powinna być złożona w
    terminie płatności pierwszej zaliczki na podatek dochodowy.

    Postanowieniem z dnia 18.03.2005 r. (znak: US.PDa-406/9/05) Naczelnik Urzędu
    Skarbowego w Sanoku uznał przedstawione przez panią we wniosku stanowisko za
    nieprawidłowe. Powołując się na treść przepisu art. 44 ust. 1 pkt 1 w
    związku z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26.07.2001 r. o podatku dochodowym od
    osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), który stanowi, że
    dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24 - 25 nie stanowią
    inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami ich
    uzyskania osiągnięta w roku podatkowym, Naczelnik Urzędu Skarbowego
    stwierdził, iż podatnik ma obowiązek złożyć pierwszą deklarację PIT-5, gdy
    dochód przekroczy kwotę 2.790,00 zł. Bez znaczenia przy tym jest fakt
    dokonywania odliczeń na podstawie art. 26, 27 i 27b) ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.

    Na powyższe postanowienie pełnomocnik pani, doradca podatkowy M. B. pismem z
    dnia 28.03.2005 r. złożył zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Rzeszowie.
    W zażaleniu pełnomocnik zarzuca błędną interpretację przepisów art. 44 ust.
    6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wnosząc o zmianę
    zaskarżonego postanowienia poprzez uznanie, że deklarację PIT-5 składa się w
    terminie płatności pierwszej zaliczki na podatek dochodowy.

    Rozpatrując sprawę w postępowaniu odwoławczym Dyrektor Izby Skarbowej w
    Rzeszowie stwierdza, co następuje:

    Obowiązek składania deklaracji PIT-5 wynika z postanowień art. 44 ust. 6
    ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U.
    z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), zwanej dalej ?ustawą?. Z przepisu tego
    wynika, iż podatnik w terminach płatności zaliczek za miesiące od stycznia
    do listopada ma obowiązek składać urzędom skarbowym deklaracje według
    ustalonego wzoru o wysokości dochodu osiągniętego od początku roku. Zaliczki
    te za okres od stycznia do listopada uiszcza się w terminie do 20 każdego
    miesiąca za miesiąc poprzedni. Zaliczkę za grudzień, w wysokości należnej za
    listopad, uiszcza się w terminie do dnia 20 grudnia. A zatem podatnik
    pierwszą deklarację PIT-5 w roku podatkowym składa w terminie płatności
    pierwszej zaliczki na podatek.

    Obowiązek wpłacania zaliczek i sposób ich obliczania wynika z art. 44 ust. 3
    ustawy. Zgodnie z tym przepisem dla podatników osiągających dochody z
    działalności gospodarczej bądź z najmu lub dzierżawy obowiązek wpłacania
    zaliczki powstaje poczynając od miesiąca, w którym dochody te przekroczyły
    kwotę powodującą obowiązek zapłacenia podatku. Zaliczkę za ten miesiąc
    stanowi podatek obliczony od tego dochodu według zasad określonych w art.
    26, 27 i 27b ustawy. Zatem obowiązek złożenia pierwszej deklaracji w roku
    podatkowym powstaje w przypadku wystąpienia obowiązku odprowadzenia
    pierwszej zaliczki na podatek obliczonej zgodnie z ww. przepisami ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Uwzględniając ww. uzasadnienie Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie uznał
    zatem za nieprawidłowe stanowisko organu podatkowego I instancji, wyrazem
    czego jest sentencja niniejszej decyzji.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 8. Data: 2005-07-07 21:20:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik plusz <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    w wiadomości <news:42cd929c$0$2130$f69f905@mamut2.aster.pl> wstukał:

> [...]
    > użytkownika wymagane jest połączenie ] in CONNECT(MF, '****', '****', ) in
    > /home/site/www/sip/prg/adodb-4.6.0/adodb-errorhandle

    I już wiesz na co idą Twoje podatki ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2005-07-09 09:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jul 2005, 'Tom N' wrote:
    [...]
    >+ Poczytaj sobie decyzję:
    >+ <http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=70897&i_smpp_s_strona=1>

    ...może dla przypomnienia:
    - warto podawać sygnaturę - bo sip wyszukuje po sygnaturę i każdy może
    sobie odczytać "porządnie". To po stronie "dawcy linka".
    - podanie adresu nie działa jeśli nie ma już wykonanego połączanie
    do sipu. Ale wystarczy zapodać sip.mf.gov.pl, zadać *dowolne*
    pytanie (nie sprawdzałem, pwnie sobie cookies ustawi) a następnie
    wkleić link :) - to po stronie czytającego.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-07-09 10:13:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0507091107080.1736@athlon> wstukał:

> [...]
    > - warto podawać sygnaturę - bo sip wyszukuje po sygnaturę i każdy może
    > sobie odczytać "porządnie". To po stronie "dawcy linka".

    Przyjąłem :D

> [...]
    > pytanie (nie sprawdzałem, pwnie sobie cookies ustawi) a następnie
    > wkleić link :) - to po stronie czytającego.

    No nie do końca. Na 10 odświeżeń strony głównej trzy razy dostałem ocilogon
    warning i oci8po error ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]