  • 11. Data: 2007-09-04 12:31:29
    Temat: Re: zla numeracja faktur, jak to odkrecic?
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709040832230.2872@athlon64...

    > Poproszę o podstawę prawną takiego zakazu.

    Wczoraj troche powertowalam, popytalam wsrod znajomych i osobiscie widzialam
    odpowiedz na dokladnie taki sam problem na portalu www.e-porady.pit.pl z
    podstawa prawna, ktorej oczywiscie nie pamietam ;). Rozwiazanie jest takie:
    albo w przypadku jednorazowego bledu po prostu opisac fakture na odwrocie, z
    jakiego powodu numery sie nie zgadzaja badz wlasnie to ponizej

    > Ba, śmiem twierdzić, że numer faktury można nawet zmienić notą (znaczy
    > nabywca może to zrobić, byleby wystawca zechciał mu taki myk potwierdzić),
    > a przynajmniej minister łaskaw był wyraźnie tak napisać :)

    To niby mozna zrobic, ale skoro juz kilka nastepny poszlo ta nowa
    kolejnoscia to nie ma sensu. Genrealnie z tego co sie doczytalam i
    dowiedzialam, to nie jest to zaden blad, po prostu przyjelo sie ze faktury
    numeruje sie wedlug jakiejs tam kolejnosci, ale kazda ktora zostanie
    wystawiona z danym numerem nie moze miec jako takiego "blednego numeru", ma
    taki jaki otrzymala i tyle. Dlatego jesli samo poprawianie numeru nota
    korygujaca ma sens to tylko wtedy, jesli nie ma wystawionych dalszych
    faktur, ktore tez trzebaby bylo korygowac, albo przynajmniej wypadaloby by
    cala akcja miala sens. Dlatego w tym przypadku zrobilam tak jak w pierwszym
    rozwiazaniu, po prostu opisalam fakture z tylu wyjasniajac, ze jest tak i
    tak, tym sposobem nastepne ida sobie spokojnie dalej wedlug kolejnosci.

    --
    pozdr,
    ewka

  • 12. Data: 2007-09-04 15:50:51
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    :)
    że też wtrącę swoje trzy grosze... ;)

    Dnia Tue, 4 Sep 2007 14:31:29 +0200, ewka napisał(a):

    > Dlatego w tym przypadku zrobilam tak jak w pierwszym
    > rozwiazaniu, po prostu opisalam fakture z tylu wyjasniajac, ze jest tak i
    > tak, tym sposobem nastepne ida sobie spokojnie dalej wedlug kolejnosci.

    Jak najbardziej masz rację :)

    Z praktyki wiem, że US nawet tego faktu w protokole kontrolnym nie opisuje.

    Ważne natomiast jest, żeby taką notatkę sporządzić od razu, włożyć w
    dokumenty i już. Urzędnicy inaczej traktują sytuację, kiedy w odpowiedzi na
    pytanie pokazuje im się już sporządzony w formie protokołu, czy innego
    świstka dowód na to, że sami zauważyliśmy "nadwyżkę" w numeracji, albo na
    przykład pominięty numer przy fakturach sprzedaży.
    Nie bawiłabym się więc w żadne kombinacje typu wymiana faktur, to zawsze
    może się skończyć boleśnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna