    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana z jednoosobowej działalności na spólkę z o.o.
    Date: Thu, 8 Jul 2010 11:19:28 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 12:30:52 +0200, Maddy napisał(a):

    > Co rozumiesz pod "przedsiębiorstwo?

    Kodeks cywilny

    Art. 55-1. Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników
    niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Obejmuje ono w szczególności:

    1) oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego
    wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);

    2) własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń,
    materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości
    lub ruchomości;

    3) prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub
    ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości
    wynikające z innych stosunków prawnych;

    4) wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki
    pieniężne;

    5) koncesje, licencje i zezwolenia;

    6) patenty i inne prawa własności przemysłowej;

    7) majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;

    8) tajemnice przedsiębiorstwa;

    9) księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności
    gospodarczej.