  • 31. Data: 2010-07-09 13:58:58
    Temat: Re: zmiana z jednoosobowej działalności na spólkę z o.o.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    limited_ltd.html
    > Nie chodzi o Co. Ltd. Tylko gołe Ltd.

    Tfu! Tak to jest, jak się nie spojrzy, co się komentuje. Co. Ltd. to
    według prawa amerykańskiego a nie brytyjskiego.

    Tak - to jest to. Różnice w stosunku po polskiej sp. z o.o. są istotne:
    - znacznie mniejszy kapitał zakładowy - zaledwie 1000 GBP vs. 50000
    PLN,
    - brak konieczności wpłaty kapitału - tylko deklaracja,
    - brak problemów z zatrudnieniem samego siebie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2010-07-09 13:59:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello spp,

    Friday, July 9, 2010, 3:54:51 PM, you wrote:

    > Mógłbyś wskazać jakiś link gdzie jest to opisane?
    > Moje poszukiwania praktycznie prowadzą tylko do podobnych wyników jak
    > podałem. :(

    Już odszczekałem - pomyliłem kraje i oznaczenia :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2010-07-09 14:05:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
> [...]
    >
    > Tak - to jest to. Różnice w stosunku po polskiej sp. z o.o. są istotne:
    > - znacznie mniejszy kapitał zakładowy - zaledwie 1000 GBP vs. 50000

    Jeśli mały kapitał zakładowy ma tu być zaletą, to w Polsce jest prawie
    tak samo - 5000zł.

    > - brak konieczności wpłaty kapitału - tylko deklaracja,

    To tak jak w Polsce - możesz sobie wycenić swoje krzesła na 5000zł.

    > - brak problemów z zatrudnieniem samego siebie.

    A w Polsce niby jakiś problem jest?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2010-07-09 14:15:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Friday, July 9, 2010, 4:05:21 PM, you wrote:

    [...]

    > Jeśli mały kapitał zakładowy ma tu być zaletą, to w Polsce jest prawie
    > tak samo - 5000zł.

    Jestem do tyłu? W 2001 roku (o ile mnie skleroza...) zmienili na 50000
    właśnie...

    > To tak jak w Polsce - możesz sobie wycenić swoje krzesła na 5000zł.
    > A w Polsce niby jakiś problem jest?

    Czyżby tu też się zmieniło? Kiedyś ZUS nie uznawał umów o pracę
    zawartych pomiędzy jednoosobową spółką z o.o. a jej właścicielem.
    Moją umowę o pracę, pomimo spółki mającej więcej niż jednego
    wspólnika, ZUS obwąchiwał przez dwa miesiące zanim uznał, że jest w
    porządku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2010-07-09 14:20:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Jestem do tyłu?

    Tak.

> [...]
    > Moją umowę o pracę, pomimo spółki mającej więcej niż jednego
    > wspólnika, ZUS obwąchiwał przez dwa miesiące zanim uznał, że jest w

    Ale w końcu uznał, co? Zresztą jaki jest sens zakładać swoją spółkę z
    o.o., pracować w niej jednoosobowo i jeszcze wiązać się ograniczeniami
    kodeksu pracy? Zupełny bezsens.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2010-07-09 14:28:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Liwiusz,

    Friday, July 9, 2010, 4:20:43 PM, you wrote:

    > Tak.

    Ale napisz coś więcej? Kiedy zmniejszono wymóg?

    > Ale w końcu uznał, co?

    Uznał, bo spółka nie była jednoosobowa i nie miał wyjścia. A ja tylko
    miesiąć dłużej czekałem na wypłatę zasiłku...
    Właściciele spółek jednoosobowych nie mieli tego szczęścia.

    > Zresztą jaki jest sens zakładać swoją spółkę z o.o., pracować w niej
    > jednoosobowo i jeszcze wiązać się ograniczeniami kodeksu pracy?
    > Zupełny bezsens.

    Jak ma się do wniesienia wiedzę a nie ma kapitału, to trzeba iść na
    zgniłe kompromisy... A lepiej zapłacić 19% PIT niż ówczesne 40% CIT i
    czekać rok na dywidendę. A ubezpieczenie społeczne przydało się w
    czwartym dniu pracy - złamałem nogę.

    Chciałem tylko zwrócić uwagę, że odjechaliśmy strasznie od tematu. Bo
    na pewno nie jest nim ocena wyboru sposobu prowadzenia mojej działalności.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2010-07-09 15:12:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-09 16:28, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale napisz coś więcej? Kiedy zmniejszono wymóg?

    ZTCP w 2008 roku.

    Piotrek

  • 38. Data: 2010-07-09 15:24:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    Friday, July 9, 2010, 5:12:34 PM, you wrote:

    > ZTCP w 2008 roku.

    No ta - ja wypadłem z obiegu w 2007 roku :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl