  • 11. Data: 2003-12-04 17:04:36
    Temat: Re: zwrot za komputer??
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 4 Dec 2003 08:40:22 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> zakodował:

    >1. Nie napisał że nie pracuje. Z tego że "jest uczniem" AFAIK
    > nie wynika że że nie pracuje

    Cytat z pierwszego postu "biorac pod uwage ze jestem zwykla osoba
    niepracuje, a ucze sie jedynie"

    >2. Z tego że ew. nie pracuje nie wynika, że nie ma innych
    > dochodów podlegających opodatkowaniu; fakt że nie ma
    > wtedy uprawnień do odliczania tego wydatku jeszcze nie
    > znaczy że nie ma samego podatku !

    Nie twierdzę, że nie ma prawa ani możliwości odliczenia - za mało
    danych. Dlatego zadałem pytanioe, które brzmiało "Od jakieog podatku"
    To, że nie pracuje, nie świadczy o tym, że nie prowadzi działalności i
    nie jest VATowcem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2003-12-04 22:18:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ > - odliczyć można tylko sprzęt potrzebny *do pracy*
    >+ A jak jest np. w przypadku renty rodzinnej?

    Znasz pojęcie "litera prawa" ??
    Definicja umowy o pracę jest w Kodeksie Pracy, była cytowana
    na .podatki więc możesz groups.googla (oprócz googla właściwego)
    o nią spytać :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-12-04 22:19:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, Kaizen wrote:

> [...]
    >+ <s...@s...com.pl> zakodował:
    >+
    >+ >1. Nie napisał że nie pracuje. Z tego że "jest uczniem" AFAIK

    Niniejszym odszczekuję i wnoszę o łagodny wymiar kary :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-12-05 10:56:37
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2003-12-04 23:18, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Znasz pojęcie "litera prawa" ??
    > Definicja umowy o pracę jest w Kodeksie Pracy, była cytowana
    > na .podatki więc możesz groups.googla (oprócz googla właściwego)
    > o nią spytać :)
    Spokojnie! To była tylko taka uwaga, czego się można w US dowiedzieć :-)

    Maciek

  • 15. Data: 2003-12-05 13:26:55
    Od: "Lech" <bilbek@WYTNIJ_TOpriv.onet.pl>

    Korek wrote:

    > Bodajże od 2 lat vat z zakupu komputera mogą odliczać tylko
    > uczniowie i nauczyciele

    Ze względu na to "bodajże" dopytam jeszcze ;-)
    Czy lekarz może odliczyć zakup komputera? Nadmieniam, że lekarz prowadzący
    indywidualną praktykę. I czy musi wykazać, w jaki sposób jest mu ten
    komputer przydatny? Jeśli korzysta z internetu, a nie prowadzi bazy danych
    pacjentów.
    Bardzo proszę o odpowiedź i pozdrawiam
    Lech

  • 16. Data: 2003-12-05 13:43:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ Spokojnie! To była tylko taka uwaga, czego się można w US dowiedzieć :-)

    A, to tak, rzeczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2003-12-05 13:47:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, Lech wrote:
    [...]
    >+ Czy lekarz może odliczyć zakup komputera? Nadmieniam, że lekarz prowadzący
    >+ indywidualną praktykę. I czy musi wykazać, w jaki sposób jest mu ten
    >+ komputer przydatny?

    Jeśli prowadzi prywatną praktykę to nie pracuje :]
    A potraktować może jako koszt. Jeśli rozlicza KPiR no to wyjdzie mu
    ów zakup na plus, a jak wybrał sobie ryczałt (kartę podatkową na
    przykład) to IMHO jego prywatna sprawa (że wybrał i nie ma jak
    kosztu potrącić) - nie licząc tego, że jako sprzęt potrzebny do
    działalności powinien chyba być wpisany do ewidencji, nieprawdaż ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2003-12-06 09:25:56
    Od: "Lech" <bilbek@WYTNIJ_TOpriv.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A potraktować może jako koszt. Jeśli rozlicza KPiR no to wyjdzie mu
    > ów zakup na plus, a jak wybrał sobie ryczałt (kartę podatkową na
    > przykład) to IMHO jego prywatna sprawa
    [...]
    Dzięki!
    Lech