  • 11. Data: 2008-10-03 06:01:11
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości firmy a podatek
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 02 Oct 2008 20:55:01 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Natomiast być może idzie koszt zakupu gruntu zamortyzować.

    Zapominasz, że nie ma czegos takiego jak amortyzacja gruntu. W kazdym
    razie do celów podatkowych, bo na amortyzacji "rachunkowej" nie znam się
    zupełnie.

  • 12. Data: 2008-10-03 06:37:05
    Od: E...@g...com

    On 2 Paź, 22:00, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Tak z ciekawości: kto pytał i o co księgową?
    > I czy to księgowa czy doradca?
    > Być może odpowiedziała zupełnie poprawnie.
    > Przecież nie płacisz (Ty czy rodzice) za wyszukanie optymalnego rozwiązania
    > czy nawet sposobu postepowania w kolejnych latach do zminimalizowania
    > podatku, a za konkretne wyliczenie z podanych warunków brzegowych.
    > Na dodatek informacje istotne dla sprawy działkujesz dopiero
    > wtedy, kiedy wydaje Ci się, że to istotne.
    > A  gdybyś podał więcej, to może można tak "zagrać"
    > w ciągu roku, żeby nie zapłacić nic.

    Hm... Problem w tym, że nie wiem jakie informacje mogą być istotne.
    Spróbuję:
    Działka kupiona przez prywatne osoby w latach 70-tych i w tych też
    latach postawiony na nim zakład, dzierżawiony potem przez kilka lat.
    W roku 85 ojciec zakłada działalność i prowadzi ją w tych
    nieruchomościach.
    W latach 90-tych występuje o poprawę warunków zabudowy i rozbudowuje
    zakład.
    Z tego co wiem nieruchomość jest wpisana jako majątek firmy (z
    wartością 300.000) i nie zostało zamortyzowane jeszcze coś ok. 130.000

    Wydaje mi się dziwne gdyby zakup działki ponoszony z własnych
    prywatnych środków, których nie odliczało się w żaden sposób od
    działalności, miał być teraz obciążony podatkiem dochodowym.

  • 13. Data: 2008-10-03 06:41:06
    Od: E...@g...com

    On 2 Paź, 20:55, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > ROTFL !!!!
    > Nie wiesz o czym piszesz.
    > Nieruchomość to grunt+zabudowania.
    >
    > Nie da się sprzedać osobno, chyba że wcześniej wyburzając budynek.

    To to też byłoby wyjście bo podatek przekroczyłby cenę budynków :) i
    jeszcze bym odliczył koszty burzenia.
    Dziwne gdyby tak było.

    > Natomiast być może idzie koszt zakupu gruntu zamortyzować.
    > Tyle że przy dzisiejszych cenach to grosze raczej będą.

    To znaczy, że cenę gruntu z 70 roku uwzględniliby dziś? Chyba to też
    nie za bardzo w porządku.
    Jeśli mam mieszkanie, zakładam w nim działalność, wrzucam w koszty
    prąd, wodę itd. to nie oznacza chyba, że przy sprzedaży mieszkania
    muszę odprowadzić od niego podatek.

  • 14. Data: 2008-10-03 06:41:15
    Od: E...@g...com

  • 15. Data: 2008-10-03 06:46:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zapominasz, że nie ma czegos takiego jak amortyzacja gruntu.

    Miałem na myśli np. wrzucenie w koszty niezamortyzowanej części
    nieruchomości w momencie sprzedaży - a z tekstu wynika że to właśnie ten
    grunt.

  • 16. Data: 2008-10-03 06:47:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <E...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >To znaczy, że cenę gruntu z 70 roku uwzględniliby dziś? Chyba to też
    >nie za bardzo w porządku.

    Podatki nie są od tego żeby były w porządku, więc nie posługuj się taką
    logiką.

    >Jeśli mam mieszkanie, zakładam w nim działalność, wrzucam w koszty
    >prąd, wodę itd. to nie oznacza chyba, że przy sprzedaży mieszkania
    >muszę odprowadzić od niego podatek.

    Jeśli wrzucisz je do majątku firmy - to jak najbardziej.

  • 17. Data: 2008-10-03 06:55:15
    Od: E...@g...com

    On 3 Paź, 08:47, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Jeśli wrzucisz je do majątku firmy - to jak najbardziej.

    No ale grunt nie jest wrzucony w majątek firmy.

  • 18. Data: 2008-10-03 07:16:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <E...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    > Jeśli wrzucisz je do majątku firmy - to jak najbardziej.

    >No ale grunt nie jest wrzucony w majątek firmy.

    Ale to już Wasz problem, trzeba było wrzucić.
    Nieruchomość to grunt+budynki i figuruje na stanie działalności.

  • 19. Data: 2008-10-03 07:35:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > latach postawiony na nim zakład, dzierżawiony potem przez kilka lat.
    > W roku 85 ojciec zakłada działalność i prowadzi ją w tych

    Jeśli taki sam zestaw "sprecyzowanych" informacji dostała księgowa...
    Już nasuwają mi się kolejne pytania:
    kto postawił zakład, kto od kogo dzierżawił,
    bo skoro przed 85 ojciec nie prowadził...
    I tak dalej...
    Moja dobra rada: weź informacje i idź do doradcy,
    kwota warta tego. Ale informacje musisz mieć wszystkie i dokładne:
    -konkretne daty - w latach siedemdziesiątych, to za malo - wprawdzie wtedy
    prawo nie zmieniało się tak szybko, ale np może w 1976 zmieniły się zasady
    rozliczania majątku
    -nie tylko daty, ale zawarte umowy - kto od kogo, co, kiedy i za ile -
    może w tamtych czasach były inne zasady rozliczania
    -sposób w jaki było to rozliczane (może był jakiś ryczałt po drodze i
    podatkowo jeszcze
    większa strata...) i jak rozliczane obecnie
    - słowem wszystko -nawet status inwalidy czy kombatanta rodziców może być
    istotny, albo duchowny w rodzinie itd

    Dobry doradca powinien zadać jeszcze kilkadziesiąt innych pytań,
    wtedy może coś Ci podpowie.

  • 20. Data: 2008-10-03 09:39:25
    Od: E...@g...com

    On 3 Paź, 09:35, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > istotny, albo duchowny w rodzinie itd
    >
    > Dobry doradca powinien zadać jeszcze kilkadziesiąt innych pytań,

    Dzięki za rzeczową podpowiedź.