  • 21. Data: 2008-10-03 15:00:36
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości firmy a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2008, E...@g...com wrote:

    > On 2 Paź, 20:55, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > To znaczy, że cenę gruntu z 70 roku uwzględniliby dziś? Chyba to też
    > nie za bardzo w porządku.

    Już było obok, ale dla porządku:
    - nie tyle o amortyzację idzie, co o prawo do odliczenia kosztów
    nabycia
    - przepisy trzeba czytać uważnie :O
    Zajrzyj do ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...a znajdziesz taki kwiatek:
    +++
    Art. 22o
    1. Minister właœciwy do spraw finansów publicznych okreœla,
    w drodze rozporzšdzenia, tryb i terminy aktualizacji wyceny
    œrodków trwałych, o których mowa w art. 22a, wartoœci poczštkowej
    składników majštku, o której mowa w art. 22d ust. 1,
    kwoty okreœlonej w art. 22g ust. 10 do obliczenia wartoœci
    poczštkowej budynków mieszkalnych lub lokali mieszkalnych,
    jednostkowej ceny nabycia częœci składowych i peryferyjnych,
    o których mowa w art. 22g ust. 17, oraz wartoœci poczštkowej
    œrodków trwałych, o której mowa w art. 22j ust. 1 pkt 1 lit. a) i b),
    jeżeli wskaŸnik wzrostu cen nakładów inwestycyjnych w okresie
    trzech kwartałów w roku poprzedzajšcym rok podatkowy w stosunku
    do analogicznego okresu roku ubiegłego przekroczy 10%.

    2. WskaŸniki wzrostu cen nakładów inwestycyjnych ogłasza Prezes Głównego
    Urzędu Statystycznego w odstępach kwartalnych.
    ---

    Okresów o inflacji >10% to od lat 70 było, oj było.
    Ale do tego rzeczywiście może być potrzebny doradca który w tym "siedzi"
    i ma zarówno listę tych rozporządzeń jak i w małym palcu zasady które
    się stosuje (bo na mocy przepisów przejściowych dot. zmienianych
    ustaw mogą byc różne wyjątki).

    > Jeśli mam mieszkanie, zakładam w nim działalność, wrzucam w koszty
    > prąd, wodę itd. to nie oznacza chyba, że przy sprzedaży mieszkania
    > muszę odprowadzić od niego podatek.

    Ale jeśli je AMORTYZUJESZ, to sprawa się zmienia!
    Potraktuj ODRĘBNIE sprawy związane z eksploatacją i ODRĘBNIE
    związane z amortyzacją i ulepszaniem.
    Piszesz że "została ujęta w EST" no to tyle...

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-10-26 19:27:38
    Od: k...@g...com

    niech poprowadzą w tym budynku przez rok jakąś działalność na karcie
    podatkowej to nie będzie w ogóle podatku