  • 11. Data: 2011-03-29 09:51:14
    Temat: Re: Sprzedaż np. to też sprzedaż opodatkowana VAT?
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On 29 Mar, 11:43, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > W przypadku likwidacji działalności płacisz VAT od remanentu - tego co
    > Ci fizycznie zostało "nieskonsumowane". A wiec wyrobów, towarów,
    > materiałów, wyposażenia i środków trwałych (remanent dla celów PDOF jest
    > ciut weższy - nie ma tam ŚT).
    >
    > Został Ci w zapasie jakiś prąd i gaz?
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    > GG: 5303813

    Nie został :-)
    Poza tym jakiś czas temu przeszedłem na zwolnienie podmiotwe VAT,
    więc VAT od remanentu też chyba nie zapłacę?

  • 12. Data: 2011-03-29 09:59:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2011 11:48, Liwiusz pisze:

    > Załóżmy, że ładował firmowym prądem firmowe akumulatorki. Co wówczas? :)

    Ma przez jakiś czas naładowane akumulatorki. Albo do czegoś podłączy i
    zużyje albo z czasem same się rozładują
    Naprawdę nie wiesz jak to działa? Odrobina fizyki i od razu taki problem?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2011-03-29 10:12:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-29 11:59, Maddy pisze:

    > Ma przez jakiś czas naładowane akumulatorki. Albo do czegoś podłączy i
    > zużyje albo z czasem same się rozładują
    > Naprawdę nie wiesz jak to działa? Odrobina fizyki i od razu taki problem?

    Ano widzisz, pomijając problemy obiektywne, jak zostanie Ci 10000 litrów
    "biurowej" wody w baniakach, to musisz za nią zwrócić VAT, ale jeśli
    zostanie Ci zapas prądu, z którego możesz korzystać przez rok, to już nie?

    Problem może i głupi, ale przy skomplikowanych systemach podatkowych
    nieuniknionym jest zastanawianie się nad pozornie absurdalnymi
    sytuacjami, nad którymi normalnie nikomu się by nie chciało zastanawiać.

    Rozwiązaniem jest uproszczenie systemu, tak aby kilka lat studiów nie
    było wymagane do pełnego zrozumienia "czym jest dochód" itp., ale jak na
    razie nie zanosi się na to w Polsce, choć może za kilka lat, jak już
    pomimo kolejnego podnoszenia podatków dziura będzie nadal rosnąć?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-03-29 11:07:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 29-03-2011 12:12, Liwiusz pisze:

    > Ano widzisz, pomijając problemy obiektywne, jak zostanie Ci 10000 litrów
    > "biurowej" wody w baniakach, to musisz za nią zwrócić VAT, ale jeśli
    > zostanie Ci zapas prądu, z którego możesz korzystać przez rok, to już nie?

    Istnieje taki dodatkowy współczynnik w tym równaniu - nazwy się "a kto
    mi udowodni".

    No chyba że masz sposób na magazynowanie dużych ilości energii
    elektrycznej. Dużych - takich żeby było to zauważalne.
    Nie szalejąc - np. żeby starczyło na zasilenie średniego mieszkania -
    lodówka, pralka, telewizor, może i toster albo mikser, przez powiedzmy
    miesiąc, już nawet nie mówię rok.
    Można by sobie np. naładować akumulatory słoneczne w lecie i całą zimę z
    tego korzystać. Bajer!

    Ty się nie przejmuj polskimi podatkami, masz Nobla w kieszeni i dużą
    bańkę do tego!

    W końcu największą wadą energii elektrycznej jest fakt, że nie można jej
    sensownie magazynować i nadprodukcja się marnuje (stąd w przemyśle karne
    opłaty za moc zamówioną a niewykorzystaną). Skoki poboru prądu to zmora
    elektrowni.
    A Ty zdaje się rozwiązałeś ten problem.
    I cicho siedzisz?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2011-03-30 06:15:49
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Mówimy o świadczeniu usług poza terytorium kraju (nazywane potocznie
    > eksportem usług)

    No tak, umknął mi ten szczegół, przepraszam wszystkich
    Adam

  • 16. Data: 2011-03-30 06:18:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2011, Paweł Szostek wrote:

    > Poza tym jakiś czas temu przeszedłem na zwolnienie podmiotwe VAT,
    > więc VAT od remanentu też chyba nie zapłacę?

    No zapłaciłeś chyba wtedy?

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-03-30 07:31:31
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com>

    On 30 Mar, 08:18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   No zapłaciłeś chyba wtedy?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Nie zapłaciłem dlatego, że minęło 15 miesięcy od od końca okresu
    rozliczeniowego,
    w którym wydano składniki majątku i usługi (o wartości do 15 000 zł)
    do użytkowania
    i od takich składników nie trzeba chyba płacić VATu przy przejściu na
    zwolnienie?
    Nie wiem jednak, czy nie popełniłem błędu, bo w ciągu ostatnich 12
    miesięcy
    przed zwolnieniem odpisywałem również VAT od takich wydatków właśnie
    jak
    prąd, czy gaz i nie zapłaciłem za to VATu przy przejściu na
    zwolnienie. A może powinienem był?

  • 18. Data: 2011-03-30 21:30:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Mar 2011, Paweł Szostek wrote:

> [...]
    > jak
    > prąd, czy gaz i nie zapłaciłem za to VATu przy przejściu na

    Ależ one zostały zużyte! (w okresie "służenia czynnosciom
    opodatkowanym").
    Co niby chciałeś opodatkować?

    pzdr, Gotfryd