  • 1. Data: 2007-12-05 18:09:39
    Temat: Umowa o dzieło z vatowcem
    Od: "Jacek Arendt" <a...@3...pl>

    Witam Szanownych użytkowników usenetu i proszę o pomoc.

    Chcę podpisać umowę o dzieło z osoba prowadzącą działalność gospodarczą,
    która jest vatowcem. Zleceniobiorca zasugerował takie rozwiązanie ponieważ
    charakter jego działalności nie jest związany z branżą IT a dzieło ma taki
    charakter.

    Czy przy takiej umowie, powiedzmy, że z prawami autorskimi, zleceniobiorca
    wystawia zwykły rachunek bez VAT do umowy licząc 50% koszty uzyskania
    przychodu?

    Czy musi wystawić fakturę VAT? Jeśli tak to z jaką stawką VAT ?
    Czy w takiej sytuacji jest potrzebny inny dokument ?

    Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki

    Z poważaniem
    Jacek Arendt

  • 2. Data: 2007-12-06 09:52:02
    Temat: Re: Umowa o dzieło z vatowcem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007, Jacek Arendt wrote:

> [...]
    >
    > Czy przy takiej umowie, powiedzmy, że z prawami autorskimi, zleceniobiorca
    > wystawia zwykły rachunek bez VAT do umowy licząc 50% koszty uzyskania

    Mi wychodzi że mamy do czynienia z przychodem z praw autorskich, czyli
    art.18 ustawy o PDoOF (a *nie* art.13 tejże), BTW - zajrzyj:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...na co jest wyłączenie z VAT w art. 15.3a (a nie .3.3 tejże ustawy, mimo
    ze sprowadza się do "stosuje się .3.3"), zajrzyj:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > Czy musi wystawić fakturę VAT? Jeśli tak to z jaką stawką VAT ?
    > Czy w takiej sytuacji jest potrzebny inny dokument ?

    IMHO nie zawadzi, jak poszukasz komentarzy o tych "więzach" zapisanych
    w ustawie, bo zaplątali tak że nikt nic nie rozumie.
    Było na grupach (tu i .prawo), tak że w groups.google też można
    zajrzeć :)
    UWAGA: przepisy się ZMIENIAŁY, nie czytać starych komentarzy, na pewno
    nie tych z 2004 i 2005!

    pzdr, Gotfryd