  • 11. Data: 2007-02-19 16:12:49
    Temat: Re: Umowa zlecenie/dzieło a DG
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    news:ercg60$7so$2@news.interia.pl...

    > I niech od razu składa na pistolet.
    > Żeby się na stare lata zastrzelić lub rzucić pod pociąg. Bo emerytury nikt
    > mu nie da.
    >
    > Dziwię się, że popierasz oszukiwanie pracowników.

    Jakich pracowników?
    Dostał ofertę wykonania dzieła, lub zlecenia, pracy nikt mu nie oferował.
    Oczywiście nie musi być zainteresowany.

    Ale gdzie tu oszustwo?

    Jesteś przekonany, że wolałby dostać 600 zł do ręki na umowę o pracę?
    Bo ja niekoniecznie.

    A do oszczędzania na emeryturę służy III filar, a nie zus.
    Zus to tylko jeszcze jeden, przymusowy podatek.

  • 12. Data: 2007-02-19 16:49:29
    Od: "Greg" <m...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Umowę o pracę, albo szukać innej pracy.
    > Każda inna forma to oszukiwanie pracownika.

    Witek, pracodawca (zleceniodawca) w związku ze zleceniem zgodził się ponieść
    koszt 1200 PLN.
    Masz do wyboru dwie opcje:

    1) Umowa o dzieło
    Zlecający nie ponosi żadnych kosztów oprócz kosztu wynagrodzenia.
    Wypłaca wykonawcy 1200 zł pomniejszone o podatek, czyli ca. 1100 PLN.

    2) Umowa o pracę
    Pracodawca płaci ZUS, pracownik płaci ZUS + zdrowotne + podatek.
    Na rękę zostaje ok. 600 PLN.
    Kasa którą zabierze ZUS zostanie wypłacona obecnym emerytom.
    Twoje pieniądze przez 40 lat nie zwiększą się o ani 1 grosz.

    W opcji 1 możesz na własną rękę odkładać 50 PLN miesięcznie a Twoja emerytura
    będzie o niebo wyższa od ZUSowskiej jałmużny.
    Każdy kto wie jak działa procent składany, zdaje sobie sprawę w jakim tempie
    pieniądze mnożą się już po kilku latach regularnego oszczędzania.

    To nie opcja 1 jest oszustwem, ale właśnie opcja 2.
    Jest to usankcjonowane złodziejstwo dokonywane przez państwo na własnych
    obywatelach.
    Oczywiście zrobisz jak chcesz.
    Ja się dymać nie dam.

  • 13. Data: 2007-02-19 18:49:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Jakich pracowników?
    > Dostał ofertę wykonania dzieła, lub zlecenia, pracy nikt mu nie oferował.
    > Oczywiście nie musi być zainteresowany.

    To nie ja napisałem: "Brat (26 lat, po studiach juz) dostał propozycję
    pracy, która mu odpowiada"

    To dostał propozycję pracy, czy nie dostał?

    > Ale gdzie tu oszustwo?
    >
    > Jesteś przekonany, że wolałby dostać 600 zł do ręki na umowę o pracę?
    > Bo ja niekoniecznie.

    Ja jestem przekonany, że wolałbym umowe o pracę, a jak mi stawka
    nieodpowiada to szukam innej pracy.

    > A do oszczędzania na emeryturę służy III filar, a nie zus.
    > Zus to tylko jeszcze jeden, przymusowy podatek.

    Znajdź mi państwo, w którym na emeryturę odkłada się w III filarze.

  • 14. Data: 2007-02-19 18:50:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t wrote:

    > A sam sobie nie może uzbierać?

    Chyba złom, bo na pewno nie z 1000 zł.

  • 15. Data: 2007-02-19 18:51:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-02-2007 o 19:50:05 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Chyba złom, bo na pewno nie z 1000 zł.

    To z czego uzbiera przy umowie o pracę?

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 16. Data: 2007-02-19 18:57:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Greg wrote:

    > Witek, pracodawca (zleceniodawca) w związku ze zleceniem zgodził się ponieść
    > koszt 1200 PLN.
    > Masz do wyboru dwie opcje:

    Nie mam żadnych opcji, bo albo jest to umowa zlecenie i w związku z tym
    dalej nie mam żadnej pracy tylko wykonuję zlecenie, albo jest to umowa o
    pracę i na pewno nie jest to zlecenie czy dzieło.
    Jeśli ktoś typową umowę o pracę próbuje przepchnąć jako umowę zlecenie
    to jest to skubanie pracownika z pieniędzy i przywilejów które mu się
    jako pracownikowi nalezą.

    > 1) Umowa o dzieło
    > Zlecający nie ponosi żadnych kosztów oprócz kosztu wynagrodzenia.
    > Wypłaca wykonawcy 1200 zł pomniejszone o podatek, czyli ca. 1100 PLN.

    to jest to umowa o dzieło. Dzieło się wykonuje, wystawia rachunek,
    dostaje pieniądze i idzie do domu. Nie rozmawiajmy wóczas o żadnej
    propozycji pracy, bo takowa nie ma tu miejsca.

> [...]
    > Kasa którą zabierze ZUS zostanie wypłacona obecnym emerytom.
    > Twoje pieniądze przez 40 lat nie zwiększą się o ani 1 grosz.

    Kasa którą zabierze zus zostanie podzielona na ZUS i II filar, a
    pracodawca jeszcze do tego dołoży drugie tyle.
    II filaru nikt ci nie zabierze, bo jest twój, w takim stopni jak się
    teraz dokładasz do ZUS w takim stopni ktoś dołoży się później do ciebie.
    Teraz dołożysz zero, na starość zero dostaniesz.

    > W opcji 1 możesz na własną rękę odkładać 50 PLN miesięcznie a Twoja emerytura
    > będzie o niebo wyższa od ZUSowskiej jałmużny.

    Jak to wyliczyłeś? Możesz to przedstawić?

    Oczywiście urlopy i inne świadczenia pracownicze, których nie masz też w
    to wliczyłeś.

  • 17. Data: 2007-02-19 19:42:53
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@g...pl.invalid> w

    > To nie ja napisałem: "Brat (26 lat, po studiach juz) dostał propozycję
    > pracy, która mu odpowiada"

    A dalej już nie miałeś sił przeczytać...

    > To dostał propozycję pracy, czy nie dostał?

    Przeczytaj pierwszą wiadomość w wątku w całości, potem możesz wrócić i
    wywnętrzać sie na temat słowa "praca"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2007-02-19 22:15:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, witek wrote:

    > Znajdź mi państwo, w którym na emeryturę odkłada się w III filarze.

    Hm... USA?
    Podobnoż technologia "na 4 mniej więcej równe części" była tam dość
    rozpowszechniona raz czasu, ostatnio nie potknąłem się o jakiś
    komentarz ale pewnie dalej jest podobnie :)
    Dla jasności:
    1/4 na podatek
    1/4 na oszczędności "na starość"
    1/4 na spłatę kredytów (!) - mi to niekoniecznie logicznie wygląda,
    ale tak to przedstawiano
    1/4 "na przejedzenie"

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-02-19 22:23:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, witek wrote:

    > Kasa którą zabierze zus zostanie podzielona na ZUS i II filar, a pracodawca
    > jeszcze do tego dołoży drugie tyle.

    Dla ścisłości: pracodawca nie dołoży "znikąd".
    Jak przeznacza X zł "na pracownika", to przeznacza "duże brutto" i tyle.
    Problemem są tragicznie małe kwoty na wynagrodzenie, bo rzeczywiście
    1000 zł "na wszystko" to nie jest kwota hm... pozwalająca na "średnią
    europejską"... :(

    > II filaru nikt ci nie zabierze, bo jest twój

    Nie mów hop.
    Koncepcje już się przewijały - i o ile dobrze zrozumiałem, to jedno
    jest pewne: na razie nikt nie wie na jakich zasadach będą odbywały się
    wypłaty "nowych emerytur".

    > dokładasz do ZUS w takim stopni ktoś dołoży się później do ciebie.

    Problemem jest brak przymusu "dokładania się" tych, którzy uciekają
    z kraju. Jakby to nie miało brzmieć kuriozalnie, jeśli taka konieczność
    wynika z "pecha od urodzenia się", to powinna być tak dowiązana - taka
    odmiana przywiązania chłopa do ziemi.
    Inaczej tych "ktosiów" nie będzie.

    > Oczywiście urlopy i inne świadczenia pracownicze, których nie masz też w to
    > wliczyłeś.

    Oczywiście przedstawił zbyt optymistyczną wersję wyliczeń, 1200 zł
    "brutto brutto" nie ma prawa starczyć na ekwiwalent pełnego etatu.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-02-19 22:39:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Oczywiście przedstawił zbyt optymistyczną wersję wyliczeń, 1200 zł
    > "brutto brutto" nie ma prawa starczyć na ekwiwalent pełnego etatu.

    To też dlatego się zbuntowałem.
    Jak mi ktoś zaproponuje 10 tyś, to wówczas założę DG i możemy rozmawiać,
    bo z tego sam sobie opłacę i ubezpieczenie i zainwestuję na emeryturę i
    oleję go na miesiąc jak będę chciał iść na urlop.
    Jak ktoś jest taki sku..., bo inaczej tego nazwać nie można, że na umowę
    zlecenie proponuje 1000 zł to należy go kopnąć w cztery litery.