    From: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAt i amortyzacja
    Date: Mon, 17 Jan 2005 15:52:59 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@213.199.198.186

    Witam,

    Mam dwa pytania, pewnie dla obeznanego z tym proste, ale ja jestem
    lajkonik :)

    1. Jak to jest z tym vatem. A konkretnie sytuacja jest taka. Zamawiam w
    drukarni wykonanie czgośtam. powiedzmy że koszt to 1000 zł + 22% vat,
    czyli płacę im 1220 zł.

    Teraz ja (jako firma płacąca vat) rozprowadzam te książki. Powiedzmy że
    nakłąd to 100 szuk czyli koszt druku jednej to 12,2. Chcę mieć na każdej
    zysk 5 zł = 17,2. I pytanie jest takie jak mam policzyć vat księgarzowi?
    Czy to ze w drukarni doliczono vat i moj wat jest taki sam oznacza że
    cena 17,2 jest dla ksiegarza ostateczną, czy może mam policzyć (10
    zł_druk + 5 marża) 8 22% vat? Czy jeszcze jakoś inaczej?
    Tak łopatologicznie jeśli mógłbym prosić :)

    2. A drugie pytanie jest takie. Kupuję do firmy sprzęt komputerowy (cena
    np. 5000 z vatem) i jak mam do niego zrobić amortyzację, znaczy ile ona
    wynosi miesięcznie?
    Paweł

    --
    "Nic na świecie nie jest tak sprawiedliwie rozdzielone jak rozum:
    każdy uważa, że ma go dosyć."- Jakub Tati