  • 11. Data: 2008-02-18 17:56:09
    Temat: Re: ZUS w różnych formach działalności
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > A jak z prokurentem?

    > Z umowy o pracę.
    > Termin "wynagrodzenie" nie dotyczy li tylko umowy o pracę.

    A czy ja gdzies pisałam że dotyczy?

    Ale żeby wypłacane kwoty były kosztem, muszą być wypłacane 'za coś'.
    Jeżeli nie umowa o pracę to kontrakt menedżerski.
    Też ozusowany, bo dla ZUS to zlecenie. Tylko etat w innym miejscu
    zwalnia kontrakt z zusu.
    Jakby nasz kolega miał gdzieś etat to by kwestii unikania ZUSu nie było
    w ogóle.

    Jakie inne wynagrodzenie dla członka zarządu proponujesz, które by
    jednocześnie nie biło po oczach "migamy sie od ZUSu jak sie tylko da" z
    jednej strony a "wyprowadzamy kasę bokiem ze spółki" z drugiej?
    Bo to są pieniądze spółki a nie wspólników, tak gwoli ścisłości.

    > A na jakiej podstawie chcesz ozusować wynagrodzenia członków zarządu,
    > nie mających zawartej umowy ze spółką?

    Najpierw powiedz na jakiej podstawie on w ogóle otrzymuje wynagrodzenie.
    Takie pytanie zada pierwsza kontrola skarbowa, warto mieć gotową odpowiedź.
    Jeżeli nie świadczy pracy to świadczy usługi. Umowa o świadczenie usług
    - kontrakt menedżerski - ZUS.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2008-02-18 19:55:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale żeby wypłacane kwoty były kosztem, muszą być wypłacane 'za coś'.
    > Jeżeli nie umowa o pracę to kontrakt menedżerski.

    Cały czas ciągniesz do umowy o pracę.
    A ja nie o tym.

    > Jakie inne wynagrodzenie dla członka zarządu proponujesz

    Za udział w organach stanowiących osób prawnych.
    Jest nawet stosowna pozycja w PIT na to.

    > Najpierw powiedz na jakiej podstawie on w ogóle otrzymuje wynagrodzenie.

    Bo mu takowe Walne przyznało za pełnienie funkcji.

  • 13. Data: 2008-02-18 21:36:32
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    OK, to już zaczynam fiksować i się gubić. Rozumiem, ze jako zarząd (czlonek
    zarządu) mogę reprezentować spółkę. Ale czy muszę za to brać wynagrodzenie?
    Nie mogę tego robić za friko? Chcę zrobić tak: zakładamy spółkę z o.o. z
    kolegą (2 osoby), działamy bez wynagrodzenia, a jak się uda wypracować zysk
    na koniec roku to sobie go wypłacamy. Wcześniej forsy nie widzimy. Czy
    wówczas jest ten cały ZUS czy nie. Bo przecież nie ma od czego go płacić. A
    może jak to w Polsce bywa - nikogo nie obchodzi, że nie ma od czego, ale
    płacić trzeba.
    Dombrek

  • 14. Data: 2008-02-18 21:52:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > OK, to już zaczynam fiksować i się gubić. Rozumiem, ze jako zarząd
    > (czlonek zarządu) mogę reprezentować spółkę. Ale czy muszę za to brać
    > wynagrodzenie? Nie mogę tego robić za friko?

    Możesz.

    >Chcę zrobić tak: zakładamy spółkę z o.o. z kolegą (2 osoby), działamy bez
    >wynagrodzenia, a jak się uda wypracować zysk na koniec roku to sobie go
    >wypłacamy.

    Po opodatkowaniu.
    A wersja z wynagrodzeniem jest bez opodatkowania CIT.
    Przecież nikt nie mówi że masz sobie płacić co miesiąc, zwłaszcza jak firma
    ma straty, to bez sensu jest.

    >Wcześniej forsy nie widzimy. Czy wówczas jest ten cały ZUS czy nie.

    Nie.

  • 15. Data: 2008-02-18 22:03:26
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Nie.