  • 11. Data: 2008-02-05 20:38:11
    Temat: Re: e-deklaracje
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello blatka,

    Tuesday, February 5, 2008, 12:59:29 PM, you wrote:

    > Dzis, bedac w US, natknalem sie na obwieszczenie, ze od 1 stycznia
    > WSZYSCY podatnicy moga korzystac z e-deklaracji. Trzeba zlozyc dwa
    > pisma na papierze do US, posiadac oczywiscie certyfikat kwalifikowany
    > i voila.

    Czy Wy naprawdę nie widzicie absurdu tej sytuacji? Już _mam_
    certyfikat kwalifikowany a żeby móc go używać muszę złożyć papierowe
    pisma?
    To na jakiego... bolca ten certyfikat? Czy po to się szumnie wprowadza
    "podpis elektroniczny", żeby chęć jego użycia papierem potwierdzać?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2008-02-05 20:44:33
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    'Tom N' pisze:
    > Ale wiesz, że obecnie pitów jest aż dwa? ;-)
    No wlasnie wiem, ale naiwnie licze, ze za chwile dodadza PIT-37...
    W najgorszym przypadku mam w zapasie wersje papierowa. ;-)

    Do zwrotu mam cale 5 zl, wiec mi sie nie spieszy. ;-)

    > Czujnie udziela odmowy. ICIPZ ;P
    Hahahaha ;-)
    Wcale sie nie zdziwie. Ale z natury jestem zlosliwy, wiec sprobuje. ;-)
    Tym bardziej, ze certyfikat i tak posiadam, wiec po co ma sie kurzyc?

  • 13. Data: 2008-02-05 20:47:43
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Czy Wy naprawdę nie widzicie absurdu tej sytuacji? Już _mam_
    Oczywiscie, ze to jest chore. Tym bardziej, ze taki papierowy dokument
    (ZAW-E1) i tak trzeba potwierdzic pozniej wersja elektroniczna (ZAW-E2).
    I dopiero mozna zlozyc sam PIT.
    Totalnie nie wiem, po co tak to skomplikowali.

    Naiwnie powiem, ze licze, ze to tak na poczatek, a pozniej bedzie
    lepiej... (no co? mlody jestem ;-) ).

  • 14. Data: 2008-02-05 21:28:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w <news:1612105654.20080205213811@pik-net.pl>:

    > Czy Wy naprawdę nie widzicie absurdu tej sytuacji? Już _mam_
    > certyfikat kwalifikowany a żeby móc go używać muszę złożyć papierowe
    > pisma?

    No tak, po darmowy certyfikat trza było dymać z tymi samymi papierami co
    rok...

    > To na jakiego... bolca ten certyfikat? Czy po to się szumnie wprowadza
    > "podpis elektroniczny", żeby chęć jego użycia papierem potwierdzać?

    Przyjdą czasy, gdy starcze oko do ekranu przyłożysz -- notariusze na to nie
    pozwolą zbyt szybko ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2008-02-06 12:24:08
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 21:23, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Ale wiesz, że obecnie pitów jest aż dwa? ;-)

    zalezy od skali i rodzaju dzialalnosci. do tego platnik, do tego kilka
    instutucji ktore przyjmuja zwykle dokumenty podpisane podpisem
    kwalifikowanym (ZCP to urzedy nie maja prawa odmowic przyjecia, mimo
    ze zwykle twierdza wprost przeciwnie) - jak chocby urzad patentowy.

  • 16. Data: 2008-02-06 12:24:58
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 17:39, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Sigillum podobnie -- 298/348
    >
    > KIR też -- 299/369

    to sa ceny za caly zestaw. tymczasem czytniki mozna kupic na allegro
    za kilkanascie zlotych, wiec wystarczy sama karta z podpisem.

  • 17. Data: 2008-02-06 12:27:59
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 5 Lut, 21:38, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
> [...]
    > To na jakiego... bolca ten certyfikat? Czy po to się szumnie wprowadza
    > "podpis elektroniczny", żeby chęć jego użycia papierem potwierdzać?

    Mosz recht, jest to lekki absurd. ale wiem akurat, z czego to wynika.
    otoz pity podpisane elektronicznie przychodza do wirtualnego USu,
    ktory ma mechanizm UPO (urzedowe potwierdzenie otrzymania, czyli
    wydaja plik elektroniczny z podpisem USu, ze przyjeli tego dnia o tej
    godzinie). Natomiast Twoj US MUSI miec Twoja deklaracje, ze wysylasz
    elektronicznie.

    ot i cala filozofia. pocieszajace jest to, ze dzieki temu bedzie mozna
    wyslac deklaracje do polnocy, niezaleznie od tego gdzie się jest (byle
    internet byl).

  • 18. Data: 2008-02-06 12:36:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    b...@g...com w
    rf.googlegroups.com>:

    > to sa ceny za caly zestaw. tymczasem czytniki mozna kupic na allegro
    > za kilkanascie zlotych, wiec wystarczy sama karta z podpisem.

    Bez czytnika kosztuje 30PLN mniej w Certum -- bawić sie dla takiej kwoty na
    allegro...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2008-02-06 12:39:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello blatka,

> [...]
    > wydaja plik elektroniczny z podpisem USu, ze przyjeli tego dnia o tej
    > godzinie). Natomiast Twoj US MUSI miec Twoja deklaracje, ze wysylasz

    Ale co mnie, kwa!, obchodzi brak obiegu informacji w aparacie
    skarbowym? Jakiż to, kwa!, problem, żeby kopię potwierdzenia wpływu
    deklaracji właściwy urząd otrzymał drogą elektroniczną? Że o samej
    deklaracji przez litość nie wspomnę.

    > ot i cala filozofia. pocieszajace jest to, ze dzieki temu bedzie mozna
    > wyslac deklaracje do polnocy, niezaleznie od tego gdzie się jest (byle
    > internet byl).

    Jasne. O ile wcześniej, w godzinach urzędowania, pofatygujesz się
    osobiście do urzędu skarbowego zgłosić zamiar wysłania deklaracji. Z
    podaniem, życiorysem, 6 zdjęciami i [autocensored] wie, czym jeszcze.

    Biurokracja twarda jest i twardo się broni przed niecnymi zakusami
    wrogów systemu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2008-02-06 12:46:20
    Od: "ania" <aniamh_ #usun ~!_...@e...pl #>

    Użytkownik "szomiz"

    > A ja nie zainwestuje. UOKiK powinien sie zainteresowac zmowa cenowa przy
    > kwalifikowanych podpisach.

    zgadzam sie z Toba :-)
    tylko co z tego - od polowy lipca, jak bedziesz dalej chcial korzystac z
    "placznika" przez internet to bedziesz musial z tej konkurencji skorzystac
    :-)

    ps
    zainstalowalam nowego platnika i dowiedzialam sie z moich windowsow, ze
    certyfikat jest rzekomo wystawiony przez unizeto :-)
    sa goscie fachury i jeszcze z microsoftem sie nie dogaduja :-)

    aaa i jeszcze nie moge pobrac potwierdzen bo wystapil "Błąd:" :-) ma ktos
    pomysl co to za blad dwukropek? w zusie (za 0,49 zl za minute i jeszcze
    tylko ze stacjonarnego lub oragne) nie wiedza :-) - wyslany do nich mail o
    metodzie kontaktu z DW do UOKiK doszedl tylko do UOKiK, z zusu odbilo :-)
    --
    ania