  • 11. Data: 2007-10-29 08:58:05
    Temat: Re: === koniec leasingu a wykup auta ===
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710282325310.2172@a64wrk...

    > Otóż umowa leasingu to jest JEDNA umowa.
    > Trzeba się zdecydować, czy zawarta w celu DG czy w celu nie-DG.

    Ale nie masz obowiązku wrzucania SWOJEGO środka trwałego do EŚT.
    A niewątpliwie SWÓJ środek trwały masz dopiero w momencie wykupu.

    > IMO taki "wykup" podpada pod art.10.2.3, tj. "wycofanie z DG".

    Nie możesz wycofywać czegoś czego wcześniej nie miałeś.

  • 12. Data: 2007-10-29 12:01:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:fg47hp$b2e$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710282325310.2172@a64wrk...

    > Ale nie masz obowiązku wrzucania SWOJEGO środka trwałego do EŚT.
    > A niewątpliwie SWÓJ środek trwały masz dopiero w momencie wykupu.

    Tyle, że prawo dopuszcza dokonywanie odpisów amortyzacyjnych przez
    korzystającego

    > Nie możesz wycofywać czegoś czego wcześniej nie miałeś.

    Wykorzystywałeś w DG, dokonywałeś odpisów (i w koszty je), a tu nagle...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2007-10-29 12:12:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    'Tom N' pisze:

    > Tyle, że prawo dopuszcza dokonywanie odpisów amortyzacyjnych przez
    > korzystającego

    W przypadku leasingu _finansowego_.
    W przypadku operacyjnego nie ma odpisów, w koszty idzie zakup usługi
    jaką jest tenże leasing operacyjny. A nie ma odpisów, bo w przypadku
    leasingu operacyjnego środek trwały figuruje w rejestrze leasingodawcy a
    nie leasingobiorcy.

    > Wykorzystywałeś w DG, dokonywałeś odpisów (i w koszty je), a tu nagle...

    Nie dokonywał odpisów, wpisywał koszty zakup usługi.
    Do czasu wykupu nie miał środka trwałego, wykorzystywał w działalności
    CUDZY obiekt.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2007-10-29 12:47:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:fg4iof$cgo$3@atlantis.news.tpi.pl>:

    > W przypadku leasingu _finansowego_.

    Owszem, pytający nie napisał nic o formie leasingu, a, przyznam szczerze,
    nie chciało mi się analizować wszystkich jego wypowiedzi pod kątem... ;-)

> [...]
    > jaką jest tenże leasing operacyjny. A nie ma odpisów, bo w przypadku
    > leasingu operacyjnego środek trwały figuruje w rejestrze leasingodawcy a

    Yeap!

    > Nie dokonywał odpisów, wpisywał koszty zakup usługi.
    > Do czasu wykupu nie miał środka trwałego, wykorzystywał w działalności
    > CUDZY obiekt.

    Ja tu tylko protestuję przeciw uogólnianiu przy leasingu, zwłaszcza w
    kontekście aut, które to wcale nie musza być osobowe :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2007-10-29 17:49:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Tyle, że prawo dopuszcza dokonywanie odpisów amortyzacyjnych przez
    > korzystającego

    I nic nie mówi o obowiązku wpisania przez korzystającego do EŚT.

  • 16. Data: 2007-10-29 18:30:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w <news:fg56e8$mc6$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > I nic nie mówi o obowiązku wpisania przez korzystającego do EŚT.

    Znikłeś art. 22d. ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2007-10-30 08:16:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2007, 'Tom N' wrote:

    > Znikłeś art. 22d. ;P

    :)
    Ustawodawca chyba faktycznie "zostawił furtkę", robiąc asynchronicznie
    dwie rzeczy i nie wprowadzając wyraźnej sankcji w przypadku leasingu.

    Przypomnę że gdzieś do 2002/2003 był zapis o konieczności zaliczenia do
    przychodów DG środków, które były "wykorzystywane", i były wyroki NSA
    zgadzające się ze stanowiskiem US, iż jak podatnik *jakkolwiek*
    wykorzystywał ST to ma wykazać przychód.
    Pośrednio można było próbować wywodzić nakaz wpisania do ST - jako, że
    niewpisanie mogło służyć "ukryciu przyszłych dochodów".
    Absurd, jeśli ktoś nie pobierał korzyści podatkowych w postaci zaliczenia
    w koszty (wyposażenia) lub amortyzacji (ST), i w końcu to zniesionio,
    pojawił się zapis o "ewidencjonowanych".

    Za to nie dopatrzyli regulacji w zakresie leasingu :]
    Czego brakuje, to nie tyle nakazu zapisania, co jasnego postawienia
    listy sankcji za "obejście" wykazania ST zakupionego po nierynkowej
    cenie.
    Przy odliczaniu amortyzacji sankcja jest jasna - swoiście liczone
    odsetki od kosztów. Ale przy niewpisaniu *takich* kosztów nie ma.
    W to, że umowa leasingu stanowi jedną całość (łącznie z wykupem)
    chyba nie wątpimy, i w to że nie można "pół umowy" zawrzeć w ramach
    DG a reszty poza chyba też. Ale z "karą za niewpisanie" faktycznie
    jest kłopot :)

    IMHO w art.14.2 są dwa kiksy:
    - niejasny zapis 14.2.1.b, bo nie wiem czy nie należy rozumieć go tak,
    że sprzedaż wyposażenia nieewidencjonowanego NIE jest przychodem
    z DG :>
    - brak jasnej regulacji w stylu "d) składników przejętych na podstawie
    zaliczonych całkowiecie lub częsciowo w koszty DG umów opisanych
    w art.23a - 23k, niezależnie czy zostały ujęte we właściwych
    ewidencjach".

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-10-30 08:23:59
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>