  • 31. Data: 2007-01-11 20:58:55
    Temat: Re: mBiznes MAX i odsetki
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    t wrote:

    > Ano, i to w dowolnym momencie. Ale faktycznie kontroler może powiedzieć
    > - "czemu koszt w listopadzie skoro wyciąg/wydruk z grudnia",
    > zgodnie z naszym ulubionym Art 22.6b :)

    Znaczy w 2007 nie ma nic prosciej :(

    --
    2007

  • 32. Data: 2007-01-11 21:35:23
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Znaczy w 2007 nie ma nic prosciej :(

    Jest prościej, jakąś nową ustawę o SB-kach szykują te !@#$%^&*y zamiast
    na poważnie zajać się gospodarką i reformami tych posranych podatków,
    które żeby poznać trzeba przewertować trylion rozporządzeń, bo każda
    najdrobniejsza rzecz jest w innym :/

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 33. Data: 2007-01-12 06:25:21
    Od: "Jacek" <g...@g...com>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dowiedziałem się że rachunek mBiznes Max w mBanku nie jest rachunkiem
    > firmowym i mBank potrąca od odsetek na nim zaliczkę na podatek dochodowy.
    > co oznacza, że nie trzeba wykazywać tych odsetek w KPiR.
    > Na zwykłym mBiznes, które jest kontem firmowym oprocentowanie jest 0%
    > więc problem nie występuje.

    Jak to nie jest rachunkiem firmowym? Ze strony mbanku: "mBIZNES max jest
    przeznaczone dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub
    wykonujących wolny zawód, a także dla Spółek Cywilnych i Jawnych.
    Posiadaczem rachunku mBIZNES max może być zarówno osoba posiadająca rachunek
    mBIZNES konto, jak również osoba nie posiadająca żadnego rachunku bieżącego
    w mBanku. "

    Poza tym gdyby potrącał podatek można by to zobaczyć w historii rachunku.

    Pozdr.

  • 34. Data: 2007-01-12 07:43:31
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 12-01-2007 o 07:25:21 Jacek <g...@g...com> napisał:

    > Poza tym gdyby potr?ca? podatek mo?na by to zobaczyae w historii rachunku.

    mam też eKonto na którym podatek na pewno jest potrącany i w historii
    rachunku nie ma nic więcej poza "kapitalizacja odsetek" to samo jest
    w mBiznes Max.

    gdzie więc mozna zobaczyć te odsetki w historii mBiznes Max?

    Piotr

  • 35. Data: 2007-01-12 09:25:05
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Jacek" <g...@g...com> napisał

    > Jak to nie jest rachunkiem firmowym?

    Nie jest to tak całkiem normalne konto - bo służy tylko do lokowania
    nadwyżek pieniężnych firmy - do tego konta może być np. przypisany tylko
    jeden numer konta dla przelewów zdefiniowanych.

    > Poza tym gdyby potrącał podatek można by to zobaczyć w historii rachunku.

    Ależ ja to w swoim rachunku (historii) widzę.

    EWa

  • 36. Data: 2007-01-12 09:27:05
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

> [...]

    > więc problem nie występuje.
    >
    > Gdyby ktoś nie zgadzał się z powyższym to dajcie znać,

    Przeca to samo napisałem Ci wczoraj. Skoro to samo powiedziała Ci panienka z
    mbanku, to czego jeszcze Ci potrzeba?
    EWa

  • 37. Data: 2007-01-12 09:29:19
    Od: "Jacek" <g...@g...com>

> [...]
    > w mBiznes Max.
    >
    > gdzie więc mozna zobaczyć te odsetki w historii mBiznes Max?

    A to dziwne, bo u mnie w historii jest "kapitalizacja odsetek" i zaraz nad
    tym "podatek od odsetek kapitałowych".
    Może masz za małe odsetki i z zaokrągleń nie wychodzi podatek do zapłaty.

    Pozdr.

  • 38. Data: 2007-01-12 09:32:06
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał
    > Dzwoniłem do mBanku i miła Pani potwierdziła, że podatek
    > od odsetek z mBiznes MAX jest odliczany i odprowadzany do US.
    > Czy ta Pani wprowadziła mnie w błąd?

    Nie, nie wprowadziła Cię w błąd.

    > Czy może mimo to jest obowiązek ujęcia odsetek w KPiR
    > (i w związku z tym podwójne odpodatkowanie odsetek)?
    > To drugie wydaje się niemozliwe.

    Oczywiście, że nie odprowadzasz drugi raz podatku od odsetek.
    EWa

  • 39. Data: 2007-01-12 09:35:15
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Jacek" <g...@g...com> napisał
    > A to dziwne, bo u mnie w historii jest "kapitalizacja odsetek" i zaraz nad
    > tym "podatek od odsetek kapitałowych".

    U mnie takoż (w mbiznes max).
    EWa

  • 40. Data: 2007-01-12 09:35:53
    Od: "Jacek" <g...@g...com>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    napisał w wiadomości news:45a753f4$14@news.home.net.pl...

> [...]
    > jeden numer konta dla przelewów zdefiniowanych.

    > Ależ ja to w swoim rachunku (historii) widzę.

    Mam dostęp do konta mbiznes spółki cywilnej i podatek na pewno nie jest
    potrącany. W wolnej chwili zajrzę do przepisów i sprawdzę jak to jest.

    Pozdr.