  • 41. Data: 2007-01-12 09:38:30
    Temat: Re: mBiznes MAX i odsetki
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "Jacek" <g...@g...com> napisał

    > Mam dostęp do konta mbiznes spółki cywilnej i podatek na pewno nie jest
    > potrącany. W wolnej chwili zajrzę do przepisów i sprawdzę jak to jest.

    W koncie mbiznes nie ma żadnego podatku, bo nie ma kapitalizacji odsetek -
    to konto oprocentowane jest na 0%.
    Mowa o podatku od odsetek na koncie mbiznes max, który jest potrącany przez
    bank i odprowadzany do US.

    EWa

  • 42. Data: 2007-01-12 09:46:58
    Od: "Jacek" <g...@g...com>

    Użytkownik "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>
    napisał w wiadomości news:45a75718$1@news.home.net.pl...

    > W koncie mbiznes nie ma żadnego podatku, bo nie ma kapitalizacji odsetek -
    > to konto oprocentowane jest na 0%.
    > Mowa o podatku od odsetek na koncie mbiznes max, który jest potrącany
    > przez bank i odprowadzany do US.

    Przepraszam, nieprecyzyjnie napisałem, chodzi mi właśnie o mbiznes max.

  • 43. Data: 2007-01-12 11:12:05
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 12-01-2007 o 10:27:05 Ero Walensdorf
    <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> napisał:

    > Przeca to samo napisa?em Ci wczoraj. Skoro to samo powiedzia?a Ci
    > panienka z mbanku, to czego jeszcze Ci potrzeba?

    pewności:)

    Piotr

  • 44. Data: 2007-01-12 11:13:58
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 12-01-2007 o 10:29:19 Jacek <g...@g...com> napisał:

    > A to dziwne, bo u mnie w historii jest "kapitalizacja odsetek" i zaraz
    > nad
    > tym "podatek od odsetek kapita?owych".
    > Mo?e masz za ma?e odsetki i z zaokr?gle? nie wychodzi podatek do zap?aty.

    być może, odsetki razem wynoszą ok. 30zł, czyli podatek 19%
    wyniósłby ok. 5,7zł.

    Piotr

  • 45. Data: 2007-01-12 12:06:53
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl>

    > pewności:)

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/oplaty.html#mbizn
    es

    Rachunki firmowe
    mBIZNES konto mBIZNES max w PLN
    Prowadzenie rachunku 0 zł 0 zł
    Wydawanie karty VE do rachunku 0 zł n/d
    Przelew do ZUS i US (Internet) 0 zł nd
    Przelew na rachunek mBiznes (Internet) 0 zł 0 zł
    Oprocentowanie 0,00% 2,00%
    Limit kredytowy 9,95% n/d
    więcej więcej

    begin 666 wiecej.gif
    M1TE&.#EA"@`)`( ``.8*3____R'Y! ``````+ `````*``D```(2C(^I>V >
    .8'2 PHKSW/7YR" %`#L`
    `
    end

  • 46. Data: 2007-01-12 12:08:28
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Sorki, chciałem wkleić tylko treść.
    EWa

  • 47. Data: 2007-01-12 12:38:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, Jacek wrote:

> [...]

    Nie zabierałem głosu bo nie mam, ale tak mi się wydawało :), regulaminy
    są długie i czytać mi się nie chce :) ale może odpowiesz na pytanie
    z końca posta? :)

    > Jak to nie jest rachunkiem firmowym?

    Spróbuj podać definicję rachunku firmowego!
    :)
    Mi się zdaje że w archiwum jest całkiem sporo rozważań na czym polega
    potocznie nazywana "firmowość" rachunku, formalnie w ustawie o podatku
    dochodowym OF określanym jako "w związku z prowadzoną działalnością".

    Nie *DLA* prowadzących DG. Nie podmiotowo, a przedmiotowo.

    To jest tak jak z Makro Cash & Carry: firma, która sprzedaje osobom
    prowadzącym DG. Ale niekoniecznie na cele DG, na paragon *również*
    można u nich kupić!
    Czy taki zakup jest zakupem "gospodarczym" dla kupującego?

    Jeszcze jedno rozważanie uboczne: czy rozróżniasz jakoś (na KPiR!)
    pieniądze "firmowe" od "niefirmowych"?
    Bo ja... nie umiem :)
    Natomiast *rachunek* da się rozróżnić - po tym, czy służy do
    wykonywania operacji finansowych realizujących operacje gospodarcze.
    IMO "leżenie w kasetce" nie jest "firmowym przeznaczeniem pieniędzy"!
    Oczywiście - uprzedzając - zakup kasetki może być KUP dlatego, że
    ktoś trzyma pieniądze żeby mieć je NA "firmowe przeznaczenie".
    Ale dopóki one tam leżą, nie są "gospodarcze".

    Mniej więcej w tym miejscu jest drastyczna różnica między KPiR a PK:
    na PK *cały* majątek jest wydzielony (mimo że cały czas jest prywatny
    jako "indywidualnie prywatny" i właściciel może przyjść i sobie wziąć),
    na KPiR tylko pewne *składniki* majątku są wydzielone: towary, ST,
    wyposażenie, WNiP... ale nie wszystkie. Pieniądze wydzielone nie są,
    i jak "leżą sobie" w typowej firmie (nie zajmującej się zarobkowaniem
    na transakcjach finansowych i na KPiR) to są w sumie osobistym majątkiem
    właściciela.
    Zapis że "przychody z rachunków utrzymywanych w związku z DG" są
    przychodami z DG w sumie jest... korzystny dla podatnika.
    Mianowicie zwalnia od problemu rozważania czy koszty związane z rachunkiem
    mozna wrzucać w KUP DG :)

    > Ze strony mbanku: "mBIZNES max jest przeznaczone
    > dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub
    > wykonujących wolny zawód, a także dla Spółek Cywilnych i Jawnych.

    :)

    Otóż to.

    A jak się ma to do relacji "wykorzystywania w celu firmowym"?

    Albo inaczej mówiąc - jakie przelewy za czynności gospodarcze
    wysyłasz do i przyjmujesz od swoich kontrahentów?

    pzdr, Gotfryd

  • 48. Data: 2007-01-12 13:31:44
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    napisał w wiadomości news:45a77a3e$1@news.home.net.pl...
    > Sorki, chciałem wkleić tylko treść.

    No ale w którym miekscu gdziekolwiek wynika, że podatek od odsetek jest
    odprowadzany?

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 49. Data: 2007-01-12 16:16:59
    Od: "Jacek" <g...@g...com>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701121318500.4040@athlon64...

    > A jak się ma to do relacji "wykorzystywania w celu firmowym"?
    >
    > Albo inaczej mówiąc - jakie przelewy za czynności gospodarcze
    > wysyłasz do i przyjmujesz od swoich kontrahentów?

    OK, chyba zrozumiałem wywód :) Zgadzam się z tym co napisałeś.

    Teraz jeszcze pozostaje do wyjaśnienia dlaczego dla konta mbiznes max spółki
    cywilnej nie jest pobierany podatek od odsetek. Czy chodzi o to że spółka
    cywilna nie jest podmiotem podatku dochodowego, lecz są nim wspólnicy?
    Wspólnicy ci poza kontem mbiznes i mbiznes max nie mają w mbanku innych
    rachunków.
    Muszę to przemyślec na spokojnie bo teraz jestem po ciężkim dniu w pracy i
    cięzko mi się skupić ;)

    Pozdrawiam.

  • 50. Data: 2007-01-12 17:31:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > cywilnej nie jest pobierany podatek od odsetek. Czy chodzi o to że spółka
    > cywilna nie jest podmiotem podatku dochodowego, lecz są nim wspólnicy?

    IMHO tak.
    A że bank odsetki pobiera "ryczłtem", to nic się nie zmienia :)

    pzdr, Gotfryd