  • 81. Data: 2009-02-14 13:26:22
    Temat: Re: mala ksiegowosc RP
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    news:gn6cbi$egv$2@news.interia.pl...
> [...]
    > stabilnie. ale nadal działa woooooooooooooooooooooooooooooooooooolno.
    >
    > Na tym samym sprzęcie Kubuntu już za czasów 1GiB chodziło normalnie.
    >
    > Za to na Acerze sprzed 3 lat (512 pamięci, 1 rdzeń 1.5 bodajże), XP chodzi
    > jak burza. Nie wiem co takiego cudnego jest w Wiście (poza wkurwiającymi
    > okienkami, nie pozwalającymi niczego uruchomić i nowym interfejsem,
    > którego
    > się kuźwa trzeba uczyć od zera), że wymaga superwypaśnego sprzętu i na
    > dwurdzeniowym Thinkpadzie (2x1800) z 3GiBami ramu chodzi mułowato.

    moze kwestia karty graficznej, jezeli chodzi o viste z przezroczystymi
    okienkami.
    Nie twierdze ze jest zajebista, twierdze tylko ze jej wolne dzialanie
    wystepuje TYLKO U OSOB
    ktore posiadaja nie przystosowany do jej wymagan sprzet.

    --
    http://szacuneczek.org.pl - oprogramowanie dedykowane, aplikacje internetowe
    pisane na zlecenie, oraz oprogramowanie do e-handlu

  • 82. Data: 2009-02-14 14:54:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 14 luty 2009 14:06
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > [...]
    >
    > Podmień "Vista" na "XP" a "XP" na "98" i przejrzyj sobie archiwa grup.
    > Wtedy XP był tym złym.

    Bo i w 2001 roku tak było. Ale nieco z niewiedzy userów, nieco z powodu
    piractwa (próba instalacji XP na maszynach do 98). Ale teraz mam nowego,
    TEGOROCZNEGO (no już tamtorocznego :D) thinkpada, z nalepką Vista Śwista.
    Dwurdzeniowy procek 1,8, pamięć dokupiona ponad to co producent dał...

    Poza tym, wyskakujące 30 okienek blokujących działania też miłe nie jest.

    Również zmiana interfejsu jest przykra. XP działało i wyglądało tak samo jak
    98. A teraz po 10 latach nagle zmiana na coś zupełnie innego.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 83. Data: 2009-02-14 15:00:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 14 luty 2009 14:26
    wasz znak: <gn6gq8$324$1@inews.gazeta.pl>):

    > moze kwestia karty graficznej, jezeli chodzi o viste z przezroczystymi
    > okienkami.

    A gdzieżbym tam jakieś badziewne przeźrocza włączał. Nawet wygląd starałem
    się maksymalnie poustawiać na klasyczny ala 98. Zero upiększeń w
    stylu ,,pojebany zegarek na glutożelkowym pasku''.

    > Nie twierdze ze jest zajebista, twierdze tylko ze jej wolne dzialanie
    > wystepuje TYLKO U OSOB
    > ktore posiadaja nie przystosowany do jej wymagan sprzet.

    Ale ja posiadam podobnoż przystosowany. Miał taką nalepkę, był w zestawie z
    Wiśtą. To nie, że akurat se spiraciłem wiśtę na swojego Pentium 100 z 16
    ramu.

    Poza tym, Wiśta nie niesie żadnych nowości. Mógł pozostać XP, to by na
    współczesnym sprzęcie działał idealnie.

    XP niósł sporą zmianę jakości w stosunku do 98, ale Wiśta nie niesie przecie
    nic. Ewentualnie dla wielbicieli glutożelek i innych udziwniaczy można
    dołożyć coś jak PLUS w czasach 98.

  • 84. Data: 2009-02-14 15:09:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 10 luty 2009 16:41
    (autor ąćęłńóśźż
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gms77g$5a6$1@news.wp.pl>):

    Czy ktoś z Was ma Kadry i Płace z tej samej serii? Chciałbym se potestować.

  • 85. Data: 2009-02-14 15:11:28
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Ale ja posiadam podobnoż przystosowany. Miał taką nalepkę, był w zestawie
    > Wiśtą. To nie, że akurat se spiraciłem wiśtę na swojego Pentium 100 z 16
    > ramu.

    a to MS ma juz w stanach sprawe za oszukiwanie ludzi w sprawie wymagan.

    U mnie smiga bardzo ladnie. Dlatego dziwia mnie niektore opinie.

  • 86. Data: 2009-02-14 15:11:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-14, Tristan <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > TEGOROCZNEGO (no już tamtorocznego :D) thinkpada, z nalepką Vista Śwista.
    > Dwurdzeniowy procek 1,8, pamięć dokupiona ponad to co producent dał...

    Ja też mam "tegoroczny" model i Vista sprawuje się lepiej niż XP na
    innej maszynie rok temu (też ubiegłorocznej). 90% narzekaczy albo nie
    widziało na oczy Visty, albo popsuło ją sobie "optymalizując" ustawienia
    systemu w imię "ja wiem lepiej jak to ustawić" (prefetch, superfetch i
    inne rzeczy).

    > Poza tym, wyskakujące 30 okienek blokujących działania też miłe nie jest.

    Ja nie mam ani jednego. Ale widać ja go używam do pracy a nie ciągłego
    grzebania w komponentach :-P

    > Również zmiana interfejsu jest przykra. XP działało i wyglądało tak samo jak
    > 98. A teraz po 10 latach nagle zmiana na coś zupełnie innego.

    Oj straszne te zmiany. ;>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2009-02-14 15:12:29
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <gms77g$5a6$1@news.wp.pl>):

    > Czy ktoś z Was ma Kadry i Płace z tej samej serii? Chciałbym se

    a tez RP sprzedaje?

    P.

  • 88. Data: 2009-02-14 15:38:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 14 luty 2009 16:11
    (autor Wojciech Bancer
> [...]
    > widziało na oczy Visty, albo popsuło ją sobie "optymalizując" ustawienia
    > systemu w imię "ja wiem lepiej jak to ustawić" (prefetch, superfetch i

    Nic nie zmieniałem. Nie używam Wisty. Kupiłem ją z klaptopem w maju. We
    wrześniu musiałem napisać mały programik dla Windows, więc odpaliłem.
    Wieszała się jak świnia. Domyślne ustawienia. Tak jak przyszła z laptopem.
    Poszedłem do sklepu, zainwestowałem w te 2GiB i teraz przy 3GiB się nie
    wiesza ale nadal działa wolno.

    jedyne zmiany jakie robiłem w konfiguracji, to ustawienie wyglądu jako
    klasyczny. Nawet nie wiem co to znaczy te twoje prefetch. Czy to coś
    związane z grafiką? Jak tak, to to może być przyczyna, bo ja mam laptopa
    biurowego, a nie do gier. Więc może, jak to ktoś tu już napisał, Wista jest
    jak gra... Wymaga miliona dupalaczy graficznych. Ja nie gram i nigdy nie
    grałem w gry inne niż proste 2D, więc się na tym nie znam. Tak czy siak,
    laptop przyszedł z nalepką Wiśta Śwista i nie działał z nią, choć była
    fabrycznie zainstalowana.

    Więc nie wiem jakie bulwa nać ma wymagania ten dziki system.

    > Oj straszne te zmiany. ;>

    No niestety. Dla mnie komp jest jak telewizor. Nie fascynuje się nim, nie
    grzebię w bebechach. Ma działać i już. I jak nagle muszę uczyć się od nowa
    (po dziesięcioleciach doświadczeń) czegoś zupełnie nieintuicyjnego (jakoś z
    3.11 na 95 się przesiadłem w miarę bezboleśnie (choć może temu, że młody
    byłem)), to jest to wada. Zresztą kiedyś musiałem naprawić bazę z płatnika
    i helpdesk zażądał Accessa mniejszego niż 2007, bo ,,w 2007 se ne da albo
    chuj wie gdzie'', więc stałość interfejsu też jest ważna.

  • 89. Data: 2009-02-14 15:38:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    wasz znak: <gn6mv9$2et$1@inews.gazeta.pl>):

    > a to MS ma juz w stanach sprawe za oszukiwanie ludzi w sprawie wymagan.

    No to kurwa bosko. A Lenovo też ma? Bo kupiłem go z Wiśtą jako zestaw.

    > U mnie smiga bardzo ladnie. Dlatego dziwia mnie niektore opinie.

    Ale jaki masz sprzęt? Ja podałem jaki ja mam.

  • 90. Data: 2009-02-14 15:42:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 14 luty 2009 16:12
    wasz znak: <gn6n17$2l2$1@inews.gazeta.pl>):

    > a tez RP sprzedaje?

    No tak wygląda:
    http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/kp.html
    ale wychodzi na to, że 2004 ostatnia wersja była. Ale może zmian w
    przepisach nie było, to wystarczy?