  • 11. Data: 2011-12-27 20:17:31
    Temat: Re: nabycie spadku po ojcu na podst. testamentu
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Z testamentem bezpieczniej dla Ciebie, w sumie to nigdy nie wiadomo, ile
    dzieci Twojego Ojca jeszcze się mogłoby znaleźć i wzruszać postanowienie
    sądu, albo jakaś żona z Las Vegas ;-)
    A tak to najwyżej zachowek im przysługuje.

    -----
    > Tak, jak pisałem , nabyłem na podstawie testamentu , gdyż miało to dla mnie
    bardziej wartość symboliczną, choć na podstawie ustawy nabyłbym dokładnie to
    samo i tyle samo.

  • 12. Data: 2011-12-27 20:56:18
    Temat: Re: nabvycie spadku po ojcu na podst. testamentu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/26/2011 11:11 PM, fotd wrote:

    > Jakoś tak się zablkokowałem, że testament może dotyczyć nie tylko
    > tego,który dziedziczy ustawowo,a praktycznie każdego, że przez to
    > uznałem, że nie jest dziedziczeniem, a w istocie jest. Dziękuję za
    > wyklarowanie. Po raz pierwszy w życiu mam do czynienia z tego typu
    > sytuacją.

    > W takim razie "zapis" należałoby zaznaczyć, gdybym był np. osobą obcą i
    > otrzymałbym jedynie jakąś część majątku?

    to zalezy od sformułowania w testamencie

    jesli testament brzmi , że 30% majątku daję osobie x, to jest to
    dziedziczenie,
    jesli testament brzmi, a samochód zapisuję osobie x, to jest to zapis
    testamentowy i nie ma nic wspolnego z dziedziczeniem (no prawie).

    > Jako dokument potwierdzający rozumiem, że wskazuję "orzeczenie sądu" i
    > nie zaznaczam testamentu,który jest zdeponowany w sądzie ?

    TESTAMENT!!!