  • 11. Data: 2004-12-01 12:27:46
    Temat: Re: niższy podatek vat 19% - jakie korzyści
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    1 Dec 2004 13:17:14 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, jas napisał(a):

    > zgoda

    > niezgoda
    >
    > faktura liczona od cenny brutto czyli Vat =798zł pprzy stawce 19%

    Jeżeli masz uzgodnione ceny brutto - to zgodzę się z tobą.
    Ale w ten sposób to Ty *podniosłeś* klientowi cenę - i na tym zarobiłeś, a
    nie na podatku VAT.
    IMHO w większości przypadków stosuje się w umowach z kontrahentami ceny
    netto - a wtedy ma zastosowanie przypadek przeze mnie wcześniej opisany.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2004-12-01 12:37:04
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/1/2004 1:17 PM, Użytkownik jas napisał:

    > Czyli różnice widać od razu bez wyliczeń - jestem na plusie 78zł
    > oczywiście im więcej zarobię tym więcej zyskam przy założeniu że zostanie
    > wprowadzona stawka 19% czego już sobie życzę

    Pod warunkiem, że klient nie umie liczyć i nie pójdzie sobie do
    sprzedawcy, który obniży (klienci detaliczni, czy raczej nie płatnicy
    VAT)/utrzyma cenę (płatnicy VAT).

    --
    gefragt

  • 13. Data: 2004-12-01 13:24:36
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > IMHO w większości przypadków stosuje się w umowach z kontrahentami ceny
    > netto - a wtedy ma zastosowanie przypadek przeze mnie wcześniej opisany.

    Tu też się nie mogę zgodzić a już wyjaśniam dlaczego
    1 Przed wejściem na Vat odprowadzałem jak każdy przedsiębiorca podatek
    dochodowy - jestem zleceniobiorcą i prowadzę DG dla zleceniodawcy który jest
    zwolniony z płacenia podatku Vat.
    2 Po wejściu na Vat doszedł mi drugi podatek i można powiedzieć że ja na tym
    sporo straciłem ponieważ wystawiając faktury Vat tak jak dotychczas muszę
    dodatkowo odrowadzać Vat. Wcześniej też przykładowo wystawiałem rachunek na
    5000zł ale martwiłem się wtedy tylko i wyłącznie podatkiem dochodowym
    a teraz wystawiam Fakturki Vat na 5000zł i martwię się podatkiem dochodowym i
    do tego Vat. Także nie podniosłem ceny klientowi:)
    Dlatego pojawiło się na forum moje pytanie co zyskaliby przedsiębiorcy w
    podobnej sytuacji tak jak ja - jak wychodzi z wyliczeń - wprowadzenie stawki
    19% w moim i w wielu innych przypadkach choć po troszę zrekompensowałoby
    płacenie tego Vat-u. Inaczej wyglądałaby sprawa gdyby zleceniodawca nie był
    zwolniony z tego podatku - mógłbym wtedy w momencie przechodzenia na Vat
    doliczyć do faktury te 22% i wszystko byłoby ok - on by sobie ten Vat odliczył
    a ja bym nic nie stracił - tylko zyskał ale realia są troszkę inne:)
    Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi
    pzdr jas

  • 14. Data: 2004-12-01 20:17:38
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wprowadzenie stawki
    > 19% w moim i w wielu innych przypadkach choć po troszę

    ależ dyskusja,
    przecież jak Twój zleceniodawca zobaczy, że kwota faktury nie spadła
    pomimo wprowadzenia niższego
    vatu (-3%= ~150pln sobie wymyśli) to Ciebei uzna za zdziercę i
    kapitalistę,
    a następnie każe Ci wystawić fakturę na takie samo netto+19%Vat

    Inaczej wyglądałaby sprawa gdyby zleceniodawca nie był
    > zwolniony z tego podatku - mógłbym wtedy w momencie przechodzenia na
    Vat
    > doliczyć do faktury te 22% i wszystko byłoby ok -

    i trzeba było to zrobić,
    Koszt twojej usługi był stały, ktoś dołożył Ci obciążeń podatkowych,
    więc Ty je powinieneś przenieść na odbiorcę, (konstrukcja Vat i zalety
    bycia vatowcem)

    on by sobie ten Vat odliczył
    > a ja bym nic nie stracił - tylko zyskał ale realia są troszkę inne:)

    mógł być vatowcem...

    > Dziękuję za wszelkie podpowiedzi i odpowiedzi
    > pzdr jas

    regent...

  • 15. Data: 2004-12-01 21:47:40
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Koszt twojej usługi był stały, ktoś dołożył Ci obciążeń podatkowych,
    > więc Ty je powinieneś przenieść na odbiorcę, (konstrukcja Vat i zalety

    a czy wiadomo ci że pewne usługi są zwolnione z VAT-u?
    i że doliczając Vat ze swojej strony obciążyłbym 22% Vat-em swojego
    zleceniodawcę który nie mógłby sobie tego Vat-u odliczyć skoro usługa jest
    zwolniona z Vat-u to musiałby dołożyć te 22% za friko - wiadoma rzecz ja bym
    skorzystał ale nie skorzystam:)

  • 16. Data: 2004-12-01 23:35:25
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    ale nie napisałeś, czy zleceniodawca pozwoli Ci podnieść cenę netto???

    regent...
    (ciekawski...)

  • 17. Data: 2004-12-02 07:14:56
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale nie napisałeś, czy zleceniodawca pozwoli Ci podnieść cenę netto???

    A jakie to będzie znaczenie dla mojego zleceniodawcy skoro od kilku lat
    współpracuję i co miesiąc wystawiam dokładnie na tę samą kwotę ( wcześniej
    rachunki) teraz faktury Vat. Dwa lata temu załóżmy było to 5000zł i obecnie
    jest 5000zł. Wcześniej on nie odliczał sobie Vat-u teraz nie odlicza i przy
    stawce 19% też nie będzie odliczał - ja skorzystam a on nie straci:)
    tyle na razie
    pzdr jas