  • 11. Data: 2005-06-21 14:45:25
    Temat: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:

    dochodowego;

    > To co ja, biedny mam zrobić, jeśli :
    > a) Prowadzę DG
    > b) Do tejże DG wykorzystuję samochód osobowy nie wprowadzony do EŚT, a
    > ponoszone w związku z jego wykorzystywaniem koszty rozliczam na zasadzie
    > tzw. kilometrówki

    Wprowadzić do ewidencji.

  • 12. Data: 2005-06-21 15:30:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Magdalena B wrote:

    > Art 88 ust. 1 pkt 2 Ustawy VAT
    > A wydatki na paliwo do samochodu nie wprowadzonego do EŚT nie są
    > K.U.P.

    Ciekawe rzeczy opowiadacie.
    Ten przepis trochę nijak się ma do stanu rzeczy w pytaniu.
    Jeśli prowadzi kilometrówkę "inteligentnie"
    (tzn ma odpowiedio duży limit i rozważania o tym co ustawodawca
    chciał powiedzieć w art 88.1 zostawimy na boku),
    to niby dlaczego nie ma prawa do odliczenia VAT
    od zakupów innych niż paliwo do tego auta?
    Nie ma takiego wyłączenia w przepisach.

  • 13. Data: 2005-06-21 18:37:51
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wprowadzić do ewidencji.

    Re : A jak nie, to co ? Fiskus portfel mi uszczupli ? Jeśli spróbuje - to
    będę hodowcą odsetek (to ponoć najlepszy interes).

  • 14. Data: 2005-06-21 18:39:17
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    > Nie ma takiego wyłączenia w przepisach.

    Re : Magdalenka twierdzi, że jest. Kobiecie waść nie wierzysz ?!

  • 15. Data: 2005-06-21 19:24:58
    Od: Hubert Sokolowski <w...@o...pl>

    Witam!

    Dziekuje za odpowiedzi. Jednak nie rozwialy one moich
    watpliwosci. Chyba poprostu wprowadze ten samochod do
    ewidencji, o ile to nie wiaze sie z jakimis kosztami.
    Czy ma to jakies znaczenie, ze uzywam go zarowno w DG
    jak i prywatnie?

    Pozdrawiam
    hs

  • 16. Data: 2005-06-21 19:54:32
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Hubert Sokolowski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ewidencji, o ile to nie wiaze sie z jakimis kosztami.
    > Czy ma to jakies znaczenie, ze uzywam go zarowno w DG

    Re : Oczywiście, że ma. Samochód wprowadzony do EŚT jest samochodem
    FIRMOWYM. Jeśli użyjesz go dla celów prywatnych - to osiągasz wirtualny
    przychód - jednocześnie takiż przychód osiąga Twoja firma. Formalnie na
    jazdy prywatne musiałbyś wynajmować samochód od firmy (uwaga : stawki
    "rynkowe" - inne fiskus może zakwestionować). Ale to jest bardziej w teorii.
    Udowodnienie, że księgujesz wszelkie (no bo samochód firmowy) koszty jego
    utrzymania w KUP (bez żadnej tam kilometrówki) , a faktycznie częściowo
    wykorzystujesz go dla pozafirmowych celów - jest dość trudne do udowodnienia
    (jeśli sam w przypływie szczerości nie przyznasz się do tego). Fiskus
    onegdaj imał się metody "no to czym pan jeździ prywatnie?". Myślący
    odpowiadali "37A" z przesiadką na "19", albo rowerem. Mniej inteligentni ku
    zadowoleniu fiskusa odpowiadali "też tym samochodem" .
    Wprowadzenie do EŚT ma jedną zaletę : masz w kosztach odpisy amortyzacyjne i
    wszelkie wydatki w KUP (tylko benzyna brutto - reszta netto i odliczasz
    VAT ).
    Ale przy ew. likwidacji DG masz "do tyłu".
    Nie wprowadzenie do EŚT powoduje, że musisz rozliczać koszty kilometrówką (z
    VAT-em podobnie jak przy wersji EŚT, ale teraz również VAT limituje
    kilometrówka). A przy likwidacji samochód jest obojętny.
    Dla wyboru korzystniejszej wersji przeprowadź sobie symulację (ile jeździsz,
    czy samochód często wymaga napraw, zużycie paliwa, wartość samochodu itp)
    dla dwóch wersji.
    Generalnie przy drogich samochodach opłaca się EŚT ze względu na wysokie
    odpisy amortyzacyjne (uwaga na próg wartości samochodu), no i nie dać się
    złapać (czytaj : to nie moja ręka) na wykorzystywaniu samochodu dla celów
    prywatnych.

  • 17. Data: 2005-06-21 20:20:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:d99n3c$1ag$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Re : A jak nie, to co ? Fiskus portfel mi uszczupli ?

    A jakże.
    Na chłopski rozum - jeśli auto nie jest wprowadzone do ewidencji, to znaczy
    że nie jest własnością firmy.
    A nie można odliczać VAT od kosztów kogoś innego, może to zrobić właściciel
    i wystawić firmie fakturę VAT - wtedy to odliczysz.
    Na tej samej zasadzie nie możesz odliczyć VAT od kosztów napraw prywatnego
    samochoduTwojego pracownika.
    A kilometrówka którą zwracasz jemu (albo sobie) już zawiera w sobie koszt
    VAT.

  • 18. Data: 2005-06-21 20:21:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > watpliwosci. Chyba poprostu wprowadze ten samochod do
    > ewidencji, o ile to nie wiaze sie z jakimis kosztami.

    Bezpośrednio nie.
    Ale jak go sprzedasz i zarobisz na tym zapłacisz podatek od dochodu.

    > Czy ma to jakies znaczenie, ze uzywam go zarowno w DG
    > jak i prywatnie?

    Ma.
    Przynajmniej teoretycznie nie masz do tego prawa, chyba że będziesz się
    kosztami dzielił z własną firmą (VAT-em oczywiście też).

  • 19. Data: 2005-06-21 22:32:14
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Re : Magdalenka twierdzi, że jest. Kobiecie waść nie wierzysz ?!

    fascynujący wątek...
    pytanie do "Magdaleny B" i "jarmulowicz k..."

    dlaczego tak kategoryczne NIE ???

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 20. Data: 2005-06-22 05:36:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > A nie można odliczać VAT od kosztów kogoś innego, może to zrobić
    > właściciel i wystawić firmie fakturę VAT - wtedy to odliczysz.

    A kto powiedział, że faktura musi być na właściciela
    pojazdu w ogóle?
    Do odliczenia VAT wystarczy faktura wystawiona
    na mnie, a samochód to nie musi być nawet mój.
    Wystarczy, że ten zakup związany był z usykaniem przychodu.

    A to zupełnie inna kwestia.
    Oczywiście wiesz, że można tak zrobić,
    żeby i ten VAT też odliczyć.