  • 21. Data: 2009-06-15 08:10:56
    Temat: Re: p?aae ZUS 50% w UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-06-2009 o 09:31:19 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > http://www.miasik.net/articles/umowa.html

    Z .podatki robi nam się .anarchokapitalizm ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 22. Data: 2009-06-15 08:46:32
    Temat: Re: płać ZUS 50% w UE
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Liwiusz pisze:
    > Nadinterpretujesz.
    >
    > "Osoby prowadzące działalność gospodarczą w Polsce
    > wyrejestrowują się całkowicie z ZUS i są zatrudniani przez firmę
    > mającą siedzibę w Anglii."
    >
    > Co nie oznacza, że przestają prowadzić DG w Polsce. Mają nadal otwartą
    > DG, i dalej sobie zawierają normalne umowy z DG, albo prowadzą swój
    > warzywniak, ale z tego powodu, że mają etat w UK, nie muszą płacić
    > żadnego ZUSu w Polsce. I na tym ten "myk" polega :)

    A czego wnioskujesz że nie muszą płacić zdrowotnego?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2009-06-15 08:57:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maddy pisze:

    > A czego wnioskujesz że nie muszą płacić zdrowotnego?

    Bo zgodnie z pewną dyrektywą EU ubezpieczenie zdrowotne w jednym
    kraju zwalnia z płacenia zdrowotnego w innym (i społecznego). Za sprawą
    Michała krąży w sieci opinia ZUSu w tej sprawie, zdaje się, że
    umieszczałem już cytaty na którejś grupie, ale teraz nie udaje mi się
    tego wygooglować.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-06-15 09:29:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > Michała krąży w sieci opinia ZUSu w tej sprawie, zdaje się, że
    > umieszczałem już cytaty na którejś grupie, ale teraz nie udaje mi się

    Chodzi prawdopodobnie o rozpozrządzenie nr 1408/71 z 14 czerwca 1971 w
    sprawie stosowania systemów zabezpieczenia społecznego do pracowników
    najemnych i ich rodzin przemieszczających się we Wspólnocie (Dz. U. L
    149 z 5.7.1971 - Akt numer: 31971R1408).

    Piotrek