  • 21. Data: 2009-07-14 19:37:06
    Temat: Re: [press] Podatek progresywny zaskarżony do TK
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 21:12:45 Jacek <p...@c...cy> napisał(a):

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Państwo wydatków nie liczy i wcale się nimi wbrew pozorom nie przejmuje.
    > A machina biurokratyczna jest nie do ruszenia.Ona się ciagle rozmnaża.

    ...o czym mówi prawo Parkinsona.
    Przy czym nie rozmnaża się ciągle - w pewnym momencie pada i cały
    ciąg zdarzeń zaczyna się od nowa. Najwyraźniej my jesteśmy gdzieś u kresu
    kolejnego Cesarstwa Rzymskiego, chociaż finał może być dopiero za ładnych parę lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 22. Data: 2009-07-14 19:59:50
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > ciąg zdarzeń zaczyna się od nowa. Najwyraźniej my jesteśmy gdzieś u kresu
    > kolejnego Cesarstwa Rzymskiego, chociaż finał może być dopiero za

    Masz rację,ale ja tak w perspektywie kilku pokoleń pisałem.

  • 23. Data: 2009-07-14 20:14:49
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Rozwarstwienie bierze się stąd że jeśli np. chcesz legalnie zacząć sprzedawać
    > kanapki na budowach to zanim zaczniesz to już skończysz i zasilisz
    > szeregi bezrobotnych albo szarą strefę.

    Ja widze szklany sufit nieco wyzej.

    > Innymi słowy proponujesz, zamiast uwolnienia energii tych na dole,
    > złapanie za łeb tych na górze. To jest takie z deka bolszewickie,
    > bo ani Ci na dole nie będą się bogacić, ani ci na górze nie będą już
    > się tak bogacić. Czyli wszyscy tracą.

    Blad. Mysle o lapaniu do redystrybucji tych, ktorzy w rok...dwa
    i to nie w strefie wynalazczosci lapia sie nagle na dochody rzedu
    milionow. Mozesz mi powiedziec, jakie to decyzje strategiczne
    podejmuje prezenter w TVP koszacy kilkadziesiat tysiecy miesiecznie
    albo kadrowa w PeKaO SA bioraca 110 tys. zl miesiecznie. No?
    I prosze mi nie sadzic tekstow o tym, ze zasluzyli, bo w takich
    molochach to jeden najemnik funduje drugiemu najemnikowi.

    Pomysl tez o aferzystach, ktorzy w latach dziewiecdziesiatych wspieli
    sie na zlodziejsko-nomenklaturowej prywatyzacji 'za zlotowke'. Ich
    przychowek wystartuje z zupelnie innego pulapu tylko dlatego ze
    ojciec byl zlodziejem. Jak masz watpliwosci to poczytaj sobie
    wypowiedzi Gatesa lub Buffeta na temat podatkow spadkowych
    i od darowizn. Trudno ich uwazac za socjalistow, a zdanie maja
    zblizone. Obecny system buduje sztywna oligarchie w krotkim terminie
    a system kastowy w dluzszym. Do obalenia wylacznie w kryterium ulicznym.
    To tlumaczy w sporej mierze deprecjacje systemu edukacyjnego. Dzieci
    oligarchii wyksztalca sie na Zachodzie, reszta dostanie minimum tu.
    Obecna oligarchia wyciagnela wnioski z bledow komuny: nie ksztalci
    swoich grabazy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 24. Data: 2009-07-14 20:19:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > A dlaczego nie pogłówny? 8-)

    Generujac wlasny dochod obciazasz infrastrukture panstwa.
    W pierwszym przyblizeniu proporcjonalnie do uzyskiwanego
    dochodu. Dyskusyjna jest sprawa, czy sa czlony wyzszych
    rzedow, ktore uzasadnialaby progresje skali. Poglowny
    ma sens przy swiadczeniach osobowo-rzeczowych np.
    taka powinna byc skladka na NFZ. W przypadku dochodow
    to juz nie zachodzi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2009-07-14 20:28:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Liwiusz napisal:
    > Pogłówny jest ideą prostych i niskich podatków.

    Prostych i niskich dla zarabiajacych bardzo duzo. Uzyskujac
    swoj dochod obciazasz infrastrukture panstwa. W pierwszym
    przyblizeniu proporcjonalnie do dochodu. Byc moze sa znaczace
    czlony wyzszych rzedow. Pierwszy przypadek daje skale liniowa,
    drugi progresywne. Nigdy nie jest tak, ze obciazenie insrastruktury
    jest STALE. Biznesmen jezdzacy w interesach zuzywa chocby drogi
    w wiekszym stopniu niz etatowiec siedzacy na miejscu lub
    emeryt. Podatki w swojej zasadniczej czesci ida na utrzymanie
    tej infrastruktury.

    Poglowny ma sens wtedy, gdy swiadczenia uzyskiwane w zamian
    za podatek sa rzeczowe i mniej wiecej rowne np. zdrowotne.
    I tu wlasnie powinna byc stala skladka poglowna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2009-07-14 20:54:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 22:28:54 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > w wiekszym stopniu niz etatowiec siedzacy na miejscu lub
    > emeryt. Podatki w swojej zasadniczej czesci ida na utrzymanie

    To już kwestia tego gdzie się zatrzymamy. Jeśli uznamy że socjalizm
    stwarza problemy które potem bohatersko rozwiązuje, to tak
    - drogi są publiczne, a więc niczyje, więc bogaty musi płacić
    większe podatki, bo gdyby jeździł po prywatnych, to przecież płaciłby większe opłaty.

    Tak można dyskutować do emerytury i każdy zostanie przy swoim.

    Jest jeden problem - podatek dochodowy oprócz funkcji fiskalnej
    pełni funkcję inwigilacyjną.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 27. Data: 2009-07-14 21:03:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
> [...]
    > - drogi są publiczne, a więc niczyje, więc bogaty musi płacić
    > większe podatki, bo gdyby jeździł po prywatnych, to przecież płaciłby większe

    Kapitalizm jak widac po ostatnich wydarzeniach stwarza nie mniejsze
    i rownie bohatersko je rozwiazuje z publicznych pieniedzy.
    A co do prywatnych drog: wybacz, ale ja dosc czesto musze
    jezdzic A4 Krk-Kt i szlag mnie trafia za kazdym razem,
    gdy trace czas w kolejce do bramek. Obsmiane winietki Pola
    bylyby wielkroc lepszym rozwiazaniem. To tyle w kwestii
    ponoc bezwzglednej wyzszosci prywatnego nad publicznym.

    > Tak można dyskutować do emerytury i każdy zostanie przy swoim.

    My tak, ale ci wyzej usiluja nam wedlug swoich wizji swiat
    kreowac. I to juz nie jest zabawne.

    > Jest jeden problem - podatek dochodowy oprócz funkcji fiskalnej
    > pełni funkcję inwigilacyjną.

    No i? Jak kaza ci w dalszym ciagu wpisywac wszystkie kwoty
    nawet bez odprowadzania podatku to cos sie zmieni? Jak chcesz
    zmusic lekarzy do wprowadzenia kas fiskalnych, to wystarczy
    dac minimalna, sladowa ulge na leczenie dokumentowana rachunkami :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 28. Data: 2009-07-14 21:25:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 22:14:49 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > I prosze mi nie sadzic tekstow o tym, ze zasluzyli, bo w takich
    > molochach to jeden najemnik funduje drugiemu najemnikowi.

    A co mnie interesuje to ile kto zarabia.? Byle nie na koszt podatnika
    i mi wystarczy.
    Ja też chce zarabiać 110 tys. miesięcznie i nie mam ochoty żebyś
    np Ty mi tego zabraniał w jakikolwiek sposób.

    > Pomysl tez o aferzystach, ktorzy w latach dziewiecdziesiatych wspieli
    > sie na zlodziejsko-nomenklaturowej prywatyzacji 'za zlotowke'.

    Skoro mamy aferzystę to powinnismy mieć dla niego kryminał.
    Podatki nie służą do zastępowania sądów i więzień.

> [...]
    > wypowiedzi Gatesa lub Buffeta na temat podatkow spadkowych
    > i od darowizn. Trudno ich uwazac za socjalistow, a zdanie maja

    Skoro już podpierasz się "aŁtorytetami", to podeprzyj się "aŁtorytetem"
    źródłowym:

    http://www.marxists.org/archive/marx/iwma/documents/
    1869/inheritance-speech.htm

    Wygląda jak kaczka, kwacze jak kaczka, chodzi jak kaczka,
    to nie ma żadnego znaczenia że pozoruje się na gołębia.

    (Swoją droga świetna strona, oprócz klasyków Marksa, polecam również
    porównać prace Trockiego z dzisiejszymi doniesieniami prasowymi)

> [...]
    > oligarchii wyksztalca sie na Zachodzie, reszta dostanie minimum tu.
    > Obecna oligarchia wyciagnela wnioski z bledow komuny: nie ksztalci

    Każdy tzw. system ciągnie w stronę oligarchii - bo zawsze 1% społeczeństwa
    zdominuje pozostałe 99%, a i w obrębie tego 1% 1% będzie dominował.
    Kwestia jest tylko taka, żeby tak ustawić check&balances żeby maksymalnie
    ten proces opóźnić.

    Dlatego komunizm o którym pisał jeszcze Trocki nie ma racji bytu,
    bo zakładał że w radach pracowniczych (swoją drogą polecam porównanie
    rad pracowniczych z pism Marksa czy Trockiego z naszą obecną ustawą
    o radach pracowniczych) będzie następowała ciągła rotacja co zapobieże
    wykształceniu się biurokratycznej oligarchii. Oczywiście założenie
    było od początku błędne i dlatego zamiast komunizmu wykiełkował biurokratyczny
    totalitaryzm.

    Ale jak widać niezrażeni czynownicy jadą dalej, tym razem pod sztandarami
    sztandarami demokracji i wolności (czyli powrót do Marksa, tylko kolor zmieniony
    na błękitny).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 29. Data: 2009-07-14 21:41:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-07-2009 o 23:03:17 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Kapitalizm jak widac po ostatnich wydarzeniach stwarza nie mniejsze
    > i rownie bohatersko je rozwiazuje z publicznych pieniedzy.

    Jeżeli używasz etykietek w oderwaniu od ich znaczeń to masz rację.

> [...]
    > bylyby wielkroc lepszym rozwiazaniem. To tyle w kwestii
    > ponoc bezwzglednej wyzszosci prywatnego nad publicznym.

    Dla monopolu nie ma znaczenia czy jest prywatny czy publiczny

    > My tak, ale ci wyzej usiluja nam wedlug swoich wizji swiat
    > kreowac. I to juz nie jest zabawne.

    W odnodze obok sam masz pomysły na kreowanie świata,
    to czemu się dziwisz że ci wyżej też chcą sobie pokreować.
    Zwłaszcza że czerwony manifest ma jeszcze kilka niezrealizowanych
    punktów i można się wykazać.

> [...]
    > zmusic lekarzy do wprowadzenia kas fiskalnych, to wystarczy
    > dac minimalna, sladowa ulge na leczenie dokumentowana rachunkami :)

    Paszporty i dowody biometryczne też nie są problemem?
    Bo dziwnym trafem fuhrer też wpadł na ten pomysł:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kenkarta

    Niestety kółko się zamyka

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 30. Data: 2009-07-14 22:40:46
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz mi powiedziec, jakie to decyzje strategiczne
    > podejmuje prezenter w TVP koszacy kilkadziesiat tysiecy miesiecznie
    > albo kadrowa w PeKaO SA bioraca 110 tys. zl miesiecznie. No?

    A jakie to ma znaczenie? Czy ktoś Ci broni zarabiać tyle samo?