  • 1. Data: 2004-04-13 15:43:09
    Temat: uwaga!! nazwisko Spółki dla ZUS
    Od: "agif" <a...@p...onet.pl>

    firmy - spółki którym konczy sie ważność certyfikatu / Płatnik /nie będą
    mogły odnowić go jak Spółka nie ma nazwiska :-)))((
    Programiści nie wiedzą że Spółka nie ma nazwiska, teraz będzie musiała sobie
    je nadać !!??

  • 2. Data: 2004-04-14 10:06:39
    Temat: Re: uwaga!! nazwisko Spółki dla ZUS
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    agif wrote:

    > firmy - spółki którym konczy sie ważnoœć certyfikatu / Płatnik /nie będš
    > mogły odnowić go jak Spółka nie ma nazwiska :-)))((
    > Programiœci nie wiedzš że Spółka nie ma nazwiska, teraz będzie musiała
    > sobie je nadać !!??

    Spolka (taka z ksh) ma nazwe...
    A spolka (taka z KC) nie jest przedsiebiorca...
    a przedsiebiorca jest wspolnik i nazwisko ma - nie musi sobie nowego
    nadawac.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-14 11:43:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bunio wrote:

    > Nie zgadzam się
    > Spółka jest osobą prawną więc musi posiadać pełną nazwę
    > zmień to w kartotece płatnika
    >
    > a jeśli osoba fizyczna to nie można wpisać nawy firmy tylko imię i
    > nazwisko
    >
    > F8 - > ustawić się na płatniku -> [otwórz do edycji dane zaznaczonego
    > płatnika] -> [typ płatnika ] zmienić na odpowiednią postać
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Właśnie ..... wydaje mi sie ze spółka jest osobą prawną .. czyżbym się
    > mylił ?????

    Spolka (cywilna) osoba prawna np nie jest...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-04-14 12:30:36
    Od: Bunio <a...@b...pl>

  • 5. Data: 2004-04-14 12:40:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bunio napisał:

    > Nie zgadzam się
    > Spółka jest osobą prawną więc musi posiadać pełną nazwę
    > zmień to w kartotece płatnika
    Może byc, nie musi.

    > a jeśli osoba fizyczna to nie można wpisać nawy firmy tylko imię i nazwisko
    Mozna, jeżeli to osoba fizyczna prowadząca DG. Ma i nazwe i imie i nazwisko.

    > Właśnie ..... wydaje mi sie ze spółka jest osobą prawną .. czyżbym się
    > mylił ?????

    Bardzo. Stwierdzenie że "spółka jest osoba prawną" w sytuacji gdy
    istnieje co najmniej jedna spółka niemająca osobowości prawnej jest
    nieprawdziwe.

    Spółka, np. cywilna, jawna, płaci ZUS jako spółka. Płatnikiem jest
    spółka która ma nazwe, ale nie ma nazwiska, a to są osobne pola.
    Jeżeli istotnie nie mozna odnowic certyfikatu gdy pole "nazwisko" jest
    puste to mamy niezle jaja. I to w sama wielkanoc ;-)

    Ja wynika z postu, przedpiśca nie sprawdził czy tak jest istotniei na
    dodatek niezbyt dokładnie przeczytał GDZIE wystepuje błąd.

    Maddy "nie mam na kim wypróbować"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-04-14 19:42:05
    Od: Bunio <o...@a...pl>

> [...]
    >
    > Ja wynika z postu, przedpiśca nie sprawdził czy tak jest istotniei na
    > dodatek niezbyt dokładnie przeczytał GDZIE wystepuje błąd.

    Droga Maddy ale myślę że myśląc skrótowo można (a nawet trzeba) przyjąć
    (a co najmniej do potrzeb płatnika) że spółka jest osobą prawną.

    Sprawa rozbija się też czy ZPA czy ZFA bo jeśli ZPA to chyba jest w
    miarę jasne że jest to ( uściślę że ze strony ZU$ bo na reszczie się nie
    znam) jednak osoba prawna czyli uzupełniamy pole nazwa pełna a nie
    nazwisko oraz wybieramy osoba prawna.

    Proponuję jednak zmienić i pozbyć się kłopotu a znaczenia to nie ma
    żadnego ponieważ już firma została zgłoszona do ZU$.

    A co do niezbyt dokładnego przeczytania ... nie wiem czy zauważyłaś że
    są oddzielne pola na imię i nazwisko a oddzielne na nazwę

    AAAAAAAAA i proponuję a nawet proszę nie brać odwetu za każdą cenę.

    pozdrawiam

    a szczególnie serdecznie pozdrawiam Maddy

  • 7. Data: 2004-04-14 21:07:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia śro 14. kwietnia 2004 13:43 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane bosz:

    > Spolka (cywilna) osoba prawna np nie jest...

    Z punktu widzenia ZUSu jest.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2004-04-15 09:58:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Tristan Alder wrote:

    > W odpowiedzi na pismo z dnia śro 14. kwietnia 2004 13:43 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane bosz:

    > Z punktu widzenia ZUSu jest.

    Nooo "z punktu widzenia ZUS" to co innego....

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-15 12:53:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, bosz wrote:

> [...]
    >+ > Z punktu widzenia ZUSu jest.
    >+
    >+ Nooo "z punktu widzenia ZUS" to co innego....

    ...to z punktu widzenia ZUS (jakby co) będzie z punktu podawał do
    sądu *spółkę cywilną*, tak ? :)

    A myślałem ;) że osobowość prawna to konkretny stan (prawny), wcale
    nie warunkujący istnienia obiektu (prawnego) i bycia przez ów
    obiekt np. podatnikiem VAT czy płatnikiem czegoś-tam... (znaczy:
    nie warunkuje to nie musi być zaraz "osobą" z grubej rury :),
    a przepisach zapisuje się "i innych jednostek...")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-04-16 09:02:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nie warunkuje to nie musi być zaraz "osobą" z grubej rury :),
    > a przepisach zapisuje się "i innych jednostek...")

    Alez Godfrydzie....
    Po prostu ZUS dzieli platnikow na osoby fizyczne i "pozostalych",
    a superprogram "platnik" owych posostalych nazywa "osobami prawnymi".

    Wiec z punktu widzenia rejestru platnikow Platnik -spolka
    nie jest "osoba fizyczna".

    Boguslaw