  • 31. Data: 2009-07-07 13:20:55
    Temat: Re: "zachęcałoby to innych Polaków do łamania prawa podatkowego"
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Bardzo ryzykowna teza.

    A w którym konkretnie miejscu? :)
    Chodzi mi oczywiście o nienaruszanie prawa podatkowego.

  • 32. Data: 2009-07-07 13:21:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > A w którym konkretnie miejscu? :)
    > Chodzi mi oczywiście o nienaruszanie prawa podatkowego.

    Bo _każdy_ argument jest dobry aby usprawiedliwić własną nieuczciwość. :(

    --
    spp

  • 33. Data: 2009-07-07 13:41:03
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:4a534bf7$1@news.home.net.pl...

    > Bo _każdy_ argument jest dobry aby usprawiedliwić własną nieuczciwość. :(

    Nie usprawiedliwiam niczyjej nieuczciwości, co najwyżej rozumiem jej
    genezę.
    Uważam przy tym, że przeciętni ludzie mieliby więcej powodów do bycia
    uczciwymi w sferze prawa podatkowego, gdyby mieli świadomość, że nikt ich
    nie okrada albo, że podatki, które odprowadzają do budżetu, idą na właściwe
    cele. Natomiast u nas od lat jest to samo - płacimy jedne z większych
    podatków na świecie, a ciągle słyszymy, że państwo nie ma na nic pieniędzy.
    Albo widzimy, że szkoły w mieście ledwo się trzymają na nogach, natomiast
    burmistrz postanowił postawić pomnik "ku czci". Albo mamy świadomość, że za
    błędy rządzących karę ponosi jedynie społeczeństwo i nic nie możemy z tym
    zrobić. Bo nie ma takiego prawa, które karałoby materialnie osobę
    bezpośrednio odpowiedzialną za szkody. I tak dalej - wymienić wszystko nie
    sposób.

  • 34. Data: 2009-07-07 13:47:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Nie usprawiedliwiam niczyjej nieuczciwości, co najwyżej rozumiem jej
    > genezę.

    A nie wrodzona chęć uzyskania jak największych efektów jak najmniejszym
    kosztem?

    --
    spp

  • 35. Data: 2009-07-07 14:04:46
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > A nie wrodzona chęć uzyskania jak największych efektów jak najmniejszym
    > kosztem?

    U niektórych pewnie też tak jest.
    Ale podam przykład z życia dla zobrazowania, o czym mówię. Są sobie składki
    na Radę Rodziców w szkole. Jeśli rodzice wiedzą, na co te składki idą,
    widzą efekty, są z tych efektów zadowoleni (np. wycieczki
    dla_wszystkich_dzieci, dofinansowanie obiadów dla_wszystkich_dzieci, zakup
    komputerów, sprzętu, zabawek dla_wszystkich_dzieci), to niejeden rodzic
    zapłaci nawet więcej, bo wyjdzie z założenia, że takie działanie ma sens.
    Jeśli natomiast 1/3 składek idzie na utrzymanie aparatu zbierającego i
    księgującego składki (nie wymyśliłem tego, historia z życia wzięta ;-), 1/3
    idzie na zakup jedzenia i ubrań dla_niewielkiej_, wyodrębnionej grupy
    dzieci potrzebujących i ostatnia 1/3 idzie na remont gabinetu dyrektora, to
    jak znam życie większość rodziców powie, że pieprzy taki interes i składki
    przestanie płacić. Tutaj jest na szczęście dowolność w opłatach, ale w
    przypadku podatków tej dowolności niestety nie ma, a struktura podziału
    podatków bardzo zbliżona ;-)

  • 36. Data: 2009-07-07 18:01:29
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 7 Lip, 15:41, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomościnews:4a534bf7$1@news.home.net.pl...
    >
    > Natomiast u nas od lat jest to samo - płacimy jedne z większych
    > podatków na świecie

    To mit (niestety / na szczescie - niepotrzebne skreslic). Zapoznaj sie
    z systemem pdoch Niemiec, Irlandii czy Szwecji, to zmienisz zdanie.
    Sprawdz tez, jak wyglada socjal w co poniektorych krajach UE (np
    chorobowe). Na tle UE mamy zupelnie przecietne obciazenia podatkowo-
    ubezpieczniowe, o ile nie jedne z nizszych.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 37. Data: 2009-07-07 18:14:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    glos pisze:

> [...]
    > chorobowe). Na tle UE mamy zupelnie przecietne obciazenia podatkowo-
    > ubezpieczniowe, o ile nie jedne z nizszych.

    Zaraz będzie standardowy tekst, że w porównaniu do siły nabywczej ... ;)

    To, że niemieckiego fiskusa boli niska stawka podatku dochodowego to od
    dawna wiadomo. Były nawet próby nacisku żeby ten stan zmienić. :)

    --
    spp

  • 38. Data: 2009-07-07 18:15:16
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "glos" <g...@p...onet.pl> napisał

    > To mit (niestety / na szczescie - niepotrzebne skreslic). Zapoznaj sie
    > z systemem pdoch Niemiec, Irlandii czy Szwecji, to zmienisz zdanie.

    Oczywiście, ale napisałem, że jedne z większych, a nie największe :)
    Poza tym bardziej mi chodziło nawet nie tyle o wysokość podatków, ile o
    sposób ich rozdystrybuowania.

  • 39. Data: 2009-07-07 18:26:56
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > To, że niemieckiego fiskusa boli niska stawka podatku dochodowego

    No to w końcu niska czy wysoka? ;-)

  • 40. Data: 2009-07-07 18:41:41
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 7 Lip, 20:26, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > No to w końcu niska czy wysoka? ;-)

    hint - zastanow sie, dlaczego polscy budowlancy jadacy na kontrakt do
    DE wola rejestrowac firmy w PL, starac o E101 i o miejsce w limicie,
    zamiast po prostu zarejestrowac firmy w DE i miec gdzies inne
    formalnosci.

    --

    Pozdrawiam,

    glos