  • Data: 2002-07-06 15:41:19
    Temat: zaliczka na podatek -problem
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Spadl na mnie ostatnio pewien problem, otoz : jak wiadomo zaliczke na
    podatek dochodowy (pit 4 za pracownikow) pracodawca powinien odprowadzic za
    miesiac w ktorym nastapila wyplata wynagrodzenia. Ale; mam takiego miska
    ktory wyplacil wynagrodzenie za m-c maj w czerwcu ale pit 4 zlozyl za
    miesiac maj w czerwcu (zasadniczo przeciez powinien zlozyc go dopiero w
    lipcu za wyplate dokonana w czerwcu za miesiac maj). Ot, taka praktyka teraz
    ze wszystko razem z ZUSem idzie w mc za ktory idzie wyplata a nie w miesiac
    w ktorym nastapilo fizyczne wyplacenie gotowki. Wszystko w zasadzie bylo by
    ok, gdyby nie przeszedl teraz (od 1 czerwca) na ksiazke PiR (dopisal taki
    rodzaj dzialalnosci ze automatycznie przeskoczyl z ryczaltu na ksiazke). Co
    wiec tu mamy, ano mamy tak ze pod data 10 czerwiec jest wyplata - jeszcze
    wiecej powiem, zeby miec wiecej po stronie kosztow zdecydowal zeby wyplate
    za mc czerwiec wyplacic ostatniego czerwca. Pewnie ze tak moze, tylko niech
    mi teraz ktos z szanownych grupowiczow powie i poradzi jak to teraz
    uwzglednic w rozliczeniu ze skarbowka, no bo tak , zaliczka za wyplate
    majowa wyplacona w czerwcu juz poszla, ale siedzi jak byk w czerwcu w Kpir,
    siedzi tez druga za czerwiec wyplacona ostatniego czerwca... w zasadzie to
    teraz do 20 lipca powinno sie zlozyc zaliczke za te dwie wyplaty - tak byc
    powinno - ale wtedy jedna zaliczka bedzie w plecy i narobi balaganu... co
    robic.. ..ba .. co zrobic ? pomozcie prosze
    Pozdrawiam
    ArS