  • 1. Data: 2010-07-08 05:20:13
    Temat: zmiana z jednoosobowej działalności na spólkę z o.o.
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    witam

    czy mozecie mnie oswiecic jak zmienic jednoosobową działalnośc na społkę z
    o.o. ? Jaki jest potrzebny kapitał na założenie sp z o.o. i jak taki proces
    przeprowadzic ?

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2010-07-08 08:11:00
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Nie ma czegoś takiego, jak "zmiana jedn. DG na sp. z o.o."
    Po prostu zakładasz spółkę z o.o. a DG albo kontynuujesz, albo likwidujesz i
    już.
    Wpisz w google "założenie spółki z o.o." z dostaniesz aż nadto informacji.
    Jacek

  • 3. Data: 2010-07-08 09:43:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 10:11:00 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
    > zakładasz spółkę z o.o. a DG albo kontynuujesz, albo likwidujesz i już.
    > Wpisz w google "założenie spółki z o.o." z dostaniesz aż nadto

    A to już OF nie może wnieść aportem przedsiębiorstwa do sp. z o.o.?

  • 4. Data: 2010-07-08 10:28:13
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > A to już OF nie może wnieść aportem przedsiębiorstwa do sp. z o.o.?

    Nie może. W PL nie ma niewolnictwa. Może wnieść tylko jakieś ruchomości,
    nieruchomości i inne wartości należące do OF.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2010-07-08 10:30:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 11:43, jureq pisze:

    > A to już OF nie może wnieść aportem przedsiębiorstwa do sp. z o.o.?

    Co rozumiesz pod "przedsiębiorstwo?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-07-08 10:35:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-07-2010 12:28, andreas pisze:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    > Nie może. W PL nie ma niewolnictwa. Może wnieść tylko jakieś ruchomości,
    > nieruchomości i inne wartości należące do OF.

    Też miałeś wizję przedsiębiorcy "wnoszącego się" do spółki? :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-07-08 10:47:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-08 12:35, Maddy wrote:

    > Też miałeś wizję przedsiębiorcy "wnoszącego się" do spółki? :-)

    Nie pomyliliście przypadkiem przedsiębiorstwa z firmą (osoby fizycznej)?

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-07-08 11:01:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-08 07:20, rt wrote:
> [...]
    > o.o. ? Jaki jest potrzebny kapitał na założenie sp z o.o. i jak taki proces

    Jak będziesz analizował wniesienie aportu, o którym pisał jureq, to
    popatrz na przykład tu.

    Click --> http://tinyurl.com/aport-przedsiebiorstwa

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-07-08 11:19:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 12:30:52 +0200, Maddy napisał(a):

    > Co rozumiesz pod "przedsiębiorstwo?

    Kodeks cywilny

    Art. 55-1. Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników
    niematerialnych i materialnych przeznaczonym do prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Obejmuje ono w szczególności:

    1) oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorstwo lub jego
    wyodrębnione części (nazwa przedsiębiorstwa);

    2) własność nieruchomości lub ruchomości, w tym urządzeń,
    materiałów, towarów i wyrobów, oraz inne prawa rzeczowe do nieruchomości
    lub ruchomości;

    3) prawa wynikające z umów najmu i dzierżawy nieruchomości lub
    ruchomości oraz prawa do korzystania z nieruchomości lub ruchomości
    wynikające z innych stosunków prawnych;

    4) wierzytelności, prawa z papierów wartościowych i środki
    pieniężne;

    5) koncesje, licencje i zezwolenia;

    6) patenty i inne prawa własności przemysłowej;

    7) majątkowe prawa autorskie i majątkowe prawa pokrewne;

    8) tajemnice przedsiębiorstwa;

    9) księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności
    gospodarczej.

  • 10. Data: 2010-07-08 11:22:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrek,

    > Nie pomyliliście przypadkiem przedsiębiorstwa z firmą (osoby fizycznej)?

    Przedsiębiorstwem osoby fizycznej jest ta osoba fizyczna (rekurencję
    rozumie ten, kto rozumie rekurencję). Osoba fizyczna nie może wnieść
    samej siebie jako aportu.
    Pojęcie "firma" według prawa to nazwa, pod jaką działa
    przedsiębiorstwo - chcesz wnosić nazwę? W przypadku osoby fizycznej
    jej imię i nazwisko?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl