eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiAktualności podatkowe › Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można złożyć przez internet

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można złożyć przez internet

2022-05-27 09:47

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można złożyć przez internet

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można złożyć przez internet © Syda Productions - Fotolia.com

Ministerstwo Finansów w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniło wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku oraz pełnomocnik podatnika.

Przeczytaj także: Zaświadczenie o niezaleganiu w US teraz bez opłaty i szybko przez internet

Kto może złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku?


Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku.

W imieniu podatnika wniosek może złożyć także pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).

Jak złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku przez internet?


e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie . Aby skorzystać z możliwości złożenia pisma przez internet lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US należy zalogować się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.

Na wstępie należy wybrać odpowiedni wniosek, a dalej kreator poprowadzi nas przez pola dokumentu, które należy uzupełnić:
  • rodzaj podatku lub symbol formularza;
  • kwota nadpłaty;
  • okres;
  • rok;
  • uzasadnienie.

W zakładce „Dokumenty wysłane” podatnik ma również dostęp do wszystkich pism i wniosków, które złożył do tej pory, może je także dowolnie filtrować.

Dane we wniosku o stwierdzenie nadpłaty podatku


Wybrany przez nas wniosek jest od razu wstępnie wypełniony danymi identyfikacyjnymi i adresowymi, które zapisane są w sekcji „Twoje dane”. Dane adresowe możemy samodzielnie modyfikować.

W przypadku pełnomocników zostały wykorzystane dotychczasowe rozwiązania. Automatycznie pobierane są i podpowiadane dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.

Załączniki do wniosku o stwierdzenie nadpłaty podatku


Do wniosku możemy dodać maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.

fot. Syda Productions - Fotolia.com

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można złożyć przez internet

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty może złożyć w e-Urzędzie Skarbowym podatnik (lub jego pełnomocnik), u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. Po wybraniu wniosku kreator poprowadzi nas przez wymagane pola, a część danych podatnika od razu otrzymamy wstępnie wypełnione. Do wniosku możemy dodać maksymalnie 3 załączniki.



Projekt e-Urząd Skarbowy jest współfinansowany z Funduszy Europejskich (Program Polska Cyfrowa). Wartość całkowita przedsięwzięcia to niemal 102 mln zł, w tym dofinansowanie UE ok. 86 mln zł, a budżet państwa ok. 15,6 mln zł.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd skarbowy lub izbę skarbową.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: