-
Stary samochód w firmie obniży podatek?
... nieruchomości w proporcji, w jakiej mieszkanie wykorzystywane jest do prowadzenia działalności gospodarczej. Także wydatki poniesione na zakup mebli biurowych mogą stanowić koszt uzyskania przychodów przedsiębiorcy. Amortyzacja lokalu to także koszt podatkowy Podatnik może podjąć decyzję o amortyzacji takiego mieszkania i skorzystać z optymalnej ...
-
Firma w mieszkaniu: wydatki a koszty podatkowe
... poprzez odpisy amortyzacyjne (por. art. 22g ust. 3 ustawy o PDOF). Amortyzacja prywatnego mieszkania lub jego części wykorzystywanego w działalności Budynki lub lokale ... gospodarczej w mieszkaniu wymaga od przedsiębiorcy zakupu różnego rodzaju sprzętów (np. mebli biurowych, komputera, itp.). Wydatki te przedsiębiorca, co do zasady, będzie mógł ...
-
Podatek CIT od firmy: metody optymalizacji podatkowej
... podatkowego nie trzeba martwić się zapłatą podatku wynikającą ze złożonej deklaracji. Amortyzacja środków trwałych i WNiP Optymalizacja podatku dochodowego przy zastosowaniu odpowiednich ... niskiej wartości, tzn. nie przekraczające 3,5 tys. zł. Kupując np. zestaw mebli biurowych warto poprosić sprzedającego, aby na fakturze wyszczególnił każdy element ...
-
Koszty poniesione przed założeniem firmy - czy można rozliczyć?
... albo też zapłacić czynsz za wynajem. Częstym wydatkiem jest zakup mebli, wyposażenia, artykułów biurowych. Oczywiście to nie wszystkie koszty jakie wiążą ... spotykane w kontekście zakupu samochodu osobowego, maszyn, czy drogiego specjalistycznego oprogramowania. Amortyzacja możliwa jest również w przypadku wydatków, których wartość nie przekracza 3,5 ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem