  • 21. Data: 2022-05-26 07:38:00
    Temat: Re: Czy PPK jest waloryzowane?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 25.05.2022 o 23:41, r...@k...pl pisze:

    > Skoro roziągasz to na zapisy bezgotówkowe, to dlaczego zatem pierdzielisz, że
    > rząd ukradł pieniądze, skoro zapisy masz dalej?

    co za różnica czy masz zapis na koncie kredytowym, czy koncie kredytowym
    zatem? Co za róznica czy zapis jest w banku czy u Heńka w zeszycie?
    Jeśli nie widzisz różnic, no to dalej - czas się dokształcić. I dalej po
    tym co piszesz widzę, że dalej nie wiesz czym jest pieniądz...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 22. Data: 2022-05-26 09:54:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-05-24, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    [...]

    > na prawdę? Więc nie ma już miejsca na dyskusje, jest miejsce albo na
    > wysłanie byś się douczył na czym polega waloryzacja od tego ile ktoś
    > zarobił niezależnie. Bo jeśli ktoś ma tak wielkie zapóźnienia w
    > podstawach ekonomii, to nie mamy o czym mówić.

    Douczył? Proszę, pokaż mi zarządzających którzy osiągają wyniki *lepsze*
    niż indeksowe? Jak na razie walisz ogólnikami, ale wiedzy nie
    pokazujesz. Jasne, że ZUS i jego waloryzacje to decyzje polityczne. Więc
    słucham, pokaż mi jak to wygląda na świecie - czy jakikolwiek rząd uciął
    emerytury, nawet jak był w złej sytuacji? A jeśli to zrobił, to czy w
    tamtym czasie rynki finansowe radziły sobie lepiej? Nawet bankrutujące
    państwa utrzymują systemy emerytalne.

    Konkrety podaj.

    > Nie oceniaj wszystkich przez swój pryzmat. Nie wszyscy robią tak jak Ty.

    To znaczy jak? Konkrety, a nie walenie o "podstawach".

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2022-05-26 09:59:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-05-24, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    [...]

    > (jest to decyzja polityczna)

    A demografia sprzyja emerytom. Więc?

    > (z polityką ma to tyle wspólnego, że może co najwyżej mieć wpływ na
    > zysk/stratę, ale jest to narzędzie niezależne od decyzji politycznej, a
    > bazuje na tym jak sobie radzą firmy na rynku, ma to o tyle znaczenie)
    >
    > Druga różnica - to ile będzie mógł wypłacić ZUS ma duże powiązanie z
    > demografią, to w przypadku drugim to powiązanie jest luźniejsze.

    Ale wyniki tych firm (TFI) są rozczarowujące.
    Chyba że mówimy o opłatach za zarządzanie i zyskach samych firm. :)

    > tak - to jest właśnie największe ryzyko, dlatego do PPK, po tym co
    > zrobiono z OFE, nikogo nie zachęcam, choć w państwie prawa byłbym "za".

    Jakie ryzyko? Z PPK wypłacać możesz sobie _W KAŻDYM MOMENCIE_.
    Samodzielnie. Tak jak wypłata z każdego innego TFI.

    Porównania do OFE są kompletnie nietrafione i świadczą o (jak to
    nazwałeś) braku podstawowej wiedzy.

    > no ma, ale wiesz w pewnym momencie nieliczenie się z realiami powoduje
    > bankructwo państwa.

    I nawet bankrutujące państwa wypłacają emeyrytury.

    Za to nie spłacają zobowiązań wobec róznych instytucjonalnych
    właścicieli, czyli m.in. funduszy inwestycyjnych.

    I co teraz?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2022-05-26 10:01:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-05-24, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Nie wierzę i nie uwierzę żadnemu ministrowi, który będzie kłamał, że
    > jakiekolwiek środki zabierane nam przez państwo do mnie jeszcze
    > należą.

    Ok. Oddzielamy czyjąś wiarę od wiedzy i stanu prawnego.

    Stan prawny dot. PPK jest taki: pieniądze można wypłacić w każdej
    chwili (nawet co miesiąc), na podstawie zwykłej dyspozycji. Nie na
    podstawie decyzji ministra, urzędnika czy coś. DYSPOZYCJI do instytucji
    finansowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 25. Data: 2022-05-26 10:04:27
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-05-26, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Jeśli nie widzisz różnic, no to dalej - czas się dokształcić. I dalej po
    > tym co piszesz widzę, że dalej nie wiesz czym jest pieniądz...

    A w tym zestawieniu "zapis u Heńka w zeszycie" to jest OFE, czy ZUS?
    Stawiasz wiarygodność państwa (ZUS) niżej niż instytucji finansowej?
    Na jakiejś historycznej i realnej podstawie, czy po prostu nie umiesz
    wyłaczyń uprzedzeń podczas analizy danych?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 26. Data: 2022-05-26 10:06:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.05.2022 o 09:54, Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > emerytury, nawet jak był w złej sytuacji? A jeśli to zrobił, to czy w
    > tamtym czasie rynki finansowe radziły sobie lepiej? Nawet bankrutujące

    super, że utrzymują systemy emerytalne, na poziomie głodowym. Super, że
    chcesz, aby państwo zbankrutowało. Widzisz, w przeciwieństwie do Ciebie,
    ja wolałbym, aby właśnie państwo nie bankrutowało, a kwoty odkładane na
    emeryturę przyczyniały się właśnie do rozwoju kraju. Taka niewielka, acz
    istotna różnica.

    > Konkrety podaj.

    > To znaczy jak? Konkrety, a nie walenie o "podstawach".

    Podstawy ekonomii mówią, że wrzucanie na rynek pustego pieniądza
    prowadzi do inflacji. Jeśli uważasz, że to mity, to może warto jednak
    wrócić do nauki podstaw.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 27. Data: 2022-05-26 10:11:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wojciech,

    Thursday, May 26, 2022, 10:01:26 AM, you wrote:

> [...]
    > chwili (nawet co miesiąc), na podstawie zwykłej dyspozycji. Nie na
    > podstawie decyzji ministra, urzędnika czy coś. DYSPOZYCJI do instytucji

    Pamiętam wszelkie zaklęcia w roku 1998, jako to bezpieczne i należące
    do obywatela środki są w OFE. Rzeczywistość jest jednak taka, że jak
    przyszło wypełnić zobowiązania, to nacisnęło się nawet na TK, żeby
    uznał środki na OFE za daninę publiczną.

    Jaką masz gwarancję, że za 20 lat znów jakiś urzędas nie wystąpi do TK
    o uznanie PPK za daninę publiczną i nie zamrozi Twoich środków w
    ramach zabezpieczenia, żebyś ich nie wypłacił?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2022-05-26 10:19:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.05.2022 o 09:59, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2022-05-24, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A demografia sprzyja emerytom. Więc?

    ooo ciekawe, ale chyba nie w Polsce?

    > Ale wyniki tych firm (TFI) są rozczarowujące.
    > Chyba że mówimy o opłatach za zarządzanie i zyskach samych firm. :)

    są mniej lub bardziej realne i zależne od tego jak rozwija się gospodarka.

    > Jakie ryzyko? Z PPK wypłacać możesz sobie _W KAŻDYM MOMENCIE_.
    > Samodzielnie. Tak jak wypłata z każdego innego TFI.

    można, tylko co ma to wspólnego z oszczędzaniem na emeryturę?

    > Porównania do OFE są kompletnie nietrafione i świadczą o (jak to
    > nazwałeś) braku podstawowej wiedzy.

    tak jasne - porównanie systemu kapitałowego do innego systemu
    kapitałowego nie ma sensu - bardzo inteligentne stwierdzenie.
    Iluzoryczne zabezpieczenia prawne tak w jednym jak i w drugim przypadku
    i po tym jak Miller wyjął służby mundurowe z OFE brak zabezpieczeń innych.
    Iluzoryczne, ze względu na brzytwę w rękach zarządzających małp - czyli
    brak bezpieczników prawnych i odpowiedzialności przy wprowadzaniu
    przepisów jawnie naruszających prawo własności używając specustaw...

    > I nawet bankrutujące państwa wypłacają emeyrytury.

    też mi pocieszenie - robic wszystko aby państwo zbankrutowało i cieszyć
    się, że wypłaci głodową emeryturę.

    > Za to nie spłacają zobowiązań wobec róznych instytucjonalnych
    > właścicieli, czyli m.in. funduszy inwestycyjnych.

    tak, za PPK nie spłacą, OFE miało inny rodzaj gwarancji, ale co tam, bo
    konstrukcja była zupełnie inna.

    > I co teraz?

    A co ma być? Cieszysz się z doprowadzania państwa do bankructwa i z
    tego, ze nawet jak zbankrutuje to ochłap dostaniesz?
    --
    http://zrzeda.pl

  • 29. Data: 2022-05-26 10:23:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-05-26, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    [...]

    > super, że utrzymują systemy emerytalne, na poziomie głodowym.

    Demagogia. Emerytury są takie, jakie sobie wypracujesz + waloryzacja.
    Patrząc za ostatnie 20-30 lat, na rynku kapitałowym dostałbyś mniej (z
    powodu niskiej efektywności OFE i z powodu dużych opłat).

    > Super, że chcesz, aby państwo zbankrutowało.

    Nie chcę. Pokazuję, że nawet w takich złych scenariuszach emerytury są
    utrzymywane. Umiesz czytać ze zrozumieniem?

    > Widzisz, w przeciwieństwie do Ciebie,
    > ja wolałbym, aby właśnie państwo nie bankrutowało, a kwoty odkładane na
    > emeryturę przyczyniały się właśnie do rozwoju kraju. Taka niewielka, acz
    > istotna różnica.

    Jako człowiek o Wszechstronnej Wiedzy Ekonomicznej Popartej Niewątpliwym
    Doświadczeniem (tm), z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to co "wolisz"
    a to co "zrobi rynek" ma do siebie nijak.

    Nadal posługujesz się ogólnikami, a nie konkretami.
    Powiedz mi proszę jak skończył się dla amerykańskich funduszy
    (emerytalnych) upadek Lehman Brothers. Jak to skończyło się dla
    ucziałowców tych funduszy?

    > Podstawy ekonomii mówią, że wrzucanie na rynek pustego pieniądza
    > prowadzi do inflacji. Jeśli uważasz, że to mity, to może warto jednak
    > wrócić do nauki podstaw.

    Nie, samo wrzucanie na rynek, nawet pustego pieniądza nie wystarczy.
    Mieliśmy doskonały przykład w trakcie pandemii.

    Próbuj dalej.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 30. Data: 2022-05-26 10:24:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.05.2022 o 10:04, Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > Na jakiejś historycznej i realnej podstawie, czy po prostu nie umiesz
    > wyłaczyń uprzedzeń podczas analizy danych?

    akurat ani jedno ani drugie, bo musiałbyś przeczytać o czym jest
    dyskusja, ale wolisz się wtrącać w miejsce o którym nie masz pojęcia o
    czym jest dyskusja - podpowiem - dyskusja w tym podwątku jest o
    pieniądzu jako takim.

    Jeśli zaś chciałbyś porównać to można co najwyżej obligacje sk i zapis w
    ZUS porównać w ten sposób - czyli ZUS - masz zapis u Heńka w zeszycie,
    zaś obligacje to weksel. Oba zobowiązania mogą być spłacone, ale który
    ma większą pewność i w jakiej formie?

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl