  • 31. Data: 2021-04-20 16:33:52
    Temat: Re: Jakiś program do masowego wypisywania SD-Z2?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-19 11:55, Piotr Gałka wrote:
    > Zobaczymy. Chyba głowy nie urwą.
    >
    > Ja po prostu uważam te przepisy za durne i mam nadzieję, że co
    > mądrzejszy urzędnik też tak uważa.
    > Tylko jemu pewnie nie wolno tak powiedzieć. Tak wnioskuję z tej
    > odpowiedzi jaką dostałem, że każdy przelew mam zgłaszać na osobnym druku.

    Chętnie się dowiem jeżeli coś ciekawego się w tej sprawie zdarzy. Daj znać.

  • 32. Data: 2021-04-20 19:33:16
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-20 o 16:33, m4rkiz pisze:

    > Chętnie się dowiem jeżeli coś ciekawego się w tej sprawie zdarzy. Daj znać.

    Dam znać.
    Z tym, że przez to covidowe wrzucanie do skrzynki to nie mam
    potwierdzenia że cokolwiek doręczyłem.

    Poza tym o ile się orientuję, to jakiekolwiek wnioski mogą dotyczyć
    tylko tego jednego US.

    P.G.

  • 33. Data: 2021-05-15 13:10:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Chętnie się dowiem jeżeli coś ciekawego się w tej sprawie zdarzy. Daj znać.

    Dostałem pismo z US.
    Tytuł tego wątku, który w sumie był żartem już żartem nie jest.

    Mam zamiar wykorzystać do tego arkusz kalkulacyjny.
    Nie szukałem grupy o arkuszach kalkulacyjnych tylko zapytałem na
    pl.misc.elektronika bo tam jestem najczęściej.

    Jak interesuje Cię to wątek "[NTG] Seryjne drukowanie..... "
    Ale poza zapytaniem nie planuję się tam specjalnie udzielać - muszę
    jakoś zrobić tę setkę zgłoszeń.
    P.G.

  • 34. Data: 2021-05-15 13:26:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.05.2021 o 13:10, Piotr Gałka pisze:

    > Ale poza zapytaniem nie planuję się tam specjalnie udzielać - muszę
    > jakoś zrobić tę setkę zgłoszeń.

    Nie śledziłem wątku od początku. Ja mam następujący patent na
    generowanie seryjne dokumentów wpisywanych w druki oparty na pakiecie MS
    OFFICE.
    1) Skanuję druk;
    2) Umieszczam go na pustej stronie (stronach) w WORD;
    3) Tworzę tabelę z danymi zmieniającymi się (WORD, EXCEL, ACCESS);
    4) Ustawiam obrazek druku jako "na wskroś" pod tekstem (WORD);
    5) Robię tzw. "korespondencję seryjną". Stałe rzeczy wpisuję "z palca",
    a zmienne pobieram z tabeli;
    6) Usuwam obrazek, albo ustawiam jego właściwości na niedrukowane;
    7) Drukuję przypadkowy jeden zestaw i sprawdzam, czy się wpasowało.
    Czasem coś nie pasuje, to już nie zmieniam samych wpisów, tylko zmieniam
    marginesy o te kilka milimetrów, bo bywa, że druk się inaczej, niż
    kartka zaciąga.
    8) drukuję wszystkie druki i cieszę się z wyniku.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-05-15 14:17:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > kartka zaciąga.
    > 8) drukuję wszystkie druki i cieszę się z wyniku.

    Dzięki.
    Na p.m.e ktoś mnie naprowadził na to, że mogę grafikę druku podłożyć -
    skoro sam druk też mam wydrukować i pisać bezpośrednio na tym i drukować
    wszystko od razu, a nie celować w to.
    Jakoś nie pomyślałem - praktycznie nie znam Worda - nie przyszło mi do
    głowy, że tam można pisać po grafice.

    Pamiętam, że kiedyś próbowałem z pdf-a wyłuskać grafikę o rozsądnym
    rozmiarze (dawno, dawno) i kojarzy mi się, że wtedy rozwiązaniem było
    wydrukowanie teoretycznie na A0 czy A1 i zapisanie w formacie bitmapowym.
    Bo (chyba Acrobat Reader) przyjmował na sztywno jakąś niską dpi i to
    była metoda uzyskania większej dpi.
    Muszę znów popróbować.
    P.G.

  • 36. Data: 2021-05-16 00:32:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.05.2021 o 14:17, Piotr Gałka pisze:

    > Dzięki.
    > Na p.m.e ktoś mnie naprowadził na to, że mogę grafikę druku podłożyć -
    > skoro sam druk też mam wydrukować i pisać bezpośrednio na tym i drukować
    > wszystko od razu, a nie celować w to.

    Oczywiście, ze tak lepiej.

> [...]
    > wydrukowanie teoretycznie na A0 czy A1 i zapisanie w formacie bitmapowym.
    > Bo (chyba Acrobat Reader) przyjmował na sztywno jakąś niską dpi i to

    Twój adres email nie istnieje. Jak napiszesz do mnie na priv z
    istniejącego, to Ci wyślę SD-Z2 w pliku WORD-a :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 37. Data: 2021-05-16 11:30:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W dniu 15.05.2021 o 14:17, Piotr Gałka pisze:

    > Twój adres email nie istnieje.

    Przeczytaj dokładnie ten adres i wyślij
    po wycięciu.

  • 38. Data: 2021-05-17 19:44:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Twój adres email nie istnieje. Jak napiszesz do mnie na priv z
    > istniejącego, to Ci wyślę SD-Z2 w pliku WORD-a :-)

    Zaraz spróbuję się odezwać, choć nie wiem czy się przyda. WORD-a nie
    mam. Wydaje mi się, że dokumenty z WORDa (czasem bank przy kredytach
    firmowych chciał aby coś mu wypełnić) otwierane pod OpenOffice, czy
    LibreOffice otwierały się trochę odbiegające od oryginału.

    Miałem tylko krótką chwilę na eksperymenty.
    Mogę bez problemu strony SD-Z2 zapisać w png 300dpi czy 600dpi i wstawić
    je pod OpenOffice Writer.
    Chyba jak marginesy ustawię na 0 to choć krzyczy, że chcę pisać poza
    zakresem wydruku drukarki to chyba skala wydruku będzie taka sama jak
    drukowanie bezpośrednio z pdf-a SD-Z2 - do sprawdzenia.

    Ktoś mi pisał, aby do trafiania tekstem użyć tabeli. Być może, ale nie
    wiem czy ramki nie będą lepsze, bo każdą można płynnie pozycjonować - do
    sprawdzenia.

    Korespondancja seryjna - do rozkminienia.

    Moim głównym problemem jest lawinowo znikający czas.
    W piątek zeszło mi do wieczora na kombinowaniu co zrobić z brakującymi 8
    pozycjami w BOMach.
    A dziś mam to samo ale od innego podwykonawcy. Z zamówionych 1000szt
    scalaków udało mu się zdobyć 332szt i co z tym robimy. U żadnego znanego
    mu dystrybutora elementu nie ma, a 1000 płytek już zamówione.
    Rozważam przeprojektowywanie płytki tylko z tego powodu. A te już
    zamówione - obłoży się elementami jak świat znormalnieje.
    Jeśli stanie na przeprojektowywaniu to nie będzie to pierwsza taka
    robota w ostatnich dniach. A inne rzeczy 'na wczoraj' czekają.
    Ostatnio tak jest codziennie - cały czas w trybie ratunkowym, a tu się
    mam zajmować głupim drukiem seryjnym.
    No nic - raz do opanowania i będzie z górki.
    P.G.

  • 39. Data: 2021-05-17 19:54:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 19:44, Piotr Gałka pisze:
    > Ktoś mi pisał, aby do trafiania tekstem użyć tabeli. Być może, ale nie
    > wiem czy ramki nie będą lepsze, bo każdą można płynnie pozycjonować - do
    > sprawdzenia.

    <Można się bawić ramkami, ale ja to zazwyczaj robię poprostu ustawiając
    odpowiednio tabulatory (poziomo) i odległości między liniami.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2021-05-18 00:07:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-17, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Ktoś mi pisał, aby do trafiania tekstem użyć tabeli. Być może, ale nie
    > wiem czy ramki nie będą lepsze, bo każdą można płynnie pozycjonować - do

    O jezu.
    Nie lepiej kupić za 11 brutto w formacie Excel?
    np. https://www.iform.pl/sd-z2-p7800

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com